• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Następnym razem chyba tak zrobię. Płukałem k2 radiator flush
 
Woda płynęła czysta, tyle że dziwnie pachniała i zawierała jescze trochę piany
 
Czy ktoś może coś wie na temat takiego płynu chłodniczego:

1626864055971.png


Zaciekawiła mnie deklarowana trwałość na poziomie 3.5 roku oraz rewitalizant chroniący pompę wody. Zazwyczaj chyba płyny G11 powinno się wymieniać co 2 lata.
 
Powinno się, a prawda jest taka, że 3/4 samochodów ma 5 letni płyn albo starszy :p
 
Ja tam płyn klasy G11 co dwa lata wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta. Ale właśnie ciekawi mnie czemu płyn Xado Green 11 ma żywotność na poziomie 3.5 roku. Czy jest jakiś lepszy jakościowo od takiego Paraflu 11 ?
 
U mnie po 5 latach płyn wymienił się jak co chwilę dolewałem litr zanim usunąłem małą nieszczelność
 
No, ale to pewnie była ciecz klasy G12 lub G12+ ?
 
Użytkownik @DjStar sprowokował mnie do przemyśleń.

W aucie z symbolicznym przebiegiem typu 25kkm od nowości jest sens zmieniać płyn po 5 latach?
Niby nic się nie dzieje ale nie mam zaufania do G13. Nowoczesna eko gliceryna podobnież nie sprawdza się tak doskonale.

I jak nie ma napisu "Mit Silikat" to mogę mieć nadzieję, że w tym aucie tego badziewia nie ma. (Kulki krzemianowe w zbiorniczku)
Ktoś obeznany w VAG może potwierdzić?

I zmienić według was znów na G13 czy może wlać G12++ na bazie starszego sprawdzonego glikolu?
Oba płyny są też mieszalne bez utraty parametrów, więc ewentualne pozostałości są niestraszne.

Może na temat G12EVO ktoś wyrazi opinię?
 
Mam w Golfie G13, auto we wrześniu skończyło 7 lat, płyn nigdy nie był wymieniany. Też mam wersję bez woreczka z silikatem. Wersje z silikatem teoretycznie mogą mieć płyn na całe życie auta i nie trzeba go wymieniać według VW, w praktyce wiadomo, po kilku latach woreczek pęka i kulki zapychają nagrzewnicę. Większość VAG po 2012 r była z silikatem, nam się akurat udało.
Najpierw zwlekałem z wymianą, bo większość 1.4 tsi poniżej 100 kkm musi mieć wymienioną pompę wody z powodu wycieków i chciałem połączyć to w całość, ale jak na złość prawie 123 kkm i pompa nadal sucha, więc na dniach będę wymieniał płyn. Kupiłem G13, skoro wytrzymał 7 lat i jest nadal klarowny.
G12++ jest w podobnej cenie, oba są w technologii SiHOAT. G12evo jest rekomendowany do VAG po 2018r.
 
Cześć,
co polecicie zalać do Renault Laguna III (2.0 benzyna, silnik Nissana - M4R/MR20DE)

W oryginale jest Glaceol RX Type D, co mi się udało ustalić to norma Renault Trucks 41-01-001/-S Type D.

Mam kilka typów:
  • OEM
  • Havoline XLC (stosowałem go w innych swoich samochodach)
  • Total Glacelf Auto Supra

Czy po prostu każdy jeden OAT będzie ok i nie ma sensu się doktoryzować z tego?

Havoline tańszy nieco od oryginału, dodatkowo w proporcjach 50/50 ma temperaturę zamarzania -40 stopni.
 
@analyzer64 Zobacz na cenę Swag/Febi. Bardzo dobre płyny, RX type D Swaga jest żółty, ale w opisach błednie piszą, że jest zielony.
 
Nigdy nie używałem. Pewnie płyn, jak płyn, pokroju K2 i innych tańszych. Są auta, które wymagają wnikliwej analizy i doboru płynu poza oryginałem, a są auta, w których pierwszy z półki się sprawdzi.
 
To nie jest tak że wybieramy jeden z G11,G12,12+,G13 i nie ma to znaczenia czy to auto za 10tys czy za 1mln. Na G12 pisze że do wszystkich układów chłodzących. Jakie auta jeżdżą na innych płynach ja w/w?
 
Jeśli już mowa o normach VAG, to G12 jest typowym płynem OAT (bezkrzemianowym) i nie nadaje się on chyba do wszystkich aut BMW począwszy od lat 90-tych, po dzisiejsze modele, ponieważ w BMW są stosowane płyny IAT.
Natomiast sam VW od ponad 10 lat stosuje hybrydowe płyny zawierające również krzemiany, są to płyny Si-OAT, HOAT ukryte pod normami G13, G12++, czy G12EVO.
 
Jako zamiennik G13 powinien się spokojnie nadać?
Nie będę się bawił w Specol czy Maxgear jak bez problemu można kupić taki Orlen.
pol_pl_Plyn-do-chlodnic-Petrygo-Prime-G12-G13-5587_1.jpg
 
Tak, G12++ i G13 są w pełni mieszalne.
 
@Janciak123 ja mam u siebie zalany gotowy płyn specol g13 od 1,5 roku. Mogę tylko powiedzieć, że nic złego się nie dzieje🙂 Szukałem gotowego płynu (nie chciało mi się mieszać) i w sumie po opiniach o olejach specola z forum uznałem, że normę powinien spełniać. Parametry które można porównać są tylko cztery i raczej mają normalne wartości.
 
I żeby nie zgłupieć, bo człowiek nie nadąża nad technologią.
W tych nowych TSI EA211 też normalnie wysuwamy najniższy wąż z chłodnicy i upuszczamy płyn grawitacyjnie.
Po tym składamy, wlewamy świeży płyn, grzejemy auto i odpowietrzy się nam samoczynnie.
W między czasie kontrolujemy poziom płynu i włączamy grzanie wnętrza, żeby płyn poszedł też przez nagrzewnicę.

Bo tam jest pompa która nie chodzi do momentu rozgrzania się auta.
Nie przegrzeje się silnik, jak układ będzie zapowietrzony a pompa nie będzie tłoczyć świeżo wlanego płynu,
bo nie będzie temperatury roboczej?
 
Back
Top