jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza obu olejów ufundowana przez @jerseyAdmin.
Orlen Platinum Pro XD 5W-30:
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30:
PLATINUM MaxExpert XD 5W–30
Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Aprobaty: MB-Approval 229.52
Spełnia wymagania: Mercedes-Benz 229.31/ 229.51, BMW Longlife-04, Opel/General Motors GM Dexos 2, VW 505 01/ 505 00
PLATINUM PRO XD 5W–30
Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Aprobaty: MB-Approval 229.52, BMW Longlife-04
Spełnia wymagania: Mercedes-Benz 229.31/229.51, Opel/General Motors GM Dexos 2, VW 505.01/505.001.
Opis:
1. Oleje spełniają kryteria SAE 5W-30. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w górnym zakresie wartości dla klasy SAE 30.
2. Indeks lepkości VI: 163-164 wartość typowa, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
3. Pakiet dodatków w oleju zawiera sporą dawkę molibdenu, którego głównym zadaniem jest zmiejszenie tarcia, oraz działanie przeciwzużyciowe. Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z wartością nie najwyższą, standard dla oleju klasy midSAPS. Bor prawdopodobnie jest dyspergatorem, czyli utrzymuje zanieczyszczenia w zawiesinie. Może pełnić również funkcję dodatku przeciwzużyciowego, wspomagającego ZnDDP (cynk).
4. TBN – 7-7.3 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy C3. Niewysoka, aczkolwiek wystarczająca.
Podsumowanie: Bardzo dobre oleje spełniające wymogi wielu norm czołowych producentów.
Posiadają aprobaty MB 229.52 oraz w przypadku oleju PLATINUM PRO XD, BMW LL-04.
Dedykowane są do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi ukłądami katalitycznymi, jeżeli wymagane są oleje klasy ACEA C3 5W-30.
Cynk i Fosfor w typowej ilości wsparte są pakietem o dość znacznych ilościach Molibdenu i Boru. Ciekawostką jest to, że analizowane oleje są identyczne pod względem pierwiastków wykazanych w analizie.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Orlen Platinum Max-Expert XD 5W-30
Orlen Platinum Pro XD 5W-30
TBD
Orlen Platinum Pro XD 5W-30:
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30:
PLATINUM MaxExpert XD 5W–30
Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Aprobaty: MB-Approval 229.52
Spełnia wymagania: Mercedes-Benz 229.31/ 229.51, BMW Longlife-04, Opel/General Motors GM Dexos 2, VW 505 01/ 505 00
PLATINUM PRO XD 5W–30
Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Aprobaty: MB-Approval 229.52, BMW Longlife-04
Spełnia wymagania: Mercedes-Benz 229.31/229.51, Opel/General Motors GM Dexos 2, VW 505.01/505.001.
Opis:
1. Oleje spełniają kryteria SAE 5W-30. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w górnym zakresie wartości dla klasy SAE 30.
2. Indeks lepkości VI: 163-164 wartość typowa, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
3. Pakiet dodatków w oleju zawiera sporą dawkę molibdenu, którego głównym zadaniem jest zmiejszenie tarcia, oraz działanie przeciwzużyciowe. Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z wartością nie najwyższą, standard dla oleju klasy midSAPS. Bor prawdopodobnie jest dyspergatorem, czyli utrzymuje zanieczyszczenia w zawiesinie. Może pełnić również funkcję dodatku przeciwzużyciowego, wspomagającego ZnDDP (cynk).
4. TBN – 7-7.3 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy C3. Niewysoka, aczkolwiek wystarczająca.
Podsumowanie: Bardzo dobre oleje spełniające wymogi wielu norm czołowych producentów.
Posiadają aprobaty MB 229.52 oraz w przypadku oleju PLATINUM PRO XD, BMW LL-04.
Dedykowane są do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi ukłądami katalitycznymi, jeżeli wymagane są oleje klasy ACEA C3 5W-30.
Cynk i Fosfor w typowej ilości wsparte są pakietem o dość znacznych ilościach Molibdenu i Boru. Ciekawostką jest to, że analizowane oleje są identyczne pod względem pierwiastków wykazanych w analizie.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Orlen Platinum Max-Expert XD 5W-30
Orlen Platinum Pro XD 5W-30
TBD
Last edited: