• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyn wspomagania

Tu w pełni zgodzę się z rob_roy. Jak stoi na półce i starczy go na wymianę to lepiej wymienić.
 
Obstawiam że ma 23 lata 😆
 
To ten z półki i tak będzie kilkukrotnie lepszy, a przy okazji wymiany spuścisz wszelkie brudy z przekładni.
 
Jaki płyn do wspomagania Honda Crv 2010r 2,2 d
 
Nie jest napisane na korku albo w instrukcji?
 
Chyba jedynie OEM Hondy i nie ma co kombinować, inne oleje PSF nie mają -S.
 
Dodali jeden dodatek aby w Hondzie kupować.
 
A ja chciałem zapytać czy jest jakaś różnica między olejem ori G004000M2 a Fuchs Pentosin CHF202? Jest to podobno ten sam olej, parametry są te same ale chciałem zapytać czy może partia dla serwisów VW jest lepsza lub gorsza niż ta ogólnie dostępna pod marką Fuchs?
Pytam bo np niby ten sam akumulator Varty w serwisie i poza nim okazuje się zupełnie inny. Ten z serwisu kosztuje dwa razy więcej i wytrzymuje dwa razy dłużej mimo identycznych parametrów. Jestem ciekaw, czy z olejami jest podobnie.

 
Potrzebuję pomocy odnośnie płynów do wspomgania Fuchs Pentosin CHF202 i Fuchs Pentosin CHF11S.
Czy na podstawie kart charakterystyki można odczytać czy te płyny są mineralne czy syntetyczne? Patrzyłem na punkt 3 w kartach ale nie rozumiem co tam jest napisane.
 
Chciałem zapytać jaka jest różnica między mineralnym a syntetycznym płynem do wspomagania? Dla przykładu Febi ma w swojej ofercie zielony płyn 6161 (syntetyczny) oraz 6162 zielony (mineralny) Lepkość oraz cena obydwu olejów jest praktycznie taka sama.
Jaka jest zasadność stosowania jednego lub drugiego?
 
Jaka jest zasadność stosowania jednego lub drugiego?
Generalnie, różnica jest taka, że jak fabrycznie był mineralny, to lejesz mineralny, jak był syntetyczny, to lejesz syntetyczny, bo mogą tego nie polubić uszczelnienia maglownicy, a w niektórych przypadkach i pompa może się z innym olejem nie dogadać. Takie info dostałem w warsztacie, który się specjalizuje w maglach.
 
Oryginalnie w VW Phaetonie z pierwszych lat produkcji czyli od 2003r układ wspomagania zalany jest żółtym płynem. Producent podaje, że oryginalnie jest to płyn G002 lub jego późniejszy zamiennik G004. Obydwa to oleje syntetyczne prawie o takich samych parametrach lepkość w 40 stopniach to 17mm/s
Żółte płyny są w większości mineralne ich lepkość w 40 stopniach wynosi około 35mm/s. ale ich oznaczenie to G009.
Problem polega na tym, że dużo ludzi wymieniło płyn z racji wieku i wlało tak jak zaleca producent czyli G002/004 i zaczynają wyć pompy.
Część zaczęła wlewać żółty płyn i tego problemu nie ma ale nie jest on zgodny z zaleceniem producenta.

Oleje G009 były stosowane w latach 90-tych. i mam dylemat bo moja pompa wyje a wymieniłem w niej olej na taki jak zaleca producent i jest jeszcze gorzej. Kupiłem drugą i w niej są resztki żółtego płynu i chcę spróbować wlać mineralny, który ma dwa razy większą lepkość i nie wiem czy to będzie mieć wpływ na pracę wspomagania. Temat dość niejasny i raczej pozostaje metoda prób i błędów.
 
Z płynami do wspomagania w vw to chyba tak na prawde nikt nie wie jak jest na prawdę. Ja jak wymieniałem w a3 maglownicę postanowiłem że zaleję zwykły atf dexron 2d i jest ok pompa nie wyje kierownica chodzi lekko.
 
To teraz inny płyn potrzebny;)
 
Z płynami do wspomagania w vw to chyba tak na prawde nikt nie wie jak jest na prawdę. Ja jak wymieniałem w a3 maglownicę postanowiłem że zaleję zwykły atf dexron 2d i jest ok pompa nie wyje kierownica chodzi lekko.

I ja też poszedłem tą ścieżką. Z racji tego, że oryginalny płyn VW o lepkości 17 cSt spowodował coraz głośniejszą pracę pompy i po 5 miesiącach już dosłownie wyje i czasami wspomaganie potrafi pracować skokowo pod dużym obciążeniem, postanowiłem wymienić pompę i zalać płynem o lepkości 35 cSt ja akurat kupiłem Mannol 8980 MB 236.3 ale z tego co patrzyłem to taką samą lepkość ma Dexron 2 czy wyżej wspomniany olej do Hondy.
 
Back
Top