• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

W zeszłym tygodniu pojechałem na wymianę płynu chłodnicy do warsztatu. W aucie od nowości był płyn G12+, ale jako że na szybko nie udało się takiego załatwić ustaliłem że może być G12. Niestety po wymianie okazało się że nalano mi odpowiednio rozrobiony koncentrat, który w nazwie miał gen12 czym chyba się zasugerował mechanik. Po kontakcie z producentem dostałem info że to glikol etylenowy z krzemianami bez dodatków. G12 i G12+ to płyny też z glikolem etylenowym bez krzemianów z dodatkami. Teraz pytanie czy szybko wykonać kolejną wymianę i zalać G12+?
 
W zeszłym tygodniu pojechałem na wymianę płynu chłodnicy do warsztatu. W aucie od nowości był płyn G12+, ale jako że na szybko nie udało się takiego załatwić ustaliłem że może być G12. Niestety po wymianie okazało się że nalano mi odpowiednio rozrobiony koncentrat, który w nazwie miał gen12 czym chyba się zasugerował mechanik. Po kontakcie z producentem dostałem info że to glikol etylenowy z krzemianami bez dodatków. G12 i G12+ to płyny też z glikolem etylenowym bez krzemianów z dodatkami. Teraz pytanie czy szybko wykonać kolejną wymianę i zalać G12+?

Teraz na bele gównie piszą G12, jeździ tego bardzo dużo i chcą to sprzedać. Wylać, wypłukać i wlać prawdziwego G12+ czy G12++, takiego z aprobatą TL 774 F/G. Mechanik jak ich większość to matoł i bym tam więcej nie jechał
 
Zamierzam wymienić pompę wody, termostat no i przy okazji płyn w BMW N47. Problem w tym, że nie wiem czym zalany jest układ, pobrałem strzykawką próbkę i ma kolor pomarańczowy ale za wiele to nie mówi. Oryginalnie powinien być G11 zielono/niebieski.
Wystarczy dolać jakiegoś LM do czyszczenia chłodnic i przepłukać kilkukrotnie wodą destylowaną żeby pozbyć się resztek?
W ogóle mogło się coś stać jeśli był wlany nieodpowiedni? Zakupiłem na wymianę Febi 22268 koncentrat G11.
 
jeżeli nie wiesz co jest w układzie to najlepiej go wypłukać, ten sposób co podałeś wydaje się ok
 
W najbliższym czasie wymieniam rozrząd w A3 1.6 102km BFQ (temperatura otwarcia termostatu 108°C). Mam 8l Prestone, według aukcji gdzie był kupowany to spełnia wszystkie G11-13 i ogólnie to można go lać wszędzie i do wszystkiego. Ale na samej bańce (najnowsze oklejenie) nie ma już wypisane jakie normy spełnia. Co powiecie na zalanie tego do A3? Czy lepiej jakiś inny zakupić? Jeśli inny to jaki?
 
Witam,mam pytanie ,chcę wymienić płyn chłodniczy w hyundai i40 I pytanie jaki plyn na bazie glikolu etylenowego dzwonie do serwisów jeden mówi że tylko g11 drugi że specyfikacja vw-TL-774F trzeci nie wie dokładnie jaki mam zalany zielony instrukcja mówi że glicoshell coś takiego,może ktoś przerabiał taki temat
Post automatically merged:

Witam,mam pytanie ,chcę wymienić płyn chłodniczy w hyundai i40 I pytanie jaki plyn na bazie glikolu etylenowego dzwonie do serwisów jeden mówi że tylko g11 drugi że specyfikacja vw-TL-774F trzeci nie wie dokładnie jaki mam zalany zielony instrukcja mówi że glicoshell coś takiego,może ktoś przerabiał ta
 
Last edited:
Ravenol HJC zielony z normą pod Hyundai, ja taki zalałem do swojego i30.
 
Każdy "oparty na bazie glikolu etylenowego do chłodnic aluminiowych" będzie dobry. Myślę, że Hyundai nie zastosował zupełnie innego układu chłodzenia niż bliźniacza Kia a zarówno dla Rio jak i Optimy innych wymagań niż ww nie znalazłem w instrukcji.
 
No tak ale na bazie glikolu etylenowego mogą być płyny z krzemianami i bez, a nie można ich mieszać, więc takiej zupełnej dowolności nie ma.
 
A może wie ktoś jaki odpowiednik płynu jest z hyundai/Kia llc-a110 jaki to jest g11 czy g12??
 
Wszystko wskazuje na to, że oryginał nie zawiera Si (o ile moja znajomość rosyjskiego nie zawodzi). Takich na rynku jest wiele. Sam w Rio zmieniałem na Prestone i w sumie na tym pozostanę i w Optimie.
 
Czy oznaczenie AF12+ takie jak na tym płynie link można przetłumaczyć jako G12+? Drugi płyn o oznaczeniu AG13 link to G13? W wątku na forum nie widziałem takich oznaczeń. Pytam z ciekawości 😁
 
Nie, to tak jak w przypadku wielu płynów ma tylko zmylić kupującego czy nieświadomych mechaników. Tam nie ma żadnych aprobat czy specyfikacji.
 
Last edited by a moderator:
Dynagel 2000+ nada się do Saab 9-3 z b207r czy szukać czegoś innego? Bizol g12+ Shell g12+ Febi? Jest jakaś różnica między tymi płynami?

Norma g12+ będzie odpowiednia?
 
Ja w Astrze 2.0T miałem zalane Borygo Eko, polecił mi gostek z ASO 🙂
 
co powiecie o płynach Prestone? czy możliwe jest zrobić tak uniwersalny, zaje*isty płyn, który na dodatek wytrzymuje tyle lat i tysięcy km?
 
Panowie a wie ktoś jaką normę ma mieć płyn do 1.6 HDi? Patrzyłem w instrukcji ale niestety nie znalałem jaką normę ma mieć chłodniczy, a kolor tego co mam w zbiorniczku to jakiś taki żółty/pomarańczowy [(?) słaby jestem w kolory], ale na pewno nie jest niebieski ani różowy ;)
 
Oryginalny to G33, można w zamian stosować G12
Ten pomarańczowy to nie wiem co to jest, jakiś ich wewnętrzny.
 
Back
Top