• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyn do mycia DPF

Mariusz.S

Użytkownik
Lokalizacja
Mrągowo
Samochód
Ford Mondeo MKIV 2.0 DW10C 163 KM , Yamaha TDM 900
Mam do was pytanie o płyn do mycia DPF. W najbliższym czasie będę demontował filtr DPF w moim Mondeo. Chcę go wyczyścić po przez metodę zanurzeniową, płukanie silnym strumieniem wody i suszenie. Nie chcę tego robić wodorotlenkiem sodu (choć mam nieograniczony dostęp) czy płynem do mycia kominków, ale dedykowanym środkiem.
Mam wstępnie wytypowane 3 płyny:
1. K2 DPF Cleaner 5l. - Brak info o składzie a karta MSDS jest wspólna dla aerozolu 400ml.
2. Moje Auto DPF Cleaner 5l - Karta MSDS w załączeniu
3. Mobil Medic DPF Cleaner 5l - Karta danych technicznych w załączeniu.
Czy korzystaliście lub mieliście doczynienia z wyżej wymienionymi płynami, lub innymi w cenie do ok. 100zł za 5l ?
 

Attachments

  • Mobil Medic.pdf
    103,4 KB · Odwiedzin: 104
  • Moje Auto MSDS.pdf
    130,2 KB · Odwiedzin: 108
  • K2 DPF Cleaner MSDS.pdf
    81,3 KB · Odwiedzin: 88
Last edited:
Zamówiłem K2 DPF Cleaner. Tydzień wcześniej spryskałem obficie śruby mocowania filtra, czujników temperatury i dopalacza.
Dopalacz i zamontowana w nim świeca odkręciła się bez problemu, świeca jak i wnętrze dopalacza bardzo czyste - może była wymieniana.
Z czujników temperatury odkręcił się tylko jeden, z odkręcenia pozostałych dwóch zrezygnowałem nie chcąc ich uszkodzić.
Płyn do DPFu podgrzałem do ok 90st C i wlałem do filtra, weszło ok 4l. Filtr moczył się 5 godzin i dosyć często przekręcałem go ( słychać było jak płyn przelewa się przez filtr). Zlewając go do wiadra fakt był czarny ale nie tak intensywnie i lepiący jak przy myciu chłodnicy EGR, no i zleciało tego ok 3l. z 4. Na pierwsze płukanie poszła gorąca woda od strony wylotowej i...... woda nie chciała przelecieć - stała w filtrze. W tym momencie zrezygnowałem z płukania silnym strumieniem z hydrantu, czytałem o przypadkach poluzowania i przemieszczeniu się wkładu ceramicznego wewnątrz i filtra ( w moim przypadku to uszkodzenie drogiego czujnika temperatury). Zacząłem płukanie wężem ogrodowym i woda zaczęła przepływać przez filtr, i co ciekawe leciała prawie że od razu czysta. Potem żmudne suszenie sprężonym powietrzem i opalarką. Po zamontowaniu filtra i uruchomieniu auta z wydechu poszło sporo wilgoci przez ok 10 minut.
Wnioski:
1. Płyn K2 DPF Cleaner jest gó....o wart, nie domył sadzy i nie rozpuścił popiołów.
2. Płyn zrobił swoje, ale zabrakło dużego ciśnienia do wypłukania brudu z kanalików.
3. Nadtopiony wewnątrz wkład ceramiczny. Choć filtr od strony wejściowej i wylotowej wygląda wzorowo.
Wartości DPF LOAD i DPF SOAT z przed i po myciu oraz przejechaniu 40km tylko wzrosły. DPF LOAD z 65% po odpaleniu i pracy silnika ok 25min na postoju spadł do wskazania 35%. Ale po przejechaniu tych 40 km w trasie wzrósł do 75%. DPF SOAT z 68% wzrósł do 77%. Dlatego też zrezygnowałem z opcji resetu/wymiany filtra w Forscanie aby nie narobić biedy, chyba że się mylę.
Także w moim przypadku domowe mycie DPFu bez zadowalającego efektu.
Aktualizacja:
Przez 3 dni żona jeździła autem do pracy, przejechała ok 35km. Wskazania DPF LOAD i DPF SOAT spadły odpowiednio do LOAD-65% i SOAT-60%, DPF nie wypalał się bo dioda nie świeciła się.
 
Last edited:
Wężem to można płukać mokre filtry, wypłynie cer z popiołami i po robocie. Suchy filtr to tylko płukanka w maszynie pod ciśnieniem.
 
Myślę, że tym długim moczeniem mogłeś mu zaszkodzić. To trzeba płukać, a nie namaczać.
 
Myślę, że tym długim moczeniem mogłeś mu zaszkodzić. To trzeba płukać, a nie namaczać.
Zastosowałem się do instrukcji producenta czyli:
Sposób 2: Z demontażem - Metoda zanurzeniowa

  1. Zdemontować filtr DPF.
  2. Zaślepić otwór wylotowy tak aby uniemożliwić wydostanie się produktu.
  3. Zalać od góry do wnętrza filtra płyn czyszczący K2 DPF Cleaner i pozostawić na ok 5 godzin.
  4. Płukać wnętrze filtra silnym strumieniem wody aż do momentu gdy woda wypływająca z filtra będzie czysta.
  5. Poczekać aż filtr wyschnie i następnie zamontować go w pojeździe
 
Dzisiaj w trasie wypalił się DPF, oto parametry po wypaleniu:
DPF LOAD: 55% ( przed myciem było ok. 60%) - 5% poprawy to nic.
DPF SOAT 35% ( przed myciem 40-50%) - średnio 15% lepiej ale też bez satysfakcji
Ciśn. różnicowe 800rpm: 0 kPa ( przed myciem 0 kPa)
Ciśn. różnicowe 3000rpm: 6kPa ( przed myciem 4-5 kPa) - jest gorzej.
Na chwilę obecną nie jestem w stanie napisać wam czy zwiększył się interwał wypaleń filtra, 3-4 wypalenia to wyjdzie średnia ale nie mam optymistycznych myśli.
Chciałem tylko Wam potwierdzić iż w moim przypadku mycie filtra domowym sposobem po przez metodę zanurzeniową za nie udane.
Ciśnienie płukania nie było aż tak słabe, żadne tam 1/2" wężyka ogrodowego o długości kilkunastu metrów. Zawór wody 1" + 2m węża 1" + dorobiony adapter do kołnierza filtra.
Przedstawiłem suche dane, można skonfrontować/porównać z opiniami zalałem kretem/płynem do kominków,wypłukałem i bangla.
Tak że w przyszłości nie ominie mnie wizyta w profesjonalnej "pralni" DPF, koszt w moim miasteczku to średnie krajowe 450zł.
 
Last edited:
Czyściłem filtr w 140 konnym dieslu od Peugota 508. Prawdopodobnie to ten sam silnik co w Fordzie. Pojawiała sie kontrolka od DPF i często sie wypalał. Niestety nie znam wartości zapełnienia itd przed operacją jak i po.
Kupiłem płyn do kominków w markecie chyba ze 4sztuki.
Filtr wycięty bo jest pod podłogą
Zaślepiony na wlocie i od strony wylotu wlany ten płyn. I tak zostawiony na kilkadziesiąt minut co jakiś czas obracany żeby chemia sie przez niego przelała. Póżniej Karcher na max temperaturę i płukanie pod ciśnieniem . Leciała czarna maź. Po kilkudziesięciu minutach płukania leciała czysta woda.
Później suszenie opalarka i podgrzewany palnikiem do momentu aż przestała lecieć para.
Nie wiem na ile to pomogło ale skończyły sie problemy z DPFem. Fakt miałem gdzie i czym to ogarnąć.
Cały dzień zabawy a całkowity koszt to pewnie ok100pln+ moja robota.
 
@michalm83 w pugu nie jest mokry filtr z eolysem? Tak prawdę mówiąc dpf na stół, środek do kominków i leci się z tematem. ew. do maszyny i wypalanie/mycie. Dużo to lepsze, niż wszystkie downpipe bo nie kopci i robi się to raz na 300 tyś.
 
Jest mokry DPF. I robiłem tak jak piszesz
Znów w oplu tak czyscikem katalizator.
 
Back
Top