• Uwaga!

    Z dniem dzisiejszym w życie wchodzi zmieniony regulamin forum: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/regulamin-forum.450/

    Zmiany dotyczą w większości są kosmetyczne, precyzują wymogi poprawności językowej i tak dalej.

    Dodany został punkt dotyczący kar porządkowych. Wyjaśnia on działanie porządkowych banów, przyznawania punktów karnych oraz pojawienia się dwóch nowych "rang" na forum i związanych z nimi ograniczeń.

    Proszę o zapoznanie się. Jeżeli ktoś nie akceptuje regulaminu w nowej formie, proszę o informację. Jak że istnieje wymóg akceptacji regulaminu przy korzystaniu z forum konto takiej osoby zostanie niezwłocznie usunięte zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych.

    Pozdrawiam Admininistrator

Orlen Platinum MaxExpert 0W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
ORLEN Platinum MaxExpert 0W-30

Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.

Jakość: API: SL, ACEA A5/B5
Lepkość: SAE 0W-30
Spełnia wymagania: Volvo 95200377

orlen-maxexpert-0w-30-pierwiastki.jpg


Opis:
  1. Oleje spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w dolnym zakresie wartości dla klasy SAE 30. Jest to olej o obniżonej lepkości HTHS (zakres 2.9-3.5 mPa.s); tzw "paliwooszczędny".
  2. Indeks lepkości VI: 182 wartość wysoka. Olej stosunkowo niewiele zmienia lepkość wraz ze zmianą temperatury (40C i 100C), co jest korzystne przy eksploatacji "start-stop" (nie mylić z systemem SS).
  3. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych oleju oparty jest o znaczną, aczkolwiek typową dla oleju fullsaps ilość Zn i P (ZnDDP). Obecny jest Bor (zapewne sukcynamimd boru), jako środek dyspergujący zanieczyszczenia w zawiesinie lub jako dodatek przeciwzużyciowy. Detergenty oparte o związki wapnia z niewielką ilością magnezu.
  4. TBN – 10 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy A5/B5. Dość wysoka liczba kwasowa TBN=3.35 mg KOH/g, może ograniczać potencjał neutralizowania kwaśnych produktów spalania.
Podsumowanie: energooszczędny olej dedykowany silnikom benzynowym lub wysokoprężnym, wolnossącym lub doładowanym z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim, wymagających aprobaty Volvo 9520037 produkowanych od 2004r. Dedykowany turbodoładowanym silnikom Volvo 2.0L, 2.3L, 2.4L, 2.5L, 3.0L, 3.2L and 4.4L.

Pod 24 godzinach w zamrażalniku:
_20210111_111555.JPG _20210111_111635.JPG
 

Attachments

  • orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie2.jpg
    orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie2.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 43
  • orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie1.jpg
    orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie1.jpg
    435,9 KB · Odwiedzin: 47
Last edited:
Top