• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyn G13 vs 12evo

Tom.

Użytkownik
Samochód
Octavia III FL 1.4 CZDA <> VW golf 7 1.2 <> MotoGuzzi V9 Bobber Nero Mat
Czy prawdą jest że G13 już nie produkują , a następcą jest gotowy już do wlania G12 evo ?
I tu pytanie - jak spuszczę z układu g13… (wiadomo coś zawsze zostanie) , a jak wleję g12evo - nie będzie się „gryzł „ z poprzednikiem ?
Z czym lepszy jest ten evo 🤔
Dzięki z góry ✌🏻
 
Wymieniałem niedawno G13 na G12EVO i w głowie mi nadal coś siedzi, że nie należy ich mieszać, więc zweryfikuj to i jeśli tak to po prostu zlej G13, zalej ze 2 razy układ wodą i zlej resztki G13.
 
o kurde
ale wszędzie piszą że można mieszać
B9F8F1C4-3D3A-45AE-95D1-44AD4532285E.jpeg
B9F8F1C4-3D3A-45AE-95D1-44AD4532285E.jpegB9F8F1C4-3D3A-45AE-95D1-44AD4532285E.jpeg
 
Last edited:
Lej śmiało . Tu ze strony VW. To ja po prostu kiedyś za głęboko szukałem, aż znalałem pieprzenie głupot jakie sam teraz zaserwowałem.
Bez tytułupp.jpg
 
a o tym co sądzisz...... ja to rozumiem że coś się pogorszy z korozją
5118C065-9DC9-4CCE-8654-DBAD132CE80E.jpeg
 
A to jest to co pisałem wcześniej, że są jakieś objekcje do mieszania ich. Po prostu zalej ten układ destylowaną i złap resztki G13, chcesz to zalej drugi raz i stężenie G13 będzie już tak minimalne, że nie wpłynie na właściwości G12.
 
Myślałem, że prościej niż na tym wykresie się nie da:
- jeśli samochód był fabrycznie napełniony G13, to można go mieszać bez uwag (pole zielone) z g12++, g13 i g 12evo - nic się nie będzie gryzło i niczego nie trzeba płukać, a już na pewno zalewanie układu czystą wodą wprowadzi więcej złego, niż dobrego.
Więcej piszecie, niż myślicie :)
1687381995991.png
 
Brawo MC
Co dwie głowy to nie jedna - myśle że po to jest forum żeby rozwiewać problemy/pomagać ✌🏻
 
Zna ktoś temperaturę wrzenia oryginalnego G12EVO?
Zbliża mi się wymiana i zastanawiam się czym zastąpić oryginalny G13.
Pierwotnie chciałem wlać oryginalny G12EVO ale pojawił się MOTUL Auto Cool G12 Evo o trochę lepszych parametrach, co byłoby lepsze?
 
Masz jakies problemy z gotowaniem sie plynu? Jesli nie, to nie ma po co zawracac sobie glowy temperatura wrzenia.
 
Mój silnik ma zaprogramowaną temperaturę do 110 stopni więc płyn musi być dobrej jakości.
 
A tam, mój motocykl przy 107 stopniach odpala dopiero wentylator chłodnicy a jeździ od kilku sezonów na Mannolu ProCool 😉. Myślę, że płyny chodnicze są tak prostej „konstrukcji”, że ciężko coś w ich produkcji zepsuć, tym bardziej kupując coś po prostu od dużych koncernów.
Jak chcesz coś bardzo dobrej jakości i nietuzinkowego, to zalej sobie odpowiedni typ Glysantin od BASF.
 
@luckd Ale zbliżasz się do tej temperatury podczas normlanej jazdy albo letniego upalania?
 
@luckd Jeśli mowa o Octavii 1 z podpisu, to jakim cudem masz oryginalnie G13? Tam zawsze był lany stary G12.
Układ pracuje w nadciśnieniu, więc nawet woda nie powinna się zagotować.
 
G13 leje od chyba 10 lat, wcześniej było pewnie G12. Nie upalam tego auta ale te silniki znane są z wysokiej temperatury i problemami z tym związanymi. Chcę po prostu zalać porządny płyn.
 
Back
Top