• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Cleaner dostał zadanie znacznie trudniejsze serio ;-)
 
olej wyleciał dużo ciemniejszy niż był na bagnecie
Jeśli ten co wyleciał brałeś też na bagnet to OK. Nie można porównać oleju na bagnecie do oleju w strudze z miski, czy zlanego w naczyniu.
Inne ilości, inna warstwa.

Będę zdawał relacje co jakiś czas o poborach czyli jak wpływa (NAJPRAWDOPODOBNIEJ) na zużyte uszczelniacze zaworowe, mam nadzieję, że już jednorazowe grube płukanie przyniesie jakieś pozytywne zmiany.
Czekamy na relacje, jednorazowe nie zawsze coś zmienia niestety, ale nie zapeszam.

Jak chodzi o płukanki postojowe, to z grubsza nie ma znaczenia, co zastosujesz.
Jeśli zgodnie z manualem, to może i tak. Ale jeśli poza, to warto by płukanka miała jakąś ochronę i nie była samą naftą. Stary olej wywali każda, ale w myciu i ochronie będzie różnica bankowo.

Wiadomo, że najlepiej zmienić uszczelniacze. Najlepiej to zmienić motor na nowy z salonu albo wyremontować, a nie bawić się z chemią, tylko kto ma na to wszystko kasę?
Pewnie prędzej czy później zmienie te uszczelniacze, ale chce dać znać jak płukanka (która z tego co wypowiedzieli się inni powinna "odnowić" wszelkie gumy, w tym uszczelniacze zaworowe) wpływa na pobór oleju przez właśnie uszczelniacze, nie wiem czy ktoś kiedyś udokumentował jak to się ma do płukanek i chemi w silniku, wiem, że na pierścienie działa
Spokojnie wstęp chemiczny i dopiero jakieś grzebanie, do tego jest prosto i szybko, ale przy chęciach co szkodzi tańszym sposobem sprawdzić.
Moja opinia : nie każdy się z nią może zgadzać ale według mojej opinii płukanka długodystansowa nie wnosi nic konkretnego w temacie płukania silnika. Być może działa w jakims stopniu, lecz jak na tą cenę, okres działania (cały interwał) i do tego odpowiednie warunki nie przynosi efektów które dało by sie zaopserwowac.
Ja zastosowałem 2300 i Oilem Cleaner, w silniku syfu nie było i nie widać (góra) , pobory są nadal ale w innych warunkach. Zastosowałem i mam z głowy, a tak to bym się zastanawiał i żałował może. Teraz postojowe poza manual i może jazda. Przypadki są różne i nie zawsze to samo u każdego zadziała. Twoja opinia może być wskazówką, ale powstała jednak po zastosowaniu tych do jazdy. Każdy wybierze sam swoją drogę, z doświadczeniem lub bez. Ale coś co się zbierało w czasie i jest twarde, musi zmięknąć. Jak chcesz to wskażę Ci przykład, gdzie płukanie trwało 60kkm i pobory zeszły z 10L na 2L/10kkm. Pokora i cierpliwość czasem jest wskazana, inne sprawdzenia też.
 
Jeśli zgodnie z manualem, to może i tak. Ale jeśli poza, to warto by płukanka miała jakąś ochronę i nie była samą naftą. Stary olej wywali każda, ale w myciu i ochronie będzie różnica bankowo.
Ale z jakim manualem? Ja nikomu nafty nie polecałem, odnosiłem się do płukanek dostępnych w sklepach i wszyscy zrozumieli.
 
Potrzebuję pomocy w odblokowaniu pierścieni w BMW. Ostatnio zaniepokoiła mnie wysoka korekta na jednym z cylindrów w Dieslu. Okazuje sie że sprężanie jest niższe o 2 bary od reszty cylindrów, pozostałe też nie idealnie. Zużycie mechaniczne w postaci zużytych tuleji odpada. Autko jezdzi super mimo wszytko ale chcialbym to ogarnąć.
Co do samego auta. Ma 247 tys przebiegu. Do 233 tys mialo obsługę long life w BMW. Zapewne Castrol ktory jak wiemy zostawia spory bałagan w przypadku stosowania Long Life.
I to jest przyczyną. Ja po zakupie zrobiłem 4-5 tys na valvoline syn power +AR9100 a teraz 9tys. na Meguin SL plus AR2300 ale jak widać Archoil nie odblokował pierścieni. Zimą temperatura oleju podczas jazdy byla okolo 79 stopni zwykle.
Będę wymienial teraz olej i mam w arsenale Oilem Oil Flush na ktorym chcę przyjechać się delikatnie godzinkę a później wleci Shell Helix Ultra 5w40. Może jakieś rady? Podwójna dawka Oilem? Oleju jest w układzie 8,5l. Wolalbym uniknąć wpuszczania nad tloki płukanki itp, ale może to jedyna opcja?

Na taką miskę to 3 puszki Oilem Flush a potem Oilem LL do nowego oleju ale dałbym 1x 6400d na pół baku jeszcze przed wymianą obecnego oleju.

Aktualizacja w temacie. Po 1400km brak ubytku oleju. Przegieg trasa 70%. Większość spokojna jazda. Raz 200km ekspresówka z prędkościami 160-180. Nie zalałem płukanki Long Life do obecnego oleju. Poza tym zgodnie z zaleceniami wlyszkow. Zobaczymy co dalej będzie się działo.
 
Mam pytanie. Chce zrobić płukankę pod domem, ale auto mieć podniesione na podjazdach. Także auto będzie krzywo stało, z przodem do góry. Można tak? Myślałem, że może wleje płukankę zanim wjadę na podjazdy, żeby auto było w poziomie przez te 10 min, ale wtedy jak będę wjeżdżał na podjazdy, będę musiał przygazować, a tego robić, rozumiem, nie wolno z płukanką w oleju. Co proponujecie?
 
Bez przesady, sam wjazd nie zaszkodzi. Mowa o wjeździe bez max obrotów silnika. Spokojnie zrób płukankę i wjedź na podjazd.
 
Last edited:
Jeśli podczas najazdu nie wkręcisz silnika na długo na czerwone pole to nic się nie stanie.
Zawsze bezpieczniej na estrach także.
 
Kupiłem LM, tą białą słabszą. Mam benzynę i tylko 55tys przebiegu, więc to dobry wybór, tak? Wlać całą na te moje 3.7l oleju? Czy mniej? Bo piszą, że całość na 6l.
 
Kupiłem LM, tą białą słabszą. Mam benzynę i tylko 55tys przebiegu, więc to dobry wybór, tak? Wlać całą na te moje 3.7l oleju? Czy mniej? Bo piszą, że całość na 6l.
Mogłeś wybrać lepiej ;) ale tragedii nie ma. Kiedyś mechanicy mówili ze LM to agresywna płukanka. ale to piszę jako ciekawostkę. ja teraz używam produktów Archoil i Oilem. Ale żeby stwierdzić co jest lepsze to trzeba profesjonalne testy. W Lublinie w ASO Renault i Audi mają produkty FORTE
 
Ciągle powielany internetowy mit,że czarna płukanka LM jest mocniejsza.
 
Mogłeś wybrać lepiej ;) ale tragedii nie ma. Kiedyś mechanicy mówili ze LM to agresywna płukanka. ale to piszę jako ciekawostkę. ja teraz używam produktów Archoil i Oilem. Ale żeby stwierdzić co jest lepsze to trzeba profesjonalne testy. W Lublinie w ASO Renault i Audi mają produkty FORTE
Sugerujesz, że ASO wybrało na podstawie testów a nie tylko marży? :)

Jeden serwis kupuje 5L AR2820 Ester aby Klient miał serwis taniej i był zadowolony, bagnet/korek pachnie więc płukanka użyta (łatwo sprawdzic) a inny wystawia na półkę butelki z rozpuszczalnikiem 40x drożej.
 
Mam samochody tych marek i podczas wizyty poprosiłem o płukankę . kategorycznie odmówili zastosowania płukanki dopóki jest na gwarancji samochód. Więc spytałem jakie produkty mają i padła odpowiedz......
Ja wiem ze serwisy patrzą tylko na zarobek , reszta się nie liczy.]
 
Ja mam takie doświadczenie z ASO jeśli chodzi o płukanki, że Pan który mi serwisował to doskonale wiedział jak to działa, że samochód ma być włączony 15-20min i wszystko ok tylko zamiast zalać mi na podnośniku to zalał ją na parkingu i przejechał 100-150m za nim wjechał na podnośnik. Myślicie, że to mogło wpłynąć na kondycje silnika?
 
Jeśli nie robił kółek olimpijskich na ręcznym jadąc na podnośnik to nic się nie stało.
 
Myślicie, że to mogło wpłynąć na kondycje silnika?
Nie. Ja sam, osobiście płukałem silnik 5 minut na postoju i dojeżdżałem na kanał oddalony o 800 metrów.
 
Niektórzy jeżdżą jak gdyby nigdy nic z "dodatkiem" 5% benzyny w oleju. Kręcą pod czerwone pole i silniki nie padają. Kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt sekund wjazdu na podnośnik z płukanką w oleju to pikuś przy tym.
 
A co to była za płukanka?
 
Jeśli mnie pytasz to nie wiem Pb 95 czy Pb 98 ;) Chodzi mi o analizy UOA gdzie jest spora zawartość paliwa.
 
Back
Top