• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 0W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
ORLEN Platinum MaxExpert 0W-30

Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.

Jakość: API: SL, ACEA A5/B5
Lepkość: SAE 0W-30
Spełnia wymagania: Volvo 95200377

orlen-maxexpert-0w-30-pierwiastki.jpg


Opis:
  1. Oleje spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w dolnym zakresie wartości dla klasy SAE 30. Jest to olej o obniżonej lepkości HTHS (zakres 2.9-3.5 mPa.s); tzw "paliwooszczędny".
  2. Indeks lepkości VI: 182 wartość wysoka. Olej stosunkowo niewiele zmienia lepkość wraz ze zmianą temperatury (40C i 100C), co jest korzystne przy eksploatacji "start-stop" (nie mylić z systemem SS).
  3. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych oleju oparty jest o znaczną, aczkolwiek typową dla oleju fullsaps ilość Zn i P (ZnDDP). Obecny jest Bor (zapewne sukcynamimd boru), jako środek dyspergujący zanieczyszczenia w zawiesinie lub jako dodatek przeciwzużyciowy. Detergenty oparte o związki wapnia z niewielką ilością magnezu.
  4. TBN – 10 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy A5/B5. Dość wysoka liczba kwasowa TBN=3.35 mg KOH/g, może ograniczać potencjał neutralizowania kwaśnych produktów spalania.
Podsumowanie: energooszczędny olej dedykowany silnikom benzynowym lub wysokoprężnym, wolnossącym lub doładowanym z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim, wymagających aprobaty Volvo 9520037 produkowanych od 2004r. Dedykowany turbodoładowanym silnikom Volvo 2.0L, 2.3L, 2.4L, 2.5L, 3.0L, 3.2L and 4.4L.

Pod 24 godzinach w zamrażalniku:
_20210111_111555.JPG _20210111_111635.JPG
 

Attachments

  • orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie2.jpg
    orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie2.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 509
  • orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie1.jpg
    orlen-maxexpert-0w-30-zdjecie1.jpg
    435,9 KB · Odwiedzin: 496
Last edited:
Rozważam zakup tego oleju, lecz w podobnej cenie mogę kupić Q8 albo Texaco Energy. Czy jest jakaś znacząca różnica pomiędzy tymi trzema opcjami?
 
Też o nim myślałem, ale kupiłem za niewiele więcej Meguina Fuel Eco 1
 
Fajnie gdyby teściu się przełamał i zalał go do S80 V8, ale to chyba wyznawca top 1 Motul, no i wiadomo Orlen aktualnie jest fe.
 
Przy wymianie oleju, dowiedziałem się w warsztacie, że jazda na Orlenie (akurat omawiany używam i spełnia wymagania dla silnika) na dłuższą metę grozi uszkodzeniem silnika.
Proszę o radę - wylać? Jeździć obserwować? ;)
 
Kupić stetoskop i słuchać panewek co mają do powiedzenia :cool:
Mnie kiedyś w warsztacie mechanik zjechał, że olejów się nie miesza bo się pogryzą :p Albo gość w sklepie z olejami jak usłyszał, że szukam 10W30 do starego nissana, to mnie zbeształ, że to olej do kosiarki co najwyżej i mi poleca Castrol Magnatec 5W40.

Wiesz, akurat ten Orlen ma mało molibdenu. Na bank się zatrze 👍 Ja bym już szukał drugiego silnika 😉
 
Przy wymianie oleju, dowiedziałem się w warsztacie, że jazda na Orlenie (akurat omawiany używam i spełnia wymagania dla silnika) na dłuższą metę grozi uszkodzeniem silnika.
Proszę o radę - wylać? Jeździć obserwować? ;)
Zapytaj ile mieli takich przypadków i czy są pewni, że to przez olej Orlen.
 
To chyba masz odpowiedź...
 
Back
Top