Oba są oryginalne tylko Shell mial jakis czas temu problemy w rafinerii GTL w katarze i wypuścił serię na HC aby nie bylo problemu z dostępnością. O tyle fajnie, ze właśnie zmienili prócz bazy również etykietę.
Nie wiem, gdzie to napisać, to napisze to tutaj - odezwałem się na FB do Shella ostatnio, ponieważ chciałem zapytać, czy planują wprowadzić do Polski serię High Mileage [analiza dostępna na rosyjskim forum, olej kozak, Max Life pewnie zostałby zapomniany] no to odpisali mi, że nie mają takiego oleju w ofercie. No to podałem im link do google grafika, do sklepu w rosji, nawet link na forum rosyjskie z tematem. Napisałem, że do obwodu Kaliningradzkiego mam ciut daleko, żeby osobiście pojechać i czy coś takiego wprowadzą. Cisza trwa już chyba tydzień
Czy Shell komuś ostatnio w ogóle coś odpisał? Czy wszystkich tam zwolnili?
Ja zauważyłem straszny bajzel na polskiej stronie. Po kliknięciu w dobierajkę oleju otwiera się strona po polsku i jako olej premium do mojego 3.2 JTS Q4 wyskakuje Helix Ultra Diesel. Niby OK, ale karta techniczna wygląda identycznie jak karta oleju Helix Ultra, tyle że ma dopisane Diesel do nazwy oleju. Natomiast karta techniczna oleju Diesel dostępna w języku angielskim nie zawiera informacji jakoby ten olej spełniał ACEA A3!! I wyszukiwarka LubeMatch z Shell.com podaje jako właściwy olej Helix Ultra i żadnej wzmianki o oleju Diesel.
Zanim to odkryłem jeszcze, wysłałem zapytanie przez formularz na polskiej stronie, ale do tej pory nikt się nie odezwał (2 tygodnie).
Tak trochę żenua.
Ale i tak pewnie ten olej teraz wleję. Szkoda tylko że ten rosyjski u nas niedostępny.
Zanim to odkryłem jeszcze, wysłałem zapytanie przez formularz na polskiej stronie, ale do tej pory nikt się nie odezwał (2 tygodnie).
Tak trochę żenua.
Jakiś czas temu do swojego silnika dobierałem oleje Totala, wyszło że ma być 10w40 (też jest dopuszczony przez PSA ale to stara norma). Zmieniłem region na UK i tam wyszło, że zalecany to Ineo First 0w30...
Po mailu to działu technicznego Total Polska, miły pan przeprosił za pomyłkę polskiej dobieraczki i powiedział, że dla 2.0 HDI 109 ten 0w30 jak najbardziej będzie odpowiedni...
Oleje Shell na Rosję to zupełnie inne oleje niż na nasz rynek i w sumie rynek Europejski. Shell ma fabrykę w Rosji i tam produkują na swój rynek a polska dystrybucja bazuje na tym co jest w ofercie na Europę, choć seria Professional nie dość, że jest okrojona to do tego ceny dystrybucyjne są gorsze od niektórych Niemiecki detalicznych. W Shell Polska może nie wiedzą, ze Shell ma fabrykę w Rosji i inna ofertę na tamten rynek.
Tu bardziej chodzi o SN Plus i o ile pamiętam taki pakiet od Infineum jest już jakiś czas na rynku. A oleje dexos1 Gen2 to nie tylko 5w30 ale i 0w20 i 5w20. Jakiś czas temu Valvoline miało w Maxlife taki pakiet a potem go zmienil:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/27423-valvoline-maxlife-5w-30-svezhee/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/37011-valvoline-maxlife-5w-30-a3b4-svezhee/
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.