D
Deleted member 7
Gość
Jako, że nie tylko samym olejem auto żyje postanowiłem założyć temat o często zapominanym ale jakże ważnym (imo nawet ważniejszym od oleju) płynie eksploatacyjnym jakim jest płyn hamulcowy. Temat ogólny o wszystkich płynach.
Osobiście od wielu lat zalewam ATE TYP200 chyba jeden z najlepszych jeśli nie najlepszy płyn do codziennego użytku. Parametrami nie odstaje od ATE Super Blue Racing. Te same wysokie temperatury wrzenia czyli dla suchego 280 stopni, dla mokrego 198 stopni (minimum według specyfikacji DOT4 to kolejno 230 i 155 wiec sporo ją przewyższa). Oczywiście są płyny lepsze jak np. Motul RBF660 o wrzeniu 328 i 204 jednak dzięki jeszcze wyższym parametrom jest bardziej higroskopijny wiec szybciej może tracić swoje właściwości i należy go wymieniać częściej. Kolejny argument cena ATE TYP200 koło 40zł za 1litr, RBF660 40-50zł za 0,5 litra. ATE przy płynie TYP200 zaleca wymianę co max 3 lata osobiście staram się co 2 lata zmieniać.
Na czym Wy śmigacie i jak często go wymieniacie?
Osobiście od wielu lat zalewam ATE TYP200 chyba jeden z najlepszych jeśli nie najlepszy płyn do codziennego użytku. Parametrami nie odstaje od ATE Super Blue Racing. Te same wysokie temperatury wrzenia czyli dla suchego 280 stopni, dla mokrego 198 stopni (minimum według specyfikacji DOT4 to kolejno 230 i 155 wiec sporo ją przewyższa). Oczywiście są płyny lepsze jak np. Motul RBF660 o wrzeniu 328 i 204 jednak dzięki jeszcze wyższym parametrom jest bardziej higroskopijny wiec szybciej może tracić swoje właściwości i należy go wymieniać częściej. Kolejny argument cena ATE TYP200 koło 40zł za 1litr, RBF660 40-50zł za 0,5 litra. ATE przy płynie TYP200 zaleca wymianę co max 3 lata osobiście staram się co 2 lata zmieniać.
Na czym Wy śmigacie i jak często go wymieniacie?