• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pęknięta skorodowana metalowa rurka czym naprawić?

Seagull

Użytkownik
Samochód
BMW E60 LCI M57TU2
Witam skorodowała mi rurka w układzie chłodzenia i wyleciał płyn potrzebuję naprawić to tymczasowo do momentu zamówienia wszystkich części jako że najprawdopodobniej będę musiał zdemontować cały pas przedni muszę podjechać też do warsztatu klimatyzacji żeby ściągnąć czynnik. Prawdopodobnie zejdzie sie mi z tym ok tygodnia . Macie jakieś pomysły? myślałem żeby to zalutować lub użyć jakiejś masy
 

Attachments

  • IMG_20220704_140646.jpg
    IMG_20220704_140646.jpg
    996,2 KB · Odwiedzin: 125
  • IMG_20220704_140708.jpg
    IMG_20220704_140708.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 127
Co tam wchodzi w ten otwór? Jak tylko korek spustowy to, wytnij ta skorodowana część i wstaw/przedłuż tą rurę gumową.
 
tylko korek spustowy, nie sądzę żeby udał mi się uszczelnić na styku guma rura po przedłużeniu bo ta rura jest skorodowana na całej długości
 
Tam masz wysokie ciśnienie? Układ jest na podciśnieniu? Jan nie ma wysokiego ciśnienia to jak guma wejdzie ciasno na rurę to nie powinno z niej lecieć. Na koniec zamontuj obejmy hdc.
 
a jak by to spróbować cyną uszczelnić? ma to sens? może jakaś masą epoxydową? to ma wytrzymać max dwa tygodnie dopóki nie dotrą czesci
 
Last edited:
jak oczyścisz to da radę, tylko uważaj aby ci cyna gdzieś w układ nie poleciała, no i myślę ze musisz to zrobić grubą cyną bo inaczej nie da rady.
 
mam taką grubą wlasnie i palnik i pasta do lutowania też sie gdzieś znajdzie...
 
no to jedziesz;) jak masz jeszcze mini szlifierkę aby tą rurę oczyścić to bedzie git. Aby to zlutować to ta rura musi być bdb oczyszczona i módl się oto aby się przy czyszczeniu nie rozleciała ;)
 
muszę podjechać też do warsztatu klimatyzacji żeby ściągnąć czynnik.

A nie masz w okolicy mobilnej klimatyzacji? Są firmy co jeżdżą do klientów. Przyjechałby, zebrał gaz i po sprawie i nie trzeba łatać dziur specjalnie po to aby tylko jechać zrzucić gaz.
 
no ona taka za solidna nie jest... w sumie to dla własnego doświadczenia chcę spróbować zacznę od tej mniejszej dziurki i zobaczymy co z tego wyjdzie a na klimę chcę auto oddać do sprawdzonego warsztatu co w sumie od 15 lat zajmuje sie klimatyzacją w moich autach. Przeraża mnie ograo pracy jaki będę musiał wykonać zeby wymienić to badziewie
 
Temat stary ale wskazówka "dla potomności" - wszelkie elementy metalowe doskonale naprawia Poxilina
 
Back
Top