• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
U mnie jest deczko inaczej z procesem płukania.
Ostatnio było tak: najpierw płukanka Xado Atomex Total Flush, na niej jazda ok. 150 km i pod warsztatem jeszcze jedna zwykła płukanka na 15 minut (Motul, Tec, inna - bez znaczenia, choć tym razem był akurat Motul), po czym był zlany olej (zeszło rzadkie coś o o konsystencji i kolorze kawy), po tym poszedł na kolejne 15 minut olej płuczący XADO Verylube Flushing Oil w ilości nominalnej dla mojego silnika (3 literki z małym okładem) i znowu spuszczenie oleju (tym razem zeszła "kawa-lura" vel "mocna herbata"), po tym dopiero zmiana filtra i wchodzi docelowy olej.
Efekt taki, że autko pod warsztat podjeżdża a spod warsztatu odlatuje.
 
Czy przed wlaniem płukanki do silnik spuszczacie lub odciągacie trochę starego oleju aby zachować poziom max na bagnecie czy po prostu wlewacie nie zwracając uwagi na ten nadmiar oleju po wlaniu 300ml płukanki?
 
Dziś zlałem olej razem z Xado Vitaflush. Zrobiłem na niej ok. 800k. Wg. instrukcji na puszce, można płukać od 10 minut na postoju do 200-300km podczas jazdy, przy czym jest adnotacja, że nawet do 1000km jest bezpiecznie. Puszka jest przewidziana na 4-5l a w układzie mam bliżej 6, więc postanowiłem przejechać więcej. Zleciał niezły ściek (ok. 7500km interwału), na bagnecie wyglądało to lepiej, ale to normalka.
I to chyba tyle, co mogę powiedzieć, pod korkiem przed płukanką było czysto, także historii o spektakularnym czyszczeniu nie będzie. Może dodam jeszcze, że nawet po przejechaniu około 10km na nowym oleju, pod korkiem nadal da się wyczuć charakterystyczny zapaszek płukanki.
 
w zwiazku z tym mam pytanie co będzie jeżeli wleję płukankę AR 2820 do oleju i będę sobie normalnie jeździł jak to może się odbić na silniku
pewnie zmniejszy się lepkość ale czy na tyle że strach ?
jak przycisnę z 5k obrotów to zerwie się film ?
 
jeżeli wleję płukankę AR 2820 do oleju i będę sobie normalnie jeździł jak to może się odbić na silniku?
Ja bym nie próbował. Bałbym się przerwania filmu olejowego, zwłaszcza na panewkach.
Są specjalne płukanki na których można jeździć.
m.in. Oilem Longlife, Xado Vitaflush, Archoil 2300
 
bo tak sie złożyło że wlałem płukankę rozgrzałem silnik i miałem jechać na wymiane oleju co by było szybciej
a tu telefon pilna sprawa rodzinna dzis nie da rady wymiana pewnie jutro a tu trzeba do pracy jechać wrócić ?
 
w zwiazku z tym mam pytanie co będzie jeżeli wleję płukankę AR 2820 do oleju i będę sobie normalnie jeździł jak to może się odbić na silniku
pewnie zmniejszy się lepkość ale czy na tyle że strach ?
jak przycisnę z 5k obrotów to zerwie się film ?
AR2820 nie jest przeznaczona do rpm rzędu 5000, ewentualnie do krótkiej umiarkowanej jazdy. Nie chodzi tylko o obniżenie lepkości jak w przypadku paliwa w oleju bo AR2820 czyści o wiele silniej niż benzyna.
 
do pracy mam z 10 kilometrów z tym 5000rpm to przesadziłem :)
oki czyli spokojnie i bedzie git,
nie ma wpływu że olej sie rozgrzeje, ostygnie, rozgrzeje ostygnie
 
w weekend bede zmianial olej i przechodze z Shell 5w30 na Meguin 5w40. Przed tym chcialbym zalac jakas plukanke postojowa, kiedys stosowalem LM ale nie bylo jakos duzo syfu po niej, teraz chcailbym kupic polecanego na forum archoil AR2820. Jest jakas lepsze plukanka na rynku?
 
Sprobuj z Oilem ReleaseTech Power Flush, lecz 2820 rowniez warto. Natomiast zwroc uwage, aby to byla ta odswiezona wersja bazujaca na estrach.
 
oki czyli spokojnie i bedzie git,
nie ma wpływu że olej sie rozgrzeje, ostygnie, rozgrzeje ostygnie
Też bym się zapytał, ale jak widać można napisać, o panie ale silnik będzie czysty.
@marzab
Tu zobaczysz różnice nowa/stara 2820.
 
Drodzy Państwo, wiem że płukanki k2 już się tu przewijały, ale mimo to muszę zapytać. Czy nadają się one do płukania 2.0dci przy każdej wymianie oleju? Dużo jeżdżę, więc cena jest ważna i tak sobie wymyśliłem że będę co wymianę wlewał 2x płukankę k2 na 30 minut. Olej to Orlen max expert c4 podkręcony ar9100.
 
Nadają się jak najbardziej. Trzymasz 10 minut na wolnych obrotach jak każdą inną[chyba, że producent zaleca inaczej]i tyle.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Czy nadają się one do płukania 2.0dci przy każdej wymianie oleju?
Nie piszesz co chcesz nimi poprawić/usunąć, jakiego efektu szukasz. Jeśli zapobiegawczo to tak, do specjalnych zadań są lepsze na 30 min i jakiś przelot. Zawsze można raz w roku zalać lepszą, potrzymać, czy się przelecieć.
 
Producent zaleca 5minut...trochę mało. Wydłużając ten czas ryzykuję uszkodzenie silnika?
 
Jak zmieniasz olej na czas i dużo jeździsz to płucz sobie co drugą, trzecią wymianę lepszym płukaczem - Archoilem estrowym zamiast tych tanich ropniaków i to wszystko. Skoro dolewasz AR9100 i zmieniasz na czas to tam i bez płukania nic się nie ma prawa nagarować.
 
Back
Top