• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@CICHY
A w przyszłym tygodniu zostanie zalany do Cinquecento, więc mogę dać znać, czy coś się zmieniło w skuteczności hamowania w samochodzie.
A wybrany został z uwagi na dobre parametry: wysoką temperaturę wrzenia na sucho (min. 265 stopni) i mokro (min. 170 stopni), deklarowaną trwałość 2.5 roku (standardowo to 2 lata) no i obecność metaloceramiki do dodatkowej ochrony układu hamulcowego.
20210813_080408.jpg

Ciekawi mnie też baza chemiczna płynu: zamiast glikolu są estry i polimery, ale czy to dobrze to już ktoś bardziej kompetentny musiałby zabrać głos.

@Triumphator
Dzięki. W Internecie przeczytałem, że to niby płyny DOT 5.1 miały być cieczami long life. Popatrzyłem na wymaganą temperaturę wrzenia płyny mokrego, stąd wysnułem wniosek, że skoro jest wyższa aniżeli DOT4 to taki płyn wolniej się degraduje.
 
Daj znać, czy zmiana jest odczuwalna, czy nie.
Małe sprostowanko - tam nie ma estrów, tylko jakieś etery, a to inna bajka jest.
Odnośnie XADO DOT-4, to jest zaaplikowane w Peugeocie 308 Brata i w mojej Almerze GTI, ale w obu przypadkach była to zmiana po poprzednich właścicielach, którzy chyba raczej nie wiedzieli, że płyn hamulcowy się w ogóle wymienia...
Interesuje mnie opinia kogoś, kto może zweryfikować, nawet subiektywnie, czy jest jakaś odczuwalna zmiana przy normalnym interwale i zmianie z innego "typowego" płynu.
Na pewno rewitalizant coś tam daje w kontekście ochronnym, przeciwzużyciowym i antykorozyjnym. Pytanie, czy w ujęciu czysto użytkowym też coś będzie odczuwalne (zmiana in plus, in minus, bez zmiany...)?
 
A powiedzcie mi czy do C4 też śmiało mogę wlać w/w Organikę lub ATE SL6? Czy tam może coś innego będzie najlepiej pracowało?
 
Jaką trwałość ma płyn dot4 zamknięty przechowywany w temperaturze pokojowej?
 
Jeżeli nie był otwierany (butelka) to nie ma terminu.
 
@Hlava
Spójrz na zdjęcie płynu DOT 4 od Xado w poście #182: jest napis Shelf time: 5 years, czyli dopuszczalny czas przechowywania zamkniętego płynu to 5 lat od daty produkcji.
Płyn DOT 4 od Rowe ma bodajże ten czas 2 letni. W przypadku płynu od K2 również zdaje się jest to 5 lat.
Sporo czasu.
 
Wymiana płynu ma na celu przede wszystkim rozruszanie zaworków, wyrzucenie z końca przewodów produktów ew kororozji i ew. mokrego płynu.
Ostatnio sam wymieniałem po 3 latach i testery pokazywały doskonały stan, bez wody. Wizualnie tez czysty.
Literalnie trzymanie się dwóch lat nie jest krytyczne ale lepiej dla bezpieczeństwa pamiętać o tej czynności :)
Nowe samochody zawsze trzeba zalewać DOT 4 LV chyba ze instrukcja mówi inaczej.
 
Last edited:
jaki płyn najlepiej do Golfa V? myślałem nad ATE ale widzę że macie tu jakies lepsze opcje
 
dowolny aby był zgodny z instrukcją, ja zalałem DOT 4 z K2 i też jest ok, nie ma różnicy przy normalnym użytkowaniu auta.
 
Przeglądałem temat i w sumie jestem zdecydowany na ATE Dot4 SL6, ale może jest coś równie wartego uwagi w niższej cenie?
 
Organika DOT4 LV - bardzo dobry płyn.
 
Właśnie ta Organika tez wydaje mi się spoko, warto dopłacić do ATE sl6 względem organiki?

A co sądzicie o Brembo?
 
Ja dopiero będę zmieniał na tą Organike (wczoraj przyszła) więc na razie bazuję na informacjach dostępnych w sieci, a nie natknąłem się na jakieś negatywne opinie nt tego płynu, wręcz przeciwnie.
 
A ja w zadnym aucie nie wymieniłem plynu hamulcowe, tylko w jednym aucie po 13 latach byl wymieniony po wymiany przewodów hamukcowych do tylnych kół. brak zmian sluteczności po wymianie plynu.
 
Back
Top