• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Mam nowe 2820 i stare, bez otwierania zatyczki 👃wyraźnie czuć, że nowe pachnie tak samo jak Oilem Flush. Wagowo wersje 2820 różnią się statystycznie. Na nowej nie pisze już, że zużyte opakowanie jest odpadem niebezpiecznym☣️
 
Witam użytkowników tego forum panowie mam pytanie, posiadam autko w którym nie wiem jaki olej był zalany ani kiedy auto Mazda 2 2008r. 1.5 benzyna, Chciałem do tego oleju wlać płukanke oilem ReleaseTech Power Cleaner Longlife pojezdzić z 4tyś, zlać go wlać nowy olej Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w30 lub XADO ATOMIC OIL NOVA DRIVE 5W30 SM/CF C3. Czy wlać do tego oleju Oilem ReleaseTech Power Flush zlać potem wlać któryś z tych olej wraz z oilem ReleaseTech Power Cleaner Longlife i przejezdzić na tym 10tyś
 
Last edited by a moderator:
wlać do tego oleju Oilem ReleaseTech Power Flush zlać potem wlać któryś z tych olej wraz z oilem ReleaseTech Power Cleaner Longlife i przejezdzić na tym 10tyś
Tak zrób, nie wiesz ile stary olej jest, to po co dalej na nim latać i to jeszcze 4kkm, nie ma co ryzykować. Flush możesz potrzymać z 30 min.
 
Co można zastosować na zapieczone pierścienie olejowe żeby jakiś cudem je trochę rozruszać ? Czy raczej nie ma co liczyć na cuda?
Silnikowi nic nie dolega oprócz zwiększonego poboru oleju.
 
Po pierwsze płukanki postojowe, zgodnie z manualem początkowo, a dalej już poza manual.
Po drugie płukanki do jazdy.
Po trzecie skrócone interwały oleju, może bardziej odpowiedni olej.
Po czwarte jakiś środek do paliwa.
Tak naprawdę nie wiadomo czy to tylko pierścienie, ale taki początek przed bebeszeniem jest wskazany.
Oczywiście może się okazać, że i to nie pomoże, bo mogą być pierścienie zużyte, albo inna przyczyna.
A ile silnik pobiera oleju ?

Co do oceny czystości oleju w silniku, tak naprawdę to trzeba by porównywać na bagnecie ten z silnika i ten nowy pozostały z butelki, też na bagnecie. Wtedy lepiej by było widać zachodzące zmiany.

Porównywanie oleju z silnika na bagnecie pod koniec interwału, do tego co wyleci z miski po płukance postojowej, jest niewłaściwe. To nie może być oceną działania płukanki. Tak naprawdę trzeba by odebrać jakąś część oleju z silnika przed płukaniem i w trakcie. Z obecnych silników, ze wszystkich interwałów mam pobrane takie próbki. Wszystkie prezentują się podobnie, jak ten wcześniej na foto.
 
Last edited by a moderator:
Pewnie można.., tylko po co?
Chcesz zmywać po myciu..?
Skoro już sam Oilem LL raczej zrobił swoją robotę to raczej ja nie widzę takiej potrzeby.
 
To że pierścienie to akurat wiadomo, płukanki postojowe przed wymianą oleju używałem przeróżne. Silnik jest czysty w środku nie ma żadnych czarnych skrzepów. Interwały od 4 lat to maks 8tys na oleju, a same oleje jak najbardziej odpowiednie 0w20 i 5w30 a5 i a3 czyli to co ma być do hondowskiej k serii.

Potrzebuje czegoś żeby choć ruszyć te pierścienie, istnieje jakiś produkt na rynku w który warto zainteresować?
 
@ubek Konstrukcja pierścieni olejowych w Hondach sprawia, że jest to słabe ogniwo i myślę, że są po prostu zużyte 🙄 Mam civica który potrafił zjeść 1L oleju/ 1000km, owalizacja cylindrów była w normie serwisowej, natomiast pierścienie olejowe mocno zużyte, po remoncie nie widać żadnego ubytku oleju. Też myslałem że płukankami zmniejszę pobór oleju, ale po rozłożeniu silnika wiem, że to nie mogło się udać.
 
Mam nowe 2820 i stare, bez otwierania zatyczki wyraźnie czuć, że nowe pachnie tak samo jak Oilem Flush. Wagowo wersje 2820 różnią się statystycznie. Na nowej nie pisze już, że zużyte opakowanie jest odpadem niebezpiecznym
Ktoś tu pisał z kolegów, żeby absolutnie nie wąchać, bo opary są silnie rakotwórcze i trujące.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@ubek Konstrukcja pierścieni olejowych w Hondach sprawia, że jest to słabe ogniwo i myślę, że są po prostu zużyte Mam civica który potrafił zjeść 1L oleju/ 1000km, owalizacja cylindrów była w normie serwisowej, natomiast pierścienie olejowe mocno zużyte......

To nie konstrukcja , a korekta licznika która była w 100% stosowana .
Te hondy w jednych rękach potrafią 700 tys km sprawnie jechać .
Ale klient szuka z przebiegiem 150 tys Max - klient nasz pan .
No nikt nie kupi auta z 500 tys na blacie, to sami kupujący są powodem tego procederu i patologii.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ktoś tu pisał z kolegów, żeby absolutnie nie wąchać, bo opary są silnie rakotwórcze i trujące.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Nową AR2820 już można bezpiecznie wąchać
 
A do oleju z Oilem LL można tez dodac przed spuszczeniem AR2820 ?
Można dodać postojową, choćby po to by tej mieszanki więcej wyleciało z silnika. Mi z obydwu silników po postojowej wylatuje więcej oleju od 100 do 200ml, w porównaniu wymiany olej/olej. Piszę w oparciu o ilości zalanego nowego oleju do MAX. Przy wlewaniu płukanki postojowej do silnika, oleju też mam stan MAX. Postojowa stosowana z manualem ma większy cel w pomocy usunięcia jak największej ilości starego oleju. A jak wcześniej inni piszą, można taką Oilem Flush potrzymać dłużej niż manual głosi, co może dać jakiś efekt mycia. Wyżej też jest info, że warto przy każdej wymianie oleju zastosować postojową. O ile nowicjusz początkowo w tym może widzieć przesadę, o tyle z czasem stosowania postojowa wchodzi w krew i staje się stałym elementem procesu wymiany.

@ubek ja nie stosowałem, ale nieliczni stosują coś bezpośrednio przez otwory świec, jakaś piana lub nafta, tylko po tym olej do wymiany.
absolutnie nie wąchać
Nie wąchałem bezpośrednio, w tych puszkach blisko korka wszystko czuć, a w życiu różne rzeczy się wąchało. ;)
 
Na zapieczone pierścienie czasem pomaga Xado anty-koks aplikuje się go wykręcając świece , do tego dobra płukanka postojowa np Oilem/Archoil na półtorej godzinki, jest też opcja zalać tłoki nafta/ropa na 24h i powtórzyć to 2x razy , oczywiście olej tez trzeba zmienić , ale jak pierścienie są fest zapieczone to raczej nic nie pomoże oprócz demontażu i wymiany
 
Generalnie olej do Volvo kupiony ale naszedł mnie pewien pomysł.
Otóż samochód miał pewną niemiłą przypadłość.
Ktoś w Szwecji robiąc UPG spier.... gwinty i nie dokręcił dobrze głowicy.
Skończyło się na zdjęciu jej jeszcze raz i wstawieniu tulejek w blok a następnie ponownym złożeniu.
Olej nie był zmieniany więc mimo zrobienia tego, na bagnecie mamy pyszne masełko na kanapkę. (na korku brak)
Kupiłem ten nowy olej, ale uznałem że zalanie go tutaj to nie jest dobry pomysł.
Glikol pozostały w układzie smarowania szybko go zanieczyści.

Plan mam taki: - płukanka stacjonarna na tym starym oleju z użyciem archoil AR2820
- zalanie go specolem/lotosem (czymś tanim) i wymiana filtra, przejeżdżenie około 1000-1500km.
- kolejna płukanka stacjonarna z użyciem AR2820
- zalanie go właściwym olejem tj. Helix Ultra wraz z kolejną zmianą filtra.

Uznałem, że wlewanie AR2300 na tak niski przebieg nie ma sensu.
Auto nie zrobi więcej km na razie, bo jeszcze jest ogarniane.
Będzie zdejmowana pokrywa zaworów, bo klej źle siadł i olej sobie smacznie wykapuje z tyłu silnika.
Postaram się zrobić zdjęcie na zdjętej pokrywie, ale nie będę jej zdejmował po całej procedurze drugi raz - koszty i nie chcę ryzykować,
że znowu się zacznie pocić.

Tak się rozpisałem.
Co sądzicie o moim planie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam
 
Jak dla mnie dobry pomysł jak chcesz dobrze i szybko przepłukać , tym że zamiast 1000-1500km zrobiłbym z 200-300km
 
... a wręcz mineralny, który najlepiej rozpuszcza w sobie inne substancje dzięki polarności cząstek...

Pozdrawiam,
 
@rob_roy bardziej chodzi o punkt aninilowy. Olej mineralny zawiera pewne stężenie związków aromatycznych co skutkuje lepszą rozpuszczalnoscia.
 
Back
Top