• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ok, dzięki za odpowiedzi. Odciągnę płyn ze zbiornika, zbiornik zdemontuję i wypłuczę w domu naftą, a cały układ porządnie przepłuczę świeżym płynem.
 
Nie jestem pewien, czy denaturat nie wpłynie niekorzystnie na przewody gumowe. Proponuję przelać litr płynu hamulcowego.
Denaturat to sopirytus ale nie 100% , 70/30 to woda.
Nie radzę wlewać wody , nafty też .
Układ zawsze się płucze czystym płynem , zbiornik też .
Jeśli usuniesz płyn, a kształt i położenie zbiornika powoli to patyk i dobrze nawinięta wata oczyść dno i ścianki .
Lub tylko wlej płyn , zamieszaj aż zaobsorbuje co ma, odessij i zalej świeży .
Obstawiam, że płyn nie był zmieniany i w przewodach jest więcej syfu w tym wody , to obniża temperaturę wrzenia i może być nie bezpieczne .
Należałoby nowy płyn przepompować w przewodach .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Myślałem o ATE TYP 200, ale polecają mi ATE SL6 bo " ma niższą lepkość co jest ważne w przypadku aut z układami ABS, ESP".
Czy obydwa mają tą samą temp. wrzenia ?
 
Pierwsza strona tego tematu. Masz zestawienie płynów od ATE.
 
@Skiper Bierz SL6. Mozna rowniez pomyslec o DOT 5.1, jezeli oczywiscie mozesz taki zastosowac.
 
Obstawiam, że płyn nie był zmieniany i w przewodach jest więcej syfu w tym wody

Najwięcej syfu to jest w zacisku. Dlatego przy wymianie płynu dobrze jest poluzować odpowietrznik i wcisnąć tłoczki do końca, wtedy odpowietrznikiem wypłynie cały brud.
 
Nie, mam wyraźnie max DOT 3/4 napisane, 5.1 to muszą być inne uszczelki, jak nie te to się spsuje.

Kurczaki, TYP 200 ma lepsze temp. i 3 lata, SL6 ma niższe temp. i 2 lata.
Ta różnica lepkości 1400/700 ma jakieś duże znaczenie dla układu z 13 roku z ABS ?
Jak duże to SL6, jak małe to TYP 200 i 3 lata.
 
Last edited by a moderator:
Mylisz raczej z DOT 5, 5.1 jest mieszalny z DOT 3 i 4, ale gdybym miał go lać, to więcej bym go przelał przez układ.

Teoretycznie ATE TYP 200 podszedłby i do ESP, ale tu chodzi też o szybkość reakcji układu, na wyższej lepkości może być wolniejsza reakcja układu.
 
Last edited by a moderator:
Aż tak się nie znam, czytałem tylko jak w ASO do Toyoty zalali omyłkowo ten z 5 i rozciekło się wszędzie, był nieodpowiedni materiał uszczelek. To nie olej co roku, tylko co 2-3lata, albo dłużej ;) ,więc wolę trzymać się zaleceń.

Już wybrałem, zaleję DOT-4, w manualu nic nie pisze o lepkości, co ja tam będę się zagłębiał w jakieś 1400/700. Jeden na milion na to patrzy, DOT 4 to DOT 4. Koniec tematu.
 
Last edited by a moderator:
Mozesz zastosowac 4 lub 5.1. Ale trzymaj sie lepkosci -40°C max. 750 mm²/s.

Chyba, ze znow bedziesz szukac pol roku jak w przypadku oleju silnikowego :>
 
Panowie a zwykły tani płyn typu k2, maxgear do jazdy miejskiej wystarczy? stosował ktoś?
 
Marka nie robi różnicy tylko rodzaj.
 
a jakieś parametry mają znaczenie? np temperatura wżenia? czy po prostu brać dowolny dot 4 i do normalnej jazdy starczy?
 
A jeszcze takie pytanie czy płyn ferodo który stoi w garażu w zakręconej oryginalnej butelce już ok 6lat jeszcze sie nadaje? był raz odkręcony na dolewkę właśnie ok 6lat temu.
 
W dodatku tani jak barszcz. Koszt litra ATE SL6 to kwestia 30 zł ;). Ja tam sobie sprawne hamulce cenię jednak trochę bardziej :p
 
nie chodzi o oszczędność tylko o to że płyn mam w garaży i nie wiem czy go użyć czy wywalić jak był szczelnie zakręcony.
Co do ate to akurat w sklepie z którego bedę kupował inne graty jego nie mają.
 
Jasne, że do utylizacji z nim. Płyn jest tani więc jaki sens lać niepewny staroć.
 
Back
Top