• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Ja płukalem z reguły samą wodą destylowaną.
 
@Pedros czyli u mnie nie warto się w to bawić chyba. A ktoś z was używał może jakiejś plukanki do ukladu chlodzenia i jakie efekty były po takim zabiegu :) ?
To jest głównie do okamieniania. Głównym składnikiem jest kwas amidosulfonowy który dłużej zostawiony trawi metal.

Warto jeśli jest zakamieniony w przeciwnym wypadku sama wymiana z przepłukaniem wodą demineralizowaną i zalanie koncentratem i rozrabianie go do -36 to dobry pomysł.
U mnie nie ma szans na spuszczenie całego płynu dlatego taka akcja tylko przy rozrządzie z wymiana pompy wody.
 
Ja dzisiaj zalałem Havoline XLC, zastąpił oryginalny Glaceol RX Type D.
Każde auto tym zalewalem (każde w sensie takie, które dopuszcza OAT), więc też nie kombinowałem.
 
Ja natomiast dzisiaj zalałem Plak G12+ do Opla, a wcześniej użyłem go też do Chevroleta. Ma dość atrakcyjną cenę, jak na G12+, bo poniżej 40zł/5l.
 
Przeczytałem cały wątek i teraz zupełnie nic nie wiem.
Citroen c3 1.4hdi 2006 -jaki płyn powinien być w/g oznaczeń "G" i w jakiej technologii?
Obecnie jest jakiś różowy.
To samo pytanie Fiat Seicento 900 z 2000r (dostałem w spadku i w zbiorniczku jest coś zielono lekko w niebieskie- I raczej daaaawno nie wymieniane)
Próbowałem na wyszukiwarkach różnych (Total, itd) nakazuje zapoznać się z instrukcji.
Poproszę o pomoc.
 
Last edited:
Paraflu 11 jest pewnie w Seicento.
Tutaj @Limonka może coś poradzić, ale strzelam, że jakieś dowolne G11 będzie w porządku
 
Borygo Nowy jest dosyć uniwersalny no i zawsze jest płyn Prestone do "wszystkich modeli i marek" jeśli nie ma pewności co powinno być.
 
Tak, do obydwu Prestone.
 
A czy to jest jakakolwiek róznica czy się kupi G13 febi, autoland G13 czy prestone G13? Wszystko jest to samo. Nie rozumiem skąd te dywagacje.
 
To jak z olejami wszystko to samo, a jednak tematy się nie kończą. Płyn wybierasz na kilka lat, a olej na góra rok ;)
 
Tylko, czy sa tu jakies roznice w kategorii przykladowo G12?
Nawet jesli sa, nikt nie przeprowadzal nawet analizy🤣🤣🤣
 
Na wszystko znajdzie się test ;)

 
@Kaczorek79 pisał kiedyś że jedne płyny zostawiają więcej syfu niż inne. Z tanich podobno k2 są ok, sam ich używam i nic nie wybuchło.
 
A czy to jest jakakolwiek róznica czy się kupi G13 febi, autoland G13 czy prestone G13? Wszystko jest to samo. Nie rozumiem skąd te dywagacje.

Ja tam brałem ori koncentrat z ASO i woda demi jakaś pewniejsza niż z kauflandu.
Tak, żeby nie było ryzyka, że jakiś Autoland albo Febi zrobiło płyn na twardej najtańszej kranówie 😂😂😂

A hooy tam, przynajmniej wiem co mam 😂😂😂
 
Jakie macie opinie o płynach Glysantin?
Ich okrojoną ofertę mają markety e.Leclerc
 
A czy to jest jakakolwiek róznica czy się kupi G13 febi, autoland G13 czy prestone G13? Wszystko jest to samo. Nie rozumiem skąd te dywagacje.
Nie widze prestone G13 ani Autoland G13 tylko jakieś 12 z plusami. Są natomiast Febi G13 oraz Motul G13 przy czym Motul jest bardzi drogi...
 
@JNC_946 ja walcząc z gorącym temperamentem swojego Triumpha, skończyłem z Glysantinem w układzie, nie pamiętam już którym. W stosunku do Prestone i zielonego K2, może niewielkie bo rzędu 5-7 stopni, ale różnice są.
Teraz wróciłem do Mannola ProCoool, bo zgodnie z instrukcją chciałem zalać HOAT, a z tego płynu jestem bardzo zadowolony. Największą poprawę miałem po zdemontowaniu chłodnicy, wymyciu jej z zewnątrz i puszczeniu przez nią, przez noc, przy pomocy pompki od pralki 😁, obiegu wody z płukanką. Syfu wypłukało się mnóstwo a temperaturę w mieście zbiłem ze 110-115°C do 95-100°C. Ale tak, Glysantinem myślę że realnie z 5 stopni można urwać.
 
Back
Top