• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Kupiłem 10 litrów wody demineralizowanej i 10 litrów Krafta G12/G12+, bo taki mamy we wszystkich pozostałych autach. Dzięki bardzo za pomoc, jeśli po jakimś czasie stanie się coś złego z chłodnicą to dam znać.
 
Lepszy będzie koncentrat niż gotowy płyn 😉
 
Wolę gotowy produkt szczerze mówiąc :)
 
Pisałem abyś wlał 1l koncentratu bo pewnie z litr wody destylowanej z płukania zostanie w układzie.
 
Zapytam jeszcze mechanika i najwyżej dokupię koncentrat, faktycznie pominąłem ten wątek, dzięki za czujność.
 
Suzuki Vitara 1.6 Allgrip 2017.
Co polecacie do tego auta.
Ponoć tylko z normą SUZUKI LLC Super.
Czy mamy odpowiednie zamienniki?
 
Last edited by a moderator:
Tak sobie patrzę na płyny P-OAT to praktycznie każdy by się nadał jako Suzuki LLC ale co oznacza super?
 
Ecstar jest Super Coolant i Super Coolant 2. Na żadnym nie ma norm.

Ogólnie do azjatów są dedykowane płyny P-OAT czyli z fosforanami. Z reguły mają w nazwie Asia, Asian Vehicules lub Phosphate Coolant. Na poprzednich stronach znajdziesz konkretne nazwy płynów. Oczywiście wszystko zależy jak bardzo będziesz ortodoksyjny w doborze. Niektórzy leją G12 i twierdzą, że wszystko hula jak należy.
 
Cenowo to z tych P-OAT chyba najlepiej wychodzi shell.
 
Cześć, jaki płyn chłodniczy polecacie do BMW E46 328i (M52TUB28), które będzie kilka razy w roku jeździło po torze?
 
No dobra, zamówiłem sobie płyn spełniający normy BMW, nie będę ryzykował z Prestone i innymi bezkrzemianowymi płynami, bo mam zamiar tym autem jeszcze ze 100 kkm pyknąć. Wybrałem Motul Inugel Expert, karty podają temperaturę wrzenia 136* przy nadciśnieniu 1,5 bar.
Jak się sprawdził ten Motul?
 
To że auto wyjedzie kilka razy na tor, nie wymaga żadnego specjalnego płynu. Jeżeli będą problemy z temperaturą to na pewno nie przez płyn.
 
@deka87 polecamy płyn z marketu i doprowadzenie układu chłodzenia do kultury bo w każdym gruzomobilu typu e36 czy e46 są z nim problemy.
 
To że auto wyjedzie kilka razy na tor, nie wymaga żadnego specjalnego płynu. Jeżeli będą problemy z temperaturą to na pewno nie przez płyn.
Podobno są w silniku miejsca, które przy upalaniu nagrzewają się tak, że płyn wrze miejscowo.
@deka87 polecamy płyn z marketu i doprowadzenie układu chłodzenia do kultury bo w każdym gruzomobilu typu e36 czy e46 są z nim problemy.
Układ chłodzenia jest w porządku, chłodnica FMIC PRO.
Nie jest to żaden gruzmobil, tylko daily utrzymane w dobrym stanie, którym od czasu do czasu jeżdżę na track daye
1000012761.jpg
 
Last edited:
Podobno są w silniku miejsca, które przy upalaniu nagrzewają się tak, że płyn wrze miejscowo.
Zeby do wrzenia doszło "w tych wybranych miejscach", to uklad musialby byc chyba zapowietrzony?
 
Last edited:
@deka87 tak, ale w pseudosprawnych śmietnikach, w których niedomaga np. pompa wody. Ujeżdżałem te silniki i nie kojarzę żeby ze sprawnym układem chłodzenia potrzebowały czegoś więcej niż zwykłe płyny.
 
Zeby do wrzenia doszło "w tych wybranych miejscach", to uklad musialby byc chyba zapowietrzony?
Czemu zapowietrzony? Po prostu jeśli w jakimś punkcie silnika temperatura silnika przekroczy temperaturę wrzenia płynu to zacznie w tym miejscu wrzeć, a tym samym słabiej odprowadzać ciepło.
@deka87 tak, ale w pseudosprawnych śmietnikach, w których niedomaga np. pompa wody. Ujeżdżałem te silniki i nie kojarzę żeby ze sprawnym układem chłodzenia potrzebowały czegoś więcej niż zwykłe płyny.
Pewnie na wodzie też by się nic zauważalnego nie stało, ale nie chcę kupić czegoś przez co mi np. uszczelki popuchną czy coś skoroduje.
Poza tym wolałbym płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia, żeby mieć spokojną głowę i żeby nie trzeba go było często wymieniać.
 
Czemu zapowietrzony? Po prostu jeśli w jakimś punkcie silnika temperatura silnika przekroczy temperaturę wrzenia płynu to zacznie w tym miejscu wrzeć, a tym samym słabiej odprowadzać ciepło.
Fizyka. Aby bylo wrzenie, to musi byc przestrzeń, do której gaz może sie "udać. Taki obrazowy skrót.
Post automatically merged:

Poza tym wolałbym płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia, żeby mieć spokojną głowę i żeby nie trzeba go było często wymieniać.
Dodaj do plynu soli😉
 
Back
Top