• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Takie 😁
IMG_20221111_174505.jpg

z tego co wyczytałem to VW G12 jako zamiennik jest ok.
Generalnie każdy OAT podchodzi bez marudzenia
 
Panowie nie mój wóz - Lancer 2011 1,6

Instrukcja mówi: DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT PREMIUM lub odpowiednik
przy czym odpowiednik:
Podobny płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego bez zawartości krzemianu, amin, azotynów ani boranu oparty na hybrydowej technologii kwasów organicznych

Potrzeba tylko na dolewkę narazie, bo jest minimum w zbiorniczku
Płyn w zbiorniczku barwy zielono-niebieskiej
Czym go uzupełnić?
 
Możesz uzupełnić Prestone .

Jak chcesz coś podobnego do OEM to np. Ravenol OTC Protect C12+ , który ma norme do Mitsu (MZ311986).
 
@JNC_946 ma te same wymagania jak mój z postu nad twoim. Jak pisałem można lać G12, lub jak chcesz coś z normą to ten revanol, ewentualnie mazdy oem fl22.
 
Chcę zbliżony do oryginału na dolewkę bo bo lać różowy do niebieskiego w układzie to trochę słabo...
 
G12 kupisz też zielony, kolor to kwestia barwnika a nie specyfikacji.
 
Nie wiem jak jest w Mitsu ale Toyota , Hyundai , Nissan chcą aby płyn zawierał fosforany jako inhibitory korozji podczas gdy płyny rekomendacji dla pojazdow europejskich chwali się stwierdzeniami ze nie zawierają „szkodliwych fosforanów”

Kolor to jak napisał Kuba kwestia barwników , ale nikt nie chce mieć koloru błotka bo płyn wyglada niezdrowo . Można wiec dolać płukankę i porządnie wypłukać jak wymienimy na oem innego koloru albo na dolewkę dodać jakiś który nie zmienia koloru (coraz więcej producentów ma w ofercie takie płyny ).
 
@STREAM-HD czemu G13 jest nieudany? Ja słyszałem ,że lepszy bo mniej kamienia itp się zbiera w układzie chłodzenia 😉
 
Heh to tyle samo co u mnie w tylnej belce 😂😂😂


Dziś będzie połowiczna wymiana G13 na G12EVO. Się naczytałem już jakiś czas temu, że ten G13 jest nieudany, a potem sobie zdałem sprawę, że mój ma już 5 lat i że rozrząd trzeba robić w 2023 bo już czas. Płynu na raz ani na dwa razy się nie da zmienić w całości, więc teraz sobie wleje jedną porcję, niech się porządnie wymiesza, a potem przy nowym rozrządzie się wymieni jeszcze raz.
View attachment 14552
A to nie był problem z magicznymi woreczkami w zbiorniczku które z czasem pękały i kryształki zapychały wymienniki?
 
A to nie był problem z magicznymi woreczkami w zbiorniczku które z czasem pękały i kryształki zapychały wymienniki?
A to nie było tak, że płyn sam z siebie niedomagał i zaczęli stosować woreczki, które też potrafiły odwalić numer o ktorym piszesz?
Tak czy siak, G13 został przez VW zastąpiony przez G12EVO, więc coś z nim było ciągle nietak.
 
A to nie było tak, że płyn sam z siebie niedomagał i zaczęli stosować woreczki, które też potrafiły odwalić numer o ktorym piszesz?
Tak czy siak, G13 został przez VW zastąpiony przez G12EVO, więc coś z nim było ciągle nietak.
Płyn niedomagał bo z założenia miał być na cały okres eksploatacji pojazdu z tym woreczkiem czyli niewymienialny ^⁠_⁠^. G12evo pewnie jest 5 lat lub 250 tys.
 
@Czerwc czyli kolejna ślepa uliczka w którą skręcił vw 🙃
 
A co powiecie o PRESTONE?
Prestone to HOAT, osobiście z powodzeniem stosuję w samochodach i motocyklach, nigdy żadnych problemów z nim nie miałem, to taki WD-40 wśród płynów chłodniczych 😁.
Zielony K2 Kuler też jest bardzo fajnym płynem.
 
Prośba o pomoc w znalezieniu zamiennika płynu do Renault - Glaceol RX Type D, norma 41-01-001D, dla silnika H4JT 700 (1.4tce 130KM), który podobno jest podatny na przegrzewanie.
 
W poście #434 @Triumphator podał przykład uniwersalnego bardzo dobrego płynu chłodniczego Prestone.
 
Dziękuję, a stosował ktoś jako zamiennik Glaceol RX Type D żółty SWAG 99 90 2374?
 
Back
Top