• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Classic 5W-40

Panowie mam świeżutki olej produkcja 03.10.2022, może znajdą się chętni na ponowną, bardziej aktualną analizę? Chętnie udostępnię próbkę.
 
Ej no weź.

Classic to Classic i już takim pozostanie.
 
Niby tak, ale nieraz było poruszane że składy olei moga się zmieniać, stąd luźna propozycja. Nie widzę w tym też nic śmiesznego.
 
Nie śmieje się tylko nie widzę sensu takiej analizy. Nie jestem za ale nie powinienem przeszkadzać.
Muszę się nad sobą zastanowić 🙃
 
@harry do Pandy i 406 akurat. Do Nissana nie wiem czy bym wlał.
 
O to mi chodziło i dlatego się zgłosiłem, ale spoko nie to nie, po prostu nie rozumiem dlaczego kogoś ta propozycja smieszy.
 
dlaczego nie spełnia on innych norm albo wyższej normy MB ?
czyżby nie radzi sobie z wymaganiami stawianymi przez normy?
no i nasuwa się pytanie, czy po tych analizach można stwierdzić jak olej radzi sobie z sadzą, pienieniem się, czyszczeniem i ochroną elementów silnika i itd.?? olej pełni wiele funkcji a czy to że ma dużo Zn, czy Mo o czymś mówi ?
Ma być tani produkt do najprostszych aplikacji, więc jak już odpowiedziano wiekowy pakiet Afton HiTec 9387X. Ciekawe, że producent oferuje booster w postaci HiTec 9552, którego 0,2% upgreaduje olej z API SL do SN :)

1669197130599.png
 
Panowie Orlen Classic Gas 5W-40 jest niskopopiołowy, jak myślicie w którą stronę poszli składowo aby dopasować go do LPG?
 
W żaden. Zmienili nalepkę na opakowaniu. To czysto marketingowe zagranie, ponieważ jest grupa klientów, którzy mając np. diesla nie kupi oleju innego, niż taki gdzie na nalepce jest wydrukowane wielkimi literami "diesel". Pal licho lepkość, normy. Ma być napis 😄
 
@Mr.Wolf ale w opisie jasno jest zaznaczone, że jest niskopopiołowy, a zwykły Classic jest wysokopopiołowy, więc raczej za poważna firma aby tak strzelać sobie w kolano 😃
 
Mnie nie obchodzi marketingowy bełkot w opisie, inteligentne molekuły i inne takie. Parametry fizyko-chemiczne są identyczne. Normy API ma prehistoryczne i nie ma w nich nic co określiłoby ten olej jako taki o obniżonej ilości popiołów.
 
@Mr.Wolf rozumiem, że dajesz sobie rękę uciąć, że Orlen ściemnia i opis jest ściemą i oba oleje są identyczne?
 
Nigdzie nie napisałem, że ściemniają. Nie należy się po prostu sugerować tymi opisami. Ważne są suche dane, które producent udostępnia. Widziałeś kiedyś olej niskopopiołowy z TBN 10? Ja nie. Seria classic to tanie oleje do starych rzęchów. Od niskich popiołów i bardziej nowoczesnych formulacji jest seria Max Expert.
 
@Mr.Wolf to co napisałeś sugeruje, że oszukują w opisie, bo sprzedają ten sam produkt pod innym opisem i etykietą 😉
Baza może jest ta sama lecz pakiet dodatków może być inny - jest temat o olejach do LPG i tam było opisywana ta tematyka, czyli do LPG teoretycznie najlepszym wyborem jest olej niskopopiołowy z wysokim TBN - tutaj jakby się zgadzało, stąd moja ciekawość i zapytanie, czy są jakieś pomysły jak względem zwykłego Classica, mogli zróżnicować pakiet dodatków 😉
PS. Było na forum wiele razy pisane, aby nie sugerować się danymi z kart producentów i tabelkami na stronach 😉
 
Nie sposób nie zgodzić się z częścią tego co napisałeś. Żeby rozwiać wątpliwości należałoby znać całą formulację, ją zna tylko Orlen i raczej się tą wiedzą nie podzieli:). To może zapytam inaczej. Czy jeśli posiadałbyś hipotetyczny samochód z LPG wymagający 5W40 niskopopiołowego to byś go wlał tego Classica? Pamiętajmy, że jedyną poszlaką jest fakt wystąpienia w opisie wzmianki o "świetnie dobranych składnikach o niskiej zawartości popiołu" bez informacji, że spełnia założenia normy np. API C3. Ja bym nie zaryzykował, tylko wlał Max Expert 5W40 C3.
 
Posiadam w swojej flocie 3 samochody z LPG fabrycznym, do Dacii Lodgy jest zalecany 5W-40, więc poważnie rozważam jego zakup i zalanie do silnika 👍
 
Back
Top