• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

pomijając fakt, że same płyny G13 nie są najlepszymi bo miały chyba problem z szybką degradacją chyba dodatków antykorozyjnych, dlatego G13 został zastąpiony G12++.

O cholerka to chyba czas na zmianę bo wlazłem sobie do Passata, G13 ASO przy zmianie rozrządu i już zrobiłem na nim 50 000.
Chyba dla spokoju ducha się zrobi transfuzję i powrót do któregoś G12.
 
@Maro99 Rozumiem, dzięki. Skoro 2001 to sporny rok to dla świętego spokoju zaleję G12+.

@STREAM-HD Dobrze byłoby układ wypłukać porządnie przed zmianą.
 
No tak. Jak mogłem o tym zapomnieć. Tym bardziej, że pokazałeś jak takie płukanie powinno się robić.
 
Wszystkie normy G zostały zastąpione normą G12evo TL-VW 774L i jest to płyn w technologii P-HOAT jak japońskie płyny w silnikach motocykli. Zostały jeszcze resztki G13 z VW i Skody.
 
Last edited:
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. A zaleję koncentrat (rozcieńczony wodą) od Motula w klasie G12+. Powinno być dobrze.
 
G13 lepszy
Tak, o tyle lepszy, że VAG musiał zalecić stosowanie woreczków z krzemianem w zbiorniku wyrównawczym, bo płyn szybko degradował i równie szybko zastąpili go G12EVO ;)
 
Nie tak szybko, bo G13 był od 2008 do 2018, a od G12++ różnił się tyle że był na glicerynie zamiast na glikolu.
 
Mimo poszukiwań informacji, znajduje różne dane dot. parametrów. Czy wiecie może jakie są wymagania dla płynu chłodniczego do 508 2.0 BlueHDi 180 KM ? Zostało mi troche Prestone i nad nim się zastanawiam, ale co producent płynu to inne normy przywołane lub całkowity brak w wyszukiwarkach prod.
 
Last edited:
Prestone będzie spoko. Generalnie G12/G12+. Mi jakoś ostatnio bardzo przypasował Total Glacelef :)
 
Witam, i proszę o poradę jaki płyn zalać do volvo s40 2009, silnik d5224t13 czyli 2.4 d5 132kw. Ciężko znaleźć jakieś info na temat aprobaty producenta. Na stronie glysantin mi dobiera g64, ale występuje on tylko w beczkach 20L. Oryginalnie zalany jest niebiesko/zielony. Pozdrawiam
 
Co stoi na przeszkodzie żeby nadal używać płynu OE Volvo?

Wg mnie wszelkie znaki na niebie i ziemi mówią, że to jest płyn w technologii OAT. W nomenklaturze VAG - G11.
 
A taki magiczny płyn jak Borygo EKO to jak można zakwalifikować?
Na etykiecie widnieje informacja "na bazie nietoksycznego glikolu monopropylenowego".
Jak to by się miało do norm VAG?
I kolejne pytanie.
Data produkcji to 2014, ale płyn był szczelnie zakręcony i leżał w piwnicy w pobliżu rur C.O.
Nadaje się do czegokolwiek czy utylizacja?
 

Attachments

  • IMG_20210625_214557.jpg
    IMG_20210625_214557.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 136
jeśli był szczelnie zamknięty to nic mu nie jest i można lać, a do czego to można lać to nie wiem :)
 
Korzystałem kiedyś z borygo eko w matizie, spoko płyn, bez zastrzeżeń
 
Też lałem zielone borygo EKO do punto :)
 
Back
Top