• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Kuba - Ja uważałem że wypowiedź swoją skierowałeś do SaNIB 96 i w takim kontekście odpowiedziałem.
Nie neguje produktu firmy K2 ale lubię mieć dane techniczne płynu, który wybieram.
TRW też drogi nie jest bo za 25-27pln można kupić litr płynu DOT-3 lub DOT-4.
 
A o co chodzi z tą lepkością? Jeździłem kiedyś w temp. -46C i hamulce działały normalnie, abs funkcjonował. Jedyne co mnie uderzyło, to absurdalne utwardzenia zawieszenia i opon, jeździło się jak furmanką.
 
@MC Subi - O zalewnie układów przystosowanych pod DOT-3 płynami DOT-4 lub stosowaniu płynów przeznaczonych do jazdy torowej zamiast 3, 4, 4-LV bo ich temperatura wrzenia jest wyższa, a pomijaniu lepkości niskotemperaturowej. Potem się ludziska dziwą, że im układ nie zadziałał na czas.
 
@MC Subi a wiesz jak się kleją uszczelki do stali przy -30C. Testowałem siłowniki sprzęgieł i akurat idealnie w testach sprawdzał się ATE SL6. Dlatego jednak warto spoglądać na karty charakterystyki, nawet płynów hamulcowych.
 
Na pewno przy -50 udarność stali jest tak marna, że zwykłe stale łamią się jak zapałki. Firma, w której kiedyś pracowałem dostosowywała autobusy do warunków syberyjskich- podwójne szyby, ogrzewania itd, a połamały się resory:)
 
Pojechałem do serwisu z dobrymi opiniami na przegląd i wymianę płynów m.in z zakupioną Organiką Dot-4 LV bo miałem pierwotnie to robić w warsztacie domowym kumpla. Okazało się, że panowie w serwisie robią zmianę hamulcowego tylko dynamicznie maszyną ATE i leją SL6. Także zostałem ze świeżą Organiką... Jakby ktoś chciał 2x500g to tanio oddam w Krk.
 
Stosował ktoś płyn Bosch ENV6? Na papierze wypada nawet lepiej niż ATE SL6 🤔.
 
Jak droższy to pewnie "lepiej" ;)
 
Czy używał ktoś z was używał Orlenowskiego DOT4 i jest w stanie coś o nim powiedzieć?
 
Myślę, że spokojnie możesz zastosować. Grunt żeby kupować od firm, które są w stanie zapewnić reżim technologiczny oraz kontrolę jakości. Z krajowych Organika, Boryszew, Orlen, K2 jak najbardziej.
 
Ja używałem zwykły ktory był od nowości w aucie, potem sl6, potem typ200 a teraz rbf 600 drugi raz

Tak naprawdę to bardziej psychologiczna różnica który idzie dłużej pałować bez zagotowania. Dla testu kiedyś zrobiłem kolo 6 hamowaniu z okolic 160 do 0 i dopiero coś się poddalo jak stanalem na światłach. W sensie ruszyłem i potem chciałem zahamować delikatnie i już nie miałem hebli. Po paru sekundach już działało. Więc najgorsze dla hebli to stanąć do 0 i czekać

Szkoda ze nie ma już do kupienia niebieskiego płynu. Gdyby były dwa standardy kolorystyczne to ułatwiło by to wymianę znacznie, jeśli chodzi o przeplukanie całego układu
 
@Devhost97 mam teraz w C-Maxie Orlena, co Ci mogę powiedzieć? DOT4, jak DOT4, samochód przyspiesza, hamuje, skręca tak samo jak przed wymianą, nic nie wybuchło. Generalnie, przestrzegając kultury technicznej i wymieniając regularnie płyn, możesz tam zalać cokolwiek spełniającego wymagany DOT i tam się nic nie ma prawa nic złego dziać.
W motocyklu wymieniam płyn co roku, leję co dostanę taniej, K2, MANNOL, Organika, 12 lat i ani razu mnie hamulce nie zawiodły.
 
Panowie a jakim płynem chamulcowym zalać Peugeot 508 z elektrycznymi tylnymi zaciskami.
Zwykły dot4 będzie ok?
 
Tym co jest napisane na korku zbiorniczka.
 
Zauważyłem że Organika DOT 4 LV zniknęła z rynku. Kupiłem jakiś czas temu 1 butelkę i teraz musiałem dokupić drugą, 0,5 litra raczej nie starczy. Na all.. nic nie ma, petrogwiazda niby ma ale nie ma 🙃 ostatnie miejsce gdzie dorwałem to selgr.. online.

Czyżby wycofywali produkt?
 
A orlenowy nie jest nadal z Organiki Łódź? Na moim tak jest napisane.
 
Back
Top