• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
To akurat służy do ochrony uszczelnień tak domniemam - stężenia tego rzędu są aktywne w roztworze zwłaszcza w wyższej temperaturze.
 
@se7en nie wiem jakie są obecnie ceny. Jak ja kupowałem oilsyn Powerflush to była jednak 4 złote tańsza. Archoila 2820 można było kupić nawet 30 zł taniej niż Teca. Long life to zupełnie inny produkt. Raczej bezkonkurencyjny. Więc nie wiem o jakim kłamstwie mowa
 
Rzeczywiście to dwa różne produkty, różnych producentów

Jeden z polskich sklepów online udostępnił kartę do produktu TEC 2000 firmy CTP GmbH. (w składzie nafta + chloroparafiny)
Za to u innego sprzedawcy link przy niemieckim produkcie prowadzi do karty produktu brytyjskiego 🤣 cóż za profesjonalizm...

Wykopałem z sieci jeszcze dwie karty (w języku szwedzkim i czeskim) do starszego produktu PRO-TEC Engine Flush. Skład ten sam, co w przypadku TEC 2000 (niemieckiego). Czyli nie ma tam żadnego toluenu.

Na stronie niemieckiego producenta o dziwo nic nie ma, ale jest jakiś kontakt do polskiego dystrybutora (firma z Wrocławia)
 
Last edited:
Jesli plukanka ma za zadanie ułatwić zlanie calego oleju, to ja wybieram K2.
Wiele sie naczytalem na tym forum, ze w czasie 15 minut plukanka nie jest w stanie wyczyscic nagarów, pierścieni itp. Wiec jej rola w zasadzie zostala zmniejszona do polepszenia zlania starego oleju. W takim razie po jaką cholerę płacić 40zl?
 
Ja wolę mannol zamiast K2 bo mi później nie wali naftą nowy olej. I jest jest dużo za niską cenę (350ml za 8-9 złotych)

Ewentualnie kleen-flo jest naprawdę fajna (według mnie zwłaszcza do diesla) a tania.
Choć kleen-flo to niezły śmierdziel 🦨
 
@sprajt2 jako swiadomy uzytkownik, chce wiedziec w jakims stopniu chociaz co dany producent stosuje w swojej plukance. K2 ? Nie mam pojecia, czy stosuje jakis tani typ ZnDTP, dyspergator ? Detergent ? Itp. Kazda plukanka bedzie sie charakteryzowac odpowiednim wskaznikiem wlasciwosci dyspergujacych. I taka Oilsyn bedzie sie wyrozniac, bo bazuje na gr. V. To poprawia wydajnosc ASTM D611, dyspergator bezpopiolowy itd. Oprocz tego musi byc kompatybilna z elastomerami oraz najlepiej nie "zaklocac" tribofilmu, a ta zawiera odpowiedni polimer smarny, synergicznie reaguje z klasyczym ZnDTP. Sam przeanalizowalem plukanki dostepne na rynku i ta mi sie podoba najbardziej opierajac sie o te wlasciwosci o ktorych wspomnialem. Oprocz tego, moge ja mniej dawkowac ca. 5% stezenia wystarczy i pojezdzic do godziny. Ale Archoil 2820 mimo, ze zawiera mniej dodatkow jest rowniez warta uwagi.

P.S.

@wlyszkow nr. mojego konta znasz :>
 
Spokojnie ogarnie, wszak słowa klucze są już w treści zawarte. 😁
 
2.0TFSI CYMC 2017 z USA, przebieg 90kkm, płukać tylko na postoju z 45min czy pojeździć też chwilę z Oilsyn RT engine flush?
 
Jeżdżąc na pewno będą lepsze efekty.
 
2.0TFSI CYMC 2017 z USA, przebieg 90kkm, płukać tylko na postoju z 45min czy pojeździć też chwilę z Oilsyn RT engine flush?
jeździć, 30 - 60 min, spokojnie, do 3 tys. obrotów. Ja tak robie we wszystkich moich samochodach.
 
jeździć, 30 - 60 min, spokojnie, do 3 tys. obrotów. Ja tak robie we wszystkich moich samochodach.
Jeździłem 25min i 25min na postoju.
Trzecie auto dzisiaj płukałem, ale pierwszy raz zrobiłem to podczas jazdy.
Miałem stres nie powiem, ale silnik jak chodził cicho tak nadal chodzi.
Ten zapach mnie jedynie drażni. Olej charakterystycznie śmierdzi/pachnie. :)
W sumie to wymiana oleju po 5k km to lekka przesada szczególnie, że prawie 4k z tego było zrobione w trasach.
Olej czarny, ale filtr oleju był czysty w środku. W porównaniu do innego auta, które zrobiło podobną ilość km ale w cyklu miejskim i nie było płukane to tam była masa nagarowych drobinek w filtrze.
Chyba, że płukanka rozpuszcza te drobinki i dlatego filtr jest czysty ? :D
 
... poniżej leciało przez ponad 100k km - 2x Archoil 2300, 2820 Archoil - niezliczoną ilość, co wymianę oleju (co 8-9tys km), 9100 Archoil - litr łącznie, Oilem RT, Oilem LL.. samochód wzięty z przebiegiem 60 parę tysięcy, jeszcze na gwarancji, olej wymieniany co 8-9 tys km, Ravenol VST a wcześniej 2x Liqui Moly TopTec. z drugiej strony średnio wygląda cyrkulacja na górze u mnie, olej ma nieraz 100st, a pokrywa zaworów chłodna, co widać w zimie i po sporej ilości emulsji


ps: nie twierdzę, że płukanki są złe, nie wiem jak wygląda to niżej, na pewno na kolor specyficzny wpłynął też wlany chwilę wcześniej 9200 V2 który ma mocno barwiący kolor, aczkolwiek po takiej ilości chemii spodziewałem się lśnienia
 

Attachments

  • IMG_20220705_163713.jpg
    IMG_20220705_163713.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 294
Last edited:
jeszcze bonus
Post automatically merged:

schodzi delikatnie dotykając palcem,więc to nie lakier, jakiś taki osad olejowy, dziwnie to wygląda, taka mazista substancja no ;p
 

Attachments

  • IMG_20220705_163815.jpg
    IMG_20220705_163815.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 194
  • IMG_20220705_163817.jpg
    IMG_20220705_163817.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 183
Prawdopowobnie zastosowana chemia zmiekla te osady, ale jak juz pisales nie ma odpowiedniej cyrkulacji oleju, aby to "wyplukac".
 
Ale otwierałem ten motor 7 lat temu i wszystko było srebrniutkie :) więc osady się nazbierały w trakcie eksploatacji
Post automatically merged:

Jak widać ani LM Toptec ani Ravenol VST zmieniane co 8-9 tys km nie pomogły, pytanie czy któreś dodatki nie szkodziły:)..
 
Back
Top