D
Deleted member 6544987
Gość
Analiza oleju została ufundowana ze składki.
Dziękujemy @Adam, @soszo, @Konjio, @Maxi99, Adam Bogusz i pozostałym, anonimowym darczyńcom
Lepkość: SAE 5W-30
Klasa jakości: API SN Plus, API SN RC (Resource Conserving)
ILSAC GF-5
Spełnia wymagania:
GM dexos1™ Gen 2
Chrysler MS6395
Ford WSS-M2C-946-A
Ford WSS-M2C-946-B1
Olej w temperaturze ok 20°C i -18°C
1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30, lepkość w 100 stopniach Celsiusza jest w pobliżu górnej granicy dla SAE 30.
Olej spełnia wymagania dla swojej klasy lepkości z zapasem i zapewnia pod tym względem dobre warunki pracy silnika w pełnym zakresie temperatur.
2. Indeks lepkości VI wynoszący 162, jest typowy dla olejów klasy Dexos1 gen2, zapewnia stosunkowo niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem jego temperatury.
3. Pakiet dodatków (Chevron Oronite) jest prawdopodobnie identyczny, jak ten wykorzystany w olejach Motul Eco Lite i Yacco GDI.
Molibden (rowniez jako AO - antyoksydant oraz MF- modyfikator tarcia) wraz z borem (byc moze rowniez jako dodatek dyspergujacy) zapewniając jednocześnie dobre uzupelnienie zabezpieczenia przeciwzużyciowego oraz odpowiednio dobranym stosunkiem Ca vs Mg stanowi pakiet, który minimalizuje wywołanie zjawiska LSPI.
Pakiet jest inny niż ten stosowany w oleju serwisowym GM Dexos1 gen2, który oparty jest o mniejszą ilość Molibdenu, ale zawiera dodatkowo Tytan (antyoksydant i w pewnym stopniu dodatek przeciwzyżyciowy).
4. Zawartość cynku jest typowa dla klasy API SN, co oznacza kompatybilność z trójdrożnymi katalizatorami.
5. Oleje tego typu charakteryzują się ilością popiołu nieco przekraczającą 0,8% (typową dla olejów C3) jednak nie przekraczają wartości 1% (ograniczenie normy).
Zwykle mieszczą się w przedziale 0,8-0,95%.
Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
Nie zaleca się go stosować w silnikach diesla.
6. TBN 7,7 - co jest stosunkowo niską wartością w porównaniu z innymi olejami tej klasy, jednak niska wartość TAN wynosząca 1.63 zapewni wystarczający zapas alkaliczny oleju.
7. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI) Neste. Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V.
Podsumowanie: Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI).
Lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, API SN Plus.
Na podstawie analizy można pokusić się o stwierdzenie, iż olej nie ustępuje produktom renomowanych producentów.
Wadą jego może być brak oficjalnych aprobat GM i/lub Forda oraz certyfikacji API.
Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika.
Może skutkować utratą gwarancji.
Zaletą jest cena, która kształtuje się znacznie poniżej 100PLN/4L (z przesyłką).
Dziękujemy @Adam, @soszo, @Konjio, @Maxi99, Adam Bogusz i pozostałym, anonimowym darczyńcom
Lepkość: SAE 5W-30
Klasa jakości: API SN Plus, API SN RC (Resource Conserving)
ILSAC GF-5
Spełnia wymagania:
GM dexos1™ Gen 2
Chrysler MS6395
Ford WSS-M2C-946-A
Ford WSS-M2C-946-B1
Olej w temperaturze ok 20°C i -18°C
1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30, lepkość w 100 stopniach Celsiusza jest w pobliżu górnej granicy dla SAE 30.
Olej spełnia wymagania dla swojej klasy lepkości z zapasem i zapewnia pod tym względem dobre warunki pracy silnika w pełnym zakresie temperatur.
2. Indeks lepkości VI wynoszący 162, jest typowy dla olejów klasy Dexos1 gen2, zapewnia stosunkowo niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem jego temperatury.
3. Pakiet dodatków (Chevron Oronite) jest prawdopodobnie identyczny, jak ten wykorzystany w olejach Motul Eco Lite i Yacco GDI.
Molibden (rowniez jako AO - antyoksydant oraz MF- modyfikator tarcia) wraz z borem (byc moze rowniez jako dodatek dyspergujacy) zapewniając jednocześnie dobre uzupelnienie zabezpieczenia przeciwzużyciowego oraz odpowiednio dobranym stosunkiem Ca vs Mg stanowi pakiet, który minimalizuje wywołanie zjawiska LSPI.
Pakiet jest inny niż ten stosowany w oleju serwisowym GM Dexos1 gen2, który oparty jest o mniejszą ilość Molibdenu, ale zawiera dodatkowo Tytan (antyoksydant i w pewnym stopniu dodatek przeciwzyżyciowy).
4. Zawartość cynku jest typowa dla klasy API SN, co oznacza kompatybilność z trójdrożnymi katalizatorami.
5. Oleje tego typu charakteryzują się ilością popiołu nieco przekraczającą 0,8% (typową dla olejów C3) jednak nie przekraczają wartości 1% (ograniczenie normy).
Zwykle mieszczą się w przedziale 0,8-0,95%.
Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
Nie zaleca się go stosować w silnikach diesla.
6. TBN 7,7 - co jest stosunkowo niską wartością w porównaniu z innymi olejami tej klasy, jednak niska wartość TAN wynosząca 1.63 zapewni wystarczający zapas alkaliczny oleju.
7. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI) Neste. Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V.
Podsumowanie: Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI).
Lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, API SN Plus.
Na podstawie analizy można pokusić się o stwierdzenie, iż olej nie ustępuje produktom renomowanych producentów.
Wadą jego może być brak oficjalnych aprobat GM i/lub Forda oraz certyfikacji API.
Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika.
Może skutkować utratą gwarancji.
Zaletą jest cena, która kształtuje się znacznie poniżej 100PLN/4L (z przesyłką).
Last edited by a moderator: