• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oryginalność oleju Shell Helix Ultra 5W40

Oba są oryginalne tylko Shell mial jakis czas temu problemy w rafinerii GTL w katarze i wypuścił serię na HC aby nie bylo problemu z dostępnością. O tyle fajnie, ze właśnie zmienili prócz bazy również etykietę.
 
Nie wiem, gdzie to napisać, to napisze to tutaj - odezwałem się na FB do Shella ostatnio, ponieważ chciałem zapytać, czy planują wprowadzić do Polski serię High Mileage [analiza dostępna na rosyjskim forum, olej kozak, Max Life pewnie zostałby zapomniany] no to odpisali mi, że nie mają takiego oleju w ofercie. No to podałem im link do google grafika, do sklepu w rosji, nawet link na forum rosyjskie z tematem. Napisałem, że do obwodu Kaliningradzkiego mam ciut daleko, żeby osobiście pojechać i czy coś takiego wprowadzą. Cisza trwa już chyba tydzień :D
 
Już Cię Shell nielubi ;)
 
Ich przedstawiciel chyba już też, ponieważ tak samo nabrali wody w usta

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Czy Shell komuś ostatnio w ogóle coś odpisał? Czy wszystkich tam zwolnili?
Ja zauważyłem straszny bajzel na polskiej stronie. Po kliknięciu w dobierajkę oleju otwiera się strona po polsku i jako olej premium do mojego 3.2 JTS Q4 wyskakuje Helix Ultra Diesel. Niby OK, ale karta techniczna wygląda identycznie jak karta oleju Helix Ultra, tyle że ma dopisane Diesel do nazwy oleju. Natomiast karta techniczna oleju Diesel dostępna w języku angielskim nie zawiera informacji jakoby ten olej spełniał ACEA A3!! I wyszukiwarka LubeMatch z Shell.com podaje jako właściwy olej Helix Ultra i żadnej wzmianki o oleju Diesel.
Zanim to odkryłem jeszcze, wysłałem zapytanie przez formularz na polskiej stronie, ale do tej pory nikt się nie odezwał (2 tygodnie).
Tak trochę żenua.
Ale i tak pewnie ten olej teraz wleję. Szkoda tylko że ten rosyjski u nas niedostępny.
 
magil napisał:
Zanim to odkryłem jeszcze, wysłałem zapytanie przez formularz na polskiej stronie, ale do tej pory nikt się nie odezwał (2 tygodnie).
Tak trochę żenua.

Jakiś czas temu do swojego silnika dobierałem oleje Totala, wyszło że ma być 10w40 (też jest dopuszczony przez PSA ale to stara norma). Zmieniłem region na UK i tam wyszło, że zalecany to Ineo First 0w30...

Po mailu to działu technicznego Total Polska, miły pan przeprosił za pomyłkę polskiej dobieraczki i powiedział, że dla 2.0 HDI 109 ten 0w30 jak najbardziej będzie odpowiedni...

Ci chociaż odpisali :)
 
Mnie Shell dosyć szybko odpisał.
Pisałeś do nich przez międzynarodową stronę czy przez polski Shell?

Zamiast przez formularz spróbuj bezpośrednio na tego maila:
zapytaniaolejesmary-pl@shell.com
albo
zapytania-pl@shell.com

;)
 
Oleje Shell na Rosję to zupełnie inne oleje niż na nasz rynek i w sumie rynek Europejski. Shell ma fabrykę w Rosji i tam produkują na swój rynek a polska dystrybucja bazuje na tym co jest w ofercie na Europę, choć seria Professional nie dość, że jest okrojona to do tego ceny dystrybucyjne są gorsze od niektórych Niemiecki detalicznych. W Shell Polska może nie wiedzą, ze Shell ma fabrykę w Rosji i inna ofertę na tamten rynek.
 
tomek evo napisał:
Oleje Shell na Rosję to zupełnie inne oleje niż na nasz rynek i w sumie rynek Europejski.

Robiliśmy analizę Helixa i wypadła niemal identycznie jak ta stara z Rosji.
 
Idą zmiany w pakiecie jak widać że już i HX8 po Ultra (RUS) dostaje LSPI a więc może niedługo i w EU.
 
Takiego HX8 jak w Rosji, życzył bym sobie również w Polsce. Ostatnia analiza pokazała, jak fajny jest to olej.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
cytrynowiec napisał:
Idą zmiany w pakiecie jak widać że już i HX8 po Ultra (RUS) dostaje LSPI a więc może niedługo i w EU.

Możesz coś bliżej/dokładniej?
 
Na rosyjskim forum jest dostępna świeża analiza HX8

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
O tym piszesz?
https://www.oil-club.ru/forum/topic/37852-shell-helix-hx8-5w-40-api-sn-plus-made-in-russia-new-2019/
 
Tak.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ciekawy jestem tych własności "antyLSPI" :)
 
No niby tylko mniej wapnia, a więcej Mg.
Tylko, że do tej pory takie własności były dostępne w olejach max SAE30.
 
Tu bardziej chodzi o SN Plus i o ile pamiętam taki pakiet od Infineum jest już jakiś czas na rynku. A oleje dexos1 Gen2 to nie tylko 5w30 ale i 0w20 i 5w20. Jakiś czas temu Valvoline miało w Maxlife taki pakiet a potem go zmienil:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/27423-valvoline-maxlife-5w-30-svezhee/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/37011-valvoline-maxlife-5w-30-a3b4-svezhee/
 
Dyskusję o nowych normach API przeniosłem tutaj: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=439

Proszę trzymać się tematu czyli oryginalności olejów Shell. Do dyskusji o LSPI jest osobny temat: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=332
 
Back
Top