• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Zależy jaki płyn dopuszcza Twój samochód.. sl6 do najnowszych konstrukcji to na pewno
 
@lukaszewski E91. Pytam gdyż sprawdziłem z ciekawości i okazuje się że sl6 jest tańszy niż typ 200
 
I sl6 jest dla Ciebie, ja mam E90 z końca produkcji polifta i też ma być sl6 ;-)
 
U mnie organika,, wystarczy. 👈 Tylko muszę cały wymienić, a jest z tym zabawy .o_O

p.s. Jak wymieniacie płyn hamulcowy? Macie jakieś pompki czy ręcznie na 2 osoby ?

dot4.jpg
 
Last edited:
Płyn hamulcowy Organika DOT-4 LV zastąpi ATE SL6. Używam i polecam.

Popieram i tez już mam wlane i również polecam.

Miałem ori VW było standardowo.
Miałem ATE SL6 brak uwag
Potem TYP 200 hamowanie perfect ale ESP zaczęło wariować, na zakręcie mnie majtnęło

Ostatecznie paradoksalnie najlepszy dla mnie ze względu na temperatury (układ hamulcowy wzmocniony ale cywilny bez wymogów rozgrzewania) Organika dot 4 LV

Właśnie na tej lepkości ESP znacznie sprawniej koryguje.
Kiedyś wymieniałem po roku (nawet nie 1% wody) teraz odpuszczam i co 2 będę bo nie ma sensu częściej.
Post automatically merged:

Stosowal ktos do wymiany plynu hamulcowego ?
View attachment 2624
To najlepsza i najbezpieczniejsza opcja do samodzielnej wymiany. Używałem pożyczonej planuje kupić.
 
Używałem pożyczonej planuje kupić.

Identycznej?
Może też bym kupił bo już 3 lata śmigam na płynie i profilaktycznie bym zmienił. Widzę, że kosztuje około 250zł
Chyba najlepszy sposób to nie pedałować tylko pod ciśnieniem wpuszczać płyn w porządnej ilości. Przetłoczyć po 200 - 300 ml przez każdy obwód i napewno będzie lux.
 
Nie pamietam kompletnie nazwy firmy ale taka konstrukcja mnie osobiscie najbardziej przekonuje.

Co do ilości to warto poznać swoją furę a pomaga w tym płyn innego koloru niż zalany i tak np w Passacie litr teoretycznie starczy a wtłaczałem 1,5 l żeby nie zostawiać otwartego a mieć pewność ze układ dobrze przepłukanie z paprochów pokorozyjnych.

Oczywiście odessanie ze zbiorniczka na początku starego płynu ułatwia sprawę.
 
Last edited:
@Pedros wszędzie jest napisane, że do esp tylko i wyłącznie sl6, broń Boże typ200, który nie ma prawa działać - zbyt wysoki VI
 
Zgadza się. Zagłębiłem temat - tylko low visco daje poprawne parametry kontroli trakcji ssczegolnie w chłodne dni.

Typ 200 wlalem nieświadomie chcąc mieć na 3 lata spokój i walcząc o jak najwyższa temperaturę wrzenia -ale to był okres jazd autostradowych.
 
Last edited:
Nie pamietam kompletnie nazwy firmy ale taka konstrukcja mnie osobiscie najbardziej przekonuje.

A jak rozpatrujecie grawitacyjną wymianę bez urządzeń? Wlewamy do bulti ze 2 litry płynu, zawieszamy w wysokim punkcie, podłączamy przez adapter do zbiorniczka, zakładamy przewody na odpowietrzniki i niech się samo tłoczy w naturalny sposób.
 
Raz tak wymieniłem, przy następnej wymianie dynamicznej dedykowaną maszyną z płynami od ATE, okazało się, że układ jest mocno zapowietrzony.
 
Wydaje mi się, że potrzebne jest przepchnięcie siłą ponieważ te przewody są wiele razy zaginane góra dół i gdzieś te bąbelki mogą się zbierać, a powolny spływ nie zabiera ich ze sobą.
 
Jakiego koloru jest ten płyn ham ATE sl6 Dot4 ??
 
Jak większość płynów, jasny słomkowy, prawie przezroczysty.
 
Parametry:
Wygląd jednolity, przejrzysty
Kolor żółty
Temperatura wrzenia min. 265°C
Temperatura wrzenia płynu zawodnionego min. 175°C
Lepkość w temp. –40°C maks. 700 mm²/s
Lepkość w temp. +100°C od 1,7 do 2,3 mm²/s
Zawartość wody maks. 0,20%
 
Mam pytanie bo nie mogę na i ternecie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi .
Po wymianie płynu hamulcowego w aucie mojej żony , zostało mi prawie pół butelki. Trochę szkoda zostawiać to na półce bo niebawem będzie do wywalenia jak nabierze wody. Pomyślałem żeby w tej sytuacji zalać go do mojego daily pizdzika w którym nie wiadomo kiedy ktoś takie coś robił. Niestety na korku w pizdziku napisane jest "use only dot3" natomiast to co mi zostało to tutela dot 4. Czy one w końcu są mieszalne czy nie ? Mogę go zalać ?
 
No to mogę zalać dot4 w miejsce dot 3 bez szkody dla układu czy nie 😕
 
Ja, spokojnie mając swój stan wiedzy, nawet nie zastanawiałbym się i szybko zalał ale:


Ponieważ nie lubię januszowania w motoryzacji- poszedłbym dalej i dokupił więcej dot- 4 i wymieniłbym cały płyn.

Dot 4 posiada więcej dodatków zapobiegających absorbcji wilgoci jednocześnie posiadają dobrą kompatybilność materiałową.

Z resztą co kilka lat KONIECZNIE trzeba zaworki rozruszać.

Pomogłem :D?
 
Może źle się wyraziłem . Auto mam niecały rok, znając tryb serwisowy poprzedniego właściciela to płyn hamulcowy ma pewnie z 10 lat . Zostało mi z dobre pół litra więc powinno wystarczyć na wymianę. Teraz pomogłeś
 
Back
Top