Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

Gdybyk

Użytkownik
Samochód
Peugeot 807 2.0 Pb EW10A AL4
Może źle się wyraziłem . Auto mam niecały rok, znając tryb serwisowy poprzedniego właściciela to płyn hamulcowy ma pewnie z 10 lat . Zostało mi z dobre pół litra więc powinno wystarczyć na wymianę. Teraz pomogłeś
śmiało wymieniaj na ten DOT4.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Z doświadczenia podpowiem, lepiej mieć więcej i przelewać prze układ więcej niż mniej - najlepiej zerknij sobie co wylejesz w przezroczystym naczyniu :D

Tutaj, tak jak w życiu moim zdaniem pół litra to za mało ale nie znam konstrukcji auta wiec to tylko sugestia.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Za mało, ja zawsze przelewam z litr łącznie.
 

inspire

Użytkownik
Samochód
200SX S13 TypeX
j.w najlepiej przelać trochę więcej, a druga sprawa płyn hamulcowy się aż tak nie starzeje w butelce, kiedyś sprawdzaliśmy temp. wrzenia 5 letniego płynu (świeżego z butelki) i była mocno zbliżona do tego co deklarował producent.
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Żonie kupiłem litr . Według instrukcji wchodzi 0.7 . Zostało mi około pół litra , więc obstawiam że mechanik sie słabo przyłożył , tak czy siak lepiej to wlać do następnego auta niż zmarnować na polce
 

Misiek

Użytkownik
Samochód
Opel omega 3.0
Płyn hamulcowy o niższej lepkości lepiej ate sl6 czy shell esl? czy różnicy nie odczuje wgl?
 

Misiek

Użytkownik
Samochód
Opel omega 3.0
@lukaszewski
unnamed.jpg

zobacz to, źródło hamulce.net
 

Karopir

Użytkownik
Samochód
BMW E36 Touring M52b25 / BMW E36 Compact M43b16 / Mercedes w123 OM616D24 OM
Będę zmieniał płyn hamulcowy przed wyjazdem na tor. Jaki polecacie? Producent auta przewiduje DOT4, samochód oczywiście z ABS, wolałbym, żeby mi się płyn nie zagotował.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Sprobuj ATE TYP 200.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Motul juz typowo na tor...nalezy go rowniez czesniej wymieniac tzn. co 6 miesiecy.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
@Karopir typ 200 nie do zajechania ;-) jeśli nie ma ESP to polecam. Natomiast RBF660 miałem, wymieniłem po roku, temp wrzenia nie zmieniła się, więc nie naciągnął wody, natomiast przynajmniej u mnie ten płyn okazał się przerostem formy nad treścią
 

Karopir

Użytkownik
Samochód
BMW E36 Touring M52b25 / BMW E36 Compact M43b16 / Mercedes w123 OM616D24 OM
@lukaszewski to faktycznie ten typ 200 wydaje się być rozsądniejszy. ESP nie ma, brak również niestety wentylowanych tarcz, ale są wloty chłodzące hamulce ze zderzaka
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
BMW mi się darło o nowy płyn więc kupiłem mu sl6 . W piątek wymiana , mój typ jest taki że nie będzie widać różnicy 🤷
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Sl6 to jedyny i rozsądny wybór do samochodów BMW (i nie tylko) z ESP. W każdym innym przypadku będzie czkawka i lagi w działaniu - płyny o większych lepkosciach.
 
Top