• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Niestety endoskop poszedł się czesać tzn. coś kabelki przy kamerze nie stykają, teraz mam zamówiony do celów hobbystycznych nowy ale już z ruchoma głowicą 180st. gdzie zawory będzie widać.
 
DMSO pewnie coś zostało, będzie nowy endo. czas na szukanie kolejnego kandydata ;)
 
Wiem że DMSO jest agresywne i silikony, gumy itp. rozpuszczają się ( w przypadku Scarlet nic nie puścilo )
Bo to nie jest tak, że uszczelka spłynie Ci, jak gorąca smoła wraz z olejem. To zaczyna puszczać po pewnym czasie i pojawiają się stopniowe wycieki. Uszczelniacze zaworowe też na pewno ucierpiały.
 
Nie znam oficjalnych badań. Lecz wychodzę z założenia, że istotne jest stężenie, a tutaj było dość niskie... Więc myślę, że nic się nie stało poważnego. W oleju jakby nie patrząc są odpowiedniej dodatki, które sprawiają, że elastomery pęcznieją.
 
Bo to nie jest tak, że uszczelka spłynie Ci, jak gorąca smoła wraz z olejem. To zaczyna puszczać po pewnym czasie i pojawiają się stopniowe wycieki. Uszczelniacze zaworowe też na pewno ucierpiały.
Bo takie rzeczy robi się remontując silnik i przy tym wymieniając uszczelnienia. Albo w jakimś gruzie ewentualnie, ale nie sądzę też że będzie się lać jak "z wiadra" skoro ruscy to stosują. Raczej by tego nie robili jeśli po tym silnik miał by gubić olej na potęgę.
 
Generalnie wciąż czekam aż się ociepli żeby zacząć zabawę z płukankami ale pojawił się problemik.
Otóż kanał z którego zazwyczaj korzystałem stał się chwilowo nieosiągalny.
Olej będę więc zlewał podnosząc auto lewarkiem i stawiając je na kobyłki.
Instrukcja Oilema i AR2820 mówi, że olej należy zlać od razu po wyłączeniu silnika.


Mogę najpierw unieść auto a potem wlać płukankę i odpalić?
Nie będzie to szkodliwe dla silnika?
Olej spłynie przecież do tyłu miski i obawiam się o niedostataczne smarowanie góry silnika.
 
Tym się akurat nie martw. Samochódy generalnie nie jeżdżą tylko po płaskim, ale podjeżdżają też pod górę. Chyba, że masz poziom oleju na minimum lub poniżej. Bardziej bym się obowiał o to, czy zleci w całości stary olej. Ale to zależy o umiejscowienia śruby spustowej.
 
Płukać lepiej w poziomie albo nawet w trasie a na lewarek dopiero w celu spuszczenia oleju.
 
Albo postawić na 4 kobyłkach i masz poziom.
 
Tym się akurat nie martw. Samochódy generalnie nie jeżdżą tylko po płaskim, ale podjeżdżają też pod górę. Chyba, że masz poziom oleju na minimum lub poniżej. Bardziej bym się obowiał o to, czy zleci w całości stary olej. Ale to zależy o umiejscowienia śruby spustowej.
Śruba jest idealnie z tyłu, wiec podniesienie przodu wręcz pomoże w zlaniu.
Tylko jak zgaszę, to zajmie z conajmniej 5 minut podniesienie i podłożenie dwóch kobyłek.
 
Nic się nie stanie... Ja też czekam kilka minut, ale ja stosuje wysysarkę, żeby była niższa temp. oleju. Dyspergatory stosunkowo długo utrzymują zanieczyszczenia w zawiesinie.
 
Jeśli chcesz kontynuować mycie i rewitalizację uszczelnień to polecam Oilem Power Cleaner LL, każdy Archoil serii 9000 zawiera estry, które także pomogą z uszczelniaczami w dłuższej perspektywie, zwłaszcza AR9400 i AR9200V2, nano ws2 wnika także w uszczelnienia i wygładza powierzchnie więc może się przydać w szerszym zakresie.
Samym olejem coś zdziałać to tylko minerał albo półsyntetyk z bazą GI bo tylko ta baza ma wyższą naturalną polarność od GII-GIV ale to po płukaniu silnika krok wstecz, ewentualnie premium z wysoką dawką estrów ale przy spalaniu oleju także ryzyko.
Trochę z innej beczki. A co byś polecił na rewitalizację w układzie wspomagania?
 
silny magnes neodymowy do zbiornika wyrównawczego plus nowy plyn.
 
Last edited by a moderator:
Wiem że to wątek o plukankach i trochę znowu naśmiecę 😁
Wracając do DMSO to dziś wymiałem świece i stare wrzucilem do DMSO na testy, po okolo 1-1.5 godziny moczenia w zimnym płynie nagar częściowo się rozpuścił a reszta odpadła podczas płukania pod kranem, bez szczotkowania czy też druciaka.
Nieźle agresywne jest to cholerstwo, ciekawe jak będzie spisywała sie nowa chemia na nagary, która jedzie własnie ze wschodu a testowana też była przez gościa z Irkucka na YouTube 😀
 

Attachments

  • 20210322_101203.jpg
    20210322_101203.jpg
    298,1 KB · Odwiedzin: 178
  • 20210322_193604.jpg
    20210322_193604.jpg
    406,1 KB · Odwiedzin: 175
Last edited:
Śruba jest idealnie z tyłu, wiec podniesienie przodu wręcz pomoże w zlaniu.
Tylko jak zgaszę, to zajmie z conajmniej 5 minut podniesienie i podłożenie dwóch kobyłek.
Dokładnie pomoże, kwestia jeszcze kształtu spodu miski. Sam o tym też myślę, bo śruba też z tyłu.
Co to jest 5 min, jak pisze wszędzie o spr. oleju po 10 min. czyli niby tyle olej zlatuje ciepłu na dół. U mechanika, to wiesz zanim ustawią łapy kolumnowego i śrubę odkręcą to więcej trwa niż 5 min. Czasem mam na kanale, to wtedy szybciej, ale też więcej niż 5 min.
Nie masz na co czekać, postojowa to przed dobry przelot, lub z nią przelot, a Oilem LL to nie AR2300, ma działać i teraz.

Wlej postojową na płaskim, niech silnik pochodzi, zgaś i podnoszenie, dalej zlewanie oleju.
 
Jeśli do jazdy to 2 puszki Oilem Power Flush będzie OK a ewentualnie trzecia na koniec na postoju jeszcze na 15-30min jesli jest taka możliwość.
Do nowego oleju lepiej 1 puszka Oilem Power Cleaner a więcej czasu, nawet cały okres wymiany.
Zestaw kupiony. W weekend będę plukał.
Kupilem tez 6400d. U mnie polowa baku to jest 45l. Czy to będzie właściwe stężenie?
Drugie pytanie odnośnie 3 puszki Oilem na ostatnie 15 minut na postoju. Czy to nie jest juz za wysokie ryzyko? Chodzi o film olejowy. Nie chciałbym przyrzeć nic mając w silniku :
~8l oleju+ 3 puszki Oilem LL + teraz trochę mniejsze stężenie AR2300 bo byly dwie dolewki ( bylo wlane 290ml do 8l oleju)
 
Ja za niedługo Ojcu zrobię w samochodzie płukankę. Samochód przebiegu około 130 tys i nigdy płukanki nie widział. Ciekaw jestem co wyleci z silnika. Po płukance wleci Specol + jakiś dodatek.
 
Weź może odbierz coś oleju przed i po, będzie wizualny argument do pokazania i przekonania o słuszności zabiegu.;)
Przykład z dziewicy będzie lepszy, niż z jakiegoś już płukanego.
 
Back
Top