• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Do odważnych świat należy 😉
 
A z innej beczki to czy komuś po płukankach spadło zużycie oleju? Nie mówię tu o spadku na granicy błędu pomiarowego, tylko o takim że widać że płukanka ruszyła np pierścienie tłokowe.
 
W moim TDI z pomocą kilku płukanek Archoil / Oilsyn zredukowałem potrzebę jednej dolewki na 10 000 do żadnej dolewki.
Po zakupie auta musiałem dolewać raz na wymianę, teraz zwyczajnie nie muszę. SIlnik wyrobi się z tym co ma wlane do końca interwału.
Może gdybym deptał często pod czerwone i latał non stop autostratą to wtedy, a tak to przez 90% czasu lecę 100 - 110 krajówkami.
 
Ja na Kleen Flo w innym aucie się przejechałem właśnie w ten sposób w który opisałeś , mimo ze producent nie zalecał .

Odnośnie pytania @Kuba to jestem po płukance Xado Absolut (wcześniej bez sensu wg mnie zapodałem Oilsyn LL ,za mało jeżdże ) i zaaplikowaniu Xado Antykoks w i10 który brał 0,4-0,5 na 1000 km i obecnie jestem w trakcie obserwacji . W międzyczasie do paliwa BG44k. Od kuracji niestety przejechał dopiero około 500 km ale jak wlalem na full tak ubyło do tej pory z 2-3 mm ze stanu . Po pełnym dystansie znowu doleje na full i zobaczymy .

Po tej obserwacji zamierzam dolać znowu resztke BG44k (jest na 70L a mój bak ma polowe tej pojemności ) , zastosuje Protec Carb X na tłoki (mocniejsza niż Xado ) potem płukanie BG109 oraz wymiana na Orlen Classic 5w40 (oczko wyżej z SAE) oraz dodatek BG MOA z zestawu. Potem wrócę tutaj z info do Was). Trochę to potrwa bo auto robi dziennie 30 km w dniach roboczych i to na tyle :)
 
Last edited:
Właśnie na stronie producenta jest następujący zapis:

Po 10 minutach pracy silnika na biegu jałowym spuść zużyty olej, wymień filtr i wlej nowy olej (NIE MOŻNA JEŹDZIĆ SAMOCHODEM DOPÓKI NOWY OLEJ NIE JEST NAPEŁNIONY!).

Nie wiem jak mam to rozumieć, bo jest to dość chaotycznie napisane i albo chodzi o to żeby nie jeździć samochodem bez oleju (XD), albo żeby nie jeździć z tą płukanką.
 
Na tym moim Kleen tez było takie info . Nie żebym namawiał.

Wracając do pierścieni wg mnie tylko czas i dobre środki . A i tak poboru nie zlikwidujesz ale może jak dobrze pójdzie o polowe zredukujesz .
 
Nawet w opisie Oilsyn/Archoil nie ma zezwolenia na jazdę, a jedynie na podnoszenie obrotów. Na jazdę mamy tylko pozwolenie od @wlyszkow
 
Ok dzięki, nie będę się wygłupiał bo to nie mój wóz. Wleci najwyżej na około 20 minut z przegazówkami tak jak zawsze robię.
 
O dobrze wiedzieć, zawsze raźniej jak ktoś wcześniej coś sprawdził :)
 
Czas na mój test płukanki Oilem Release Power Flush :)

Słowem wstępu: Pacjent to 406 Coupe 2.0 136KM benzyna niby 175kkm przebiegu, poprzedni olej oraz interwał nieznany.


Płukaneczka została zalana do ciepłego silnika, po czym auto pracowało ponad dobrą godzinę, gdzie od czasu pozwalałem sobie podnieść obroty do 2500.
Po zlaniu całości olej był jak z jakiegoś Diesla, zobaczymy co się stanie z nowym.
1669037982686.jpg


Test kompresji:
Tutaj dużo tłumaczyć nie będę, w obu przypadkach silnik rozgrzewałem do ~70 stopni, gaz w podłogę i 10 obrotów rozrusznikiem.
Wnioski wyciągnijcie sami.
Pierwsze zdjęcie to po płukaniu, a drugie przed. Cylindry po kolei.

1przed-po.jpg

2przed-po.jpg

3przed-po.jpg

4przed-po.jpg






Nowy olej to Shell Helix Ultra 5W40 + dodałem Cerateca po testach kompresji - być może za te 5-7kkm je powtórze by zobaczyć czy Ceratec coś dał, aczkolwiek silnik ma parametry zbliżone do fabrycznych więc nie wiem czy jest sens.

Generalnie uważam że warto :)
 
Jeśli wleję płukankę AR2820 przed warsztatem i silnik będzie chodzil na wolnych obrotach, czasami je podnosząc, jak na etykiecie, to czy mogę sie delikatnie wtoczyć na stanowisko wymiany oleju, nie koniecznie pchając samochód, tylko delikatnie wjeżdżając?
 
Możesz nawet wlać wcześniej i dojechać do warsztatu.
Ale mowa o AR2820, gdzie niby jest:
"od czasu do czasu delikatnie podwyższając obroty silnika (nie przekraczając 2000 obr./min) aby ułatwić cyrkulację środka czyszczącego w układzie smarowania."
To na tym co poniektórzy jeżdżą? Ciężko jechać do 2000 obr i zmieniać bieg na wyższy...
 
No i to się nazywa rozpiska. Nawiasem mówiać, to auto mojej żony po płukaniu na autostradzie (prawie rok temu) ma się bardzo dobrze!!!
 
Ja wynalazłem w garażu puszkę normalne Oilsyn (nie LL), nawet nie wiem kiedy go kupiłem, ale cierpliwie leżał. Za 1000 km przegląd więc pewnie wleję, po co ma się marnować. Do ASO 60km obwodnicą więc zobaczymy co mi silnik wypluje wydechem :D
 
Back
Top