• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

@paba ja w Lancerze mam pompę na pasku osprzętu, a rozrząd na pasku rozrządu i pompa też jeszcze OEM (no chyba że ktoś wymienił na oryginał) auto ma 155tys i przy 170-180tys wymiana rozrządu, wtedy zobaczę też pompę w jakim jest stanie jak będzie ok to będzie jeździć dalej, podobno te pompy śmiało robią 250tys. Co do płynu to kupie jakiś z fosforanami , po prostu byłem ciekawy różnic między nimi a g12 w praktyce.
 
Witam, chciałbym wymienić płyn chłodniczy w peugeot 308 z silnikiem 1.2 puretech. Znalazłem jakiś oryginał PSA z normą G33 (cokolwiek ona oznacza) jednak nie wiem czy jest sens wydawać 90 zł za płyn bo mam przeczucie, że ta cena wynika głównie z logo peugeot.
Mogę zalać zielony kuler? Czy lepiej jakiś inny petrygo, borygo?
 
Jeśli za te 90zł kompleksowo wymienisz płyn to ja bym wcale nie rozważał K2 czy tam inny Borygo który będzie niewiele tańszy tylko lał oryginał i niech sobie pływa przez te x lat.
 
K2 kuler zielony kosztuje w hurtowni 30 zł za 5 litrow i mam go na miejscu, a ten ori bym musiał zamawiać ze znanego portalu aukcyjnego ;) a na piątek mam już termin zaklepany na wymianę płynu. W hurtowni dostępne są Prestone, motul, K2, petrygo, borygo, mobiler - da radę coś z tego wybrać?
 
@Plurdon, weź Prestone o przedłuzonej trwałosci. Będziesz miał spokuj na dłùżej.
 
A co powiecie o borygo Alu formula? Będzie lepszy czy gorszy do peugeota niż ten prestone? Oryginalny płyn PSA jest niebiesko-zielony a ten borygo właśnie taki jest :)
 
Last edited:
Zalej jakikolwiek G12 bo to odpowiednik G33. Poza tym nie jestem pewien czy ten G33 jest taki dobry, bo wszędzie zamula nagrzewnice.
Poza tym różowy G12 wygląda ładnie w zbiorniku
 
Zalałem finalnie taki jak na zdjęciu :) trwałość 480000 km, kolor też ma fajny żółto-zielony, sprawia wrażenie jak by był radioaktywny ☢ :D
Dzięki za pomoc!
 

Attachments

  • IMG_20230519_125719.jpg
    IMG_20230519_125719.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 108
Zmieniłem fabryczny G13 w 5,5-letnim Golfie 7.5 na Glysantin G65 czyli G12 Evo (następca średnio udanego G13). Wszystko ok, autko śmiga po wymianie. Kupiłem jednak za dużo a czas na zwrot minął. Jakby ktoś chciał to tanio oddam nieotwierane 3 x 1 litr w Krk.
 
Panowie potrzebuję troszeczkę dolać płynu do Peugeota 508 z 2010r co tam powinno być własne.
Na stanie mam jakiś czerwony z mrówki a także manoll jakiś taki jaskrawozielony.
 
@Hubert1 a jakiego koloru masz płyn?
Oryginalny był niebiesko-zielony G33, można zamiast tego używać G12, bo to ten sam rodzaj. Ja jeżdżę na G12.
 
Taki lekko różowy
 
@Hubert1 do Peugeota odpowiedni jest Glysantin G30 czyli G 12, 12+.
 

Attachments

  • GLYSANTIN_aprobaty_wedlug_sam_osobowych.pdf
    775,8 KB · Odwiedzin: 42
Kia Venga 1.6 CRDI 2010r. , przegniła metalowa magistrala wodna (lekko puściła). W oczekiwaniu na część zalana tanim K2 klasy G12, wcześniej pare lat temu wymieniłem płyn na G13 i tak sobie jeździł, No ale jak widać nie zabezpieczył przed korozją układu. Ostatnio był kilka razy płukany płynem ale i tak jest brudny. Po wymianie magistrali mechanik zaleje na pare dni znowu tanie G12 ale co wlać docelowo ? Bo bierzemy pod uwagę że jednak nowy płyn z tym G12 się zmiesza. Co tam będzie docelowo najbardziej pasować? Zwykłe prestone jak się sprawdza ? Czy lepiej po prostu G12+ wlać.
 
Płyny w technologii P-OAT. Np Shell Phosfate Longlife. Tzn takiego typu plyn powinien być w kia, a jak chcesz mieszać z G12 to jak powyżej napisał @sprajt2
 
Back
Top