• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyn do chłodnic Aveo/Kalos

DjStar

Użytkownik
Jak w temacie, pacjent Chevrolet Aveo (Kalos) z 2004 roku, silnik 1.4 F14S3 (61 kW). Instrukcja mówi coś takiego:
1633343065714.png

Nie mam pojęcia jaki płyn był oryginalnie zalany. Auto z polskiego salonu, przez wiele lat serwisowane w ASO, później w niezależnym warsztacie specjalizującym się w tej marce, więc mogę jedynie przypuszczać, że mógł to być czerwony. Dobieraczka Ravenola wskazuje na TTC:
1633343465300.png

zaś po numerze VIN (według strony partsouq.com) wychodzi HTC:
1633343529299.png

Co w takim razie wybrać? Czym się sugerować?
 
Nie musisz mieć warunków, możesz to zrobić tak naprawdę wszędzie, nawet bez podnoszenia auta. Najpierw dajesz płukankę do układu i postępujesz według instrukcji. Potem zostawiasz otwarty spust w chłodnicy i lejesz wodę destylowana tak z 15l, zamykasz zawór w chłodnicy lejesz wodę i włączasz silnik i czekasz aż się nagrzeje, czekasz tak z 5min i zalewasz wodę aż będzie wypływała czysta. Jak zleci czysta to zalewasz koncentrat z wodą destylowana tak aby wyszło ok -35'. Odpowietrzacz układ i po robocie.
 
I gdzie ja wyleję całą tą wodę zmieszaną ze starym płynem? :D

Macie jakieś opinie na temat płynów Ravenola? Mogę je mieć w cenie w bardzo dobrej cenie
 
Szczerze? Bierz co masz najtańsze pod ręką. Od siebie mogę polecić K2 Kuler, bez różnicy, czy czerwony, czy zielony, bo to jeden kij. Tak samo, jak to czy kupisz G12 Febi, czy G12 od Mannola, czy G12 od K2, to jest praktycznie jeden wuj.
Jeżeli chcesz koniecznie deklaracji, to bodajże Dynagel 2000 spełnia normy Opel/GM, powinien być tańszy od Dex-Cool.
 
Z ciekawostek powiem że Mitsubishi Colt CA siostry po wymianie chłodnicy i wypłukaniu układu na 4max z Intercars zrobił w 10lat prawie 200000 ( w tym czasie jedna wymiana po 5 latach) i jak jechał na złom to płyn był dalej klarowny i bez farfocli , więc jak widać nawet najtańszy płyn daje radę.
 
Back
Top