• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
D

Deleted member 7

Gość
Jako, że nie tylko samym olejem auto żyje postanowiłem założyć temat o często zapominanym ale jakże ważnym (imo nawet ważniejszym od oleju) płynie eksploatacyjnym jakim jest płyn hamulcowy. Temat ogólny o wszystkich płynach.


Osobiście od wielu lat zalewam ATE TYP200 chyba jeden z najlepszych jeśli nie najlepszy płyn do codziennego użytku. Parametrami nie odstaje od ATE Super Blue Racing. Te same wysokie temperatury wrzenia czyli dla suchego 280 stopni, dla mokrego 198 stopni (minimum według specyfikacji DOT4 to kolejno 230 i 155 wiec sporo ją przewyższa). Oczywiście są płyny lepsze jak np. Motul RBF660 o wrzeniu 328 i 204 jednak dzięki jeszcze wyższym parametrom jest bardziej higroskopijny wiec szybciej może tracić swoje właściwości i należy go wymieniać częściej. Kolejny argument cena ATE TYP200 koło 40zł za 1litr, RBF660 40-50zł za 0,5 litra. ATE przy płynie TYP200 zaleca wymianę co max 3 lata osobiście staram się co 2 lata zmieniać.

Na czym Wy śmigacie i jak często go wymieniacie?
 
Również jeżdżę na Ate typ 200, z tego co wiem to jest to to samo co Blue Racing tylko kolor inny. Miałem wymienić go po dwóch latach lecz jakoś nie mogłem się do tego zabrać i w kwietniu stuknie mu 3 lata, ale planuje przed tym go wymienić. Teraz zastanawiam się czy zalać go dalej czy skusić się na Castrola react SRF racing.
 
Jeśli do upalania to może i warto ale jeśli nie to imo przerost formy nad treścią. Mi ATE TYP200 nie udało się zagotować na Poznaniu, a tarcze miały już fioletowy nalot :D
 
Ja tam jestem wierny zaleceniom producenta w tej kwestii. W Alfie mam OEM 15989726, a mówiąc po ludzku to Tutelę Top DOT4. Zmieniam zgodnie z instrukcją, czyli co dwa lata. W sumie w te wakacje musiałbym zmienić.

W Kijance mam to co tam producent zalał, czyli nie wiem co, w instrukcji jest tyle, że DOT4. Skoro olej zalecają Totala, to pewnie płyn hamulcowy też jest od nich.
 
ATE TYP200 to też DOT4 ma ciut lepsze parametry od Tuteli, a cena prawie identyczna :)
 
Ja mam napewno ATE, ale zapewne SL.6. Przy nastepniej wymianie niebawem pojdzie TYP 200, dzieki za wskazowke [mention]Plywak[/mention]
 
Ciut lepsze w 160 konnej, półtoratonowej limuzynie jeżdżonej głównie po płaskiej północy Polski potrzebne jak dziura w moście :p Do Kijanki jak będę za niecałe już dwa lata wymieniał to pewnie pomyślę co tam zalać bo i wóz widzi więcej ruchu i pojeździ po bardziej wymagającym dla hamulców terenie. Ale do Alfy Tutela wystarcza w zupełności.
 
jerseyAdmin napisał:
Ciut lepsze w 160 konnej, półtoratonowej limuzynie jeżdżonej głównie po płaskiej północy Polski potrzebne jak dziura w moście :p

Napisał ktoś kto ma topowy olej na estrach w tej samej limuzynie hehe ;)
 
Tutaj małe porównanie płynów ATE
 

Attachments

  • ate.jpg
    ate.jpg
    302,8 KB · Odwiedzin: 2204
Wymieniacie sami płyn hamulcowy?(do wymiany potrzeba zazwyczaj kompa?) czy jeździcie do zaufanych mechaników gdzie jesteście pewni że wleją wam ten płyn co przywieziecie?
 
Sam nie bo potrzeba pomocy drugiej osoby do pompowania pedałem chyba, ze masz aparaturę do wymiany ciśnieniowej ;) Nawet w nowszych autach nie jest to skomplikowane (no pomijając jakieś wynalazki klasy premium). Jak wymieniasz płyn tak aby nie zapowietrzyć układu to nie potrzeba kompa. Próbowałem z kompem i bez i u siebie nie widzę różnicy. Wymiana bez kompa szybsza ale ponoć komp przydaje się do lepszego odpowietrzania pompy ABS w przypadku zapowietrzenia układu.
 
A jak to jest z wymianą przy pomocy drugiej osoby, trzeba pompować na zapalonym silniku czy zgaszonym?
 
To już zależy pewnie od konkretnego auta i jak przewidział producent ja robiłem i tak i tak, akurat w swoich autach różnicy nie widziałem.
 
ja pompuje na wlaczonym zaplonie, ponoc zaworki w abs sie odblokowuja gdzies tak wyczytalem.
A czy w sprzegle tez wymieniacie zawsze?
 
W RSie w wysprzegliku też wymieniałem bo łatwy dostęp do odpowietrznika ale niektóre auta mają tak tragiczny dostęp, że pół osprzętu trzeba demontować.
 
Kiedyś jeździłem zawsze na TRW Grand Prix 600 (temp. 300/195), teraz ATE typ 200 (temp. 280/198). Cena obu identyczna, około 50 zł za litr, dostępność ATE zdecydowanie lepsza + deklaracja 3 letniej trwałości mnie skusiła na zmianę, choć TRW ma ciut lepsze parametry na sucho.
 
Właśnie co do tego Castrola to chyba jako jedyny na rynku ma tak dużą temperaturę wrzenia na mokro

Castrol react srf racing:
na sucho: 320 stopni
na mokro: 270 stopni
lepkość przy -40: 1300

Ate typ 200:
na sucho: 280 stopni
na mokro: 198 stopni
lepkość przy -40: 1400

Ale cena Castrola to już ogromna różnica w porównaniu do innych sportowych płynów. Castrol niby zaleca wymianę maksymalnie co 18 miesięcy. Co do 3 lat Ate to też mnie to skusiło.
 
Płyn typowo na tor. Parametry robią tak samo duże wrażenie jak cena ale jak ktoś ma kasę, żeby co roku wymieniać płyn po 250zł za litr to dlaczego nie ;)
 
Ja mam zalany Liqui Moly DOT 4,myśle ,że dla mojego staruszka wystarczy.
 
Back
Top