• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Zawsze możesz sprawdzić tą resztę płynu testerem do płynu hamulcowego.
 
Ja mam w Fordzie zalany Motul DOT 5.1 już jakieś 2 lata, nie zagotował się nigdy ani nic, tak więc mogę polecić. W instrukcji jest napisane niby że DOT 4 ma być, ale przepłukałem układ przy wymianie nowym płynem porządnie i wszystko jest ok. Mam w domu gdzieś tester, jak go znajdę to zmierzę poziom zawodnienia i napiszę :)
 
Ciekawe jak uszczelki po zalaniu tego dot5.1 ? Bo do układu gdzie jest dot 4 nie można lać dot 5.1.
Co do płynu to kupiłem K2 i nie był zabezpieczony sreberkiem, miał tylko piankowa podkładkę pod korkiem.
 
Witam!
Panowie, zbliża mi się wymiana płynu hamulcowego i płynu w wysprzęgliku. Jako, że Honda BF Dot4 Ultra ma jakąś chorą cenę zastanawiam się nad czymś zastępczym. Ale nie wiem czy ma to być płyn o obniżonej lepkości czy normalnej jako że nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji płynu Hondy. Co radzicie zalać? Biorę pod uwagę płyny ATE z racji wielu dobrych opinii na forum lub może coś od Shella jako że niektóre Aso je stosują.
 
Jeśli jest dylemat czy układ pracuje na Low Viscosity to warto w ciemno wybrać taki płyn.

Tanio i bdb - Organika dot 4 LV

(fenomenalna jakość za te kasę)
Drożej i bdb - ATE DOT 4 SL6

Podsumowując - szedłbym w niską lepkość. To już dzisiaj standard w normalnych, niesportowych samochodach.
 
Właśnie tak myślałem. Płyn od Hondy ma dopisek ultra czyli pewnie to świadczy o niskiej lepkości. Do wysprzęglika też mogę dać płyn o niskiej lepkości czy lepiej normalny?
 
Ja czytając te posty i inne wątki już nieco zgłupiałem.
Doczytałem się, że w układach z ABS stosuje się wyłącznie LV bo zwykły ma zbyt dużą lepkość.

O ile w przypadku Skody sprawa jest prosta, wystarczy znaleźć płyn z normą „FMVSS 116 DOT 4“,
to Volvo ma w instrukcji jedynie DOT4+ i to wszystko.
Jaki płyn w takim razie ma tam być zwykły czy LV?
Dot 4+ znalazłem na al*****o głównie jako OEM różnych marek, YACCO czy FEBI ale nie widziałem żadnego marki krajowej.
Co ciekawsze w instrukcji do nowszych Volvo jest zalecany DOT4++ i takiego wynalazku nie udało mi się nigdzie znaleźć.
 
LV o wysokiej temperaturze wrzenia tj. przewyższającej założenia dot 4 czyli każdy markowy LV.
 
Tej gradacji jakości nie rozróżniam.
Ale nie ma sensu iść w sportowe płyny. Ja ostatnio leję organikę LV ale nie ze względu na cenę ale na rzetelne parametry, realnie wyższe niż inni deklarują :)
 
Ja ostatnio leję organikę LV
Do tego producenta, jako mieszkańcowi Łodzi mi najbliżej, więc przy okazji wymiany już wiem co wlać.
Używam ich wodę demineralzowaną, płyn chłodniczy oraz płyn do spryskiwaczy.
Lubię wspierać lokalną produkcję, dlatego też korcą mnie oleje Tedex wytwarzane pod Tomaszowem Mazowieckim
Choć organika też ma swoje oleje, lecz nigdzie poza ich stroną się z nimi nie spotkałem
 
Do tego producenta, jako mieszkańcowi Łodzi mi najbliżej, więc przy okazji wymiany już wiem co wlać.
Używam ich wodę demineralzowaną, płyn chłodniczy oraz płyn do spryskiwaczy.
...a gdzie Ty to w Łodzi wszystko kupujesz? Ja kiedyś kiedyś chciałem, zacząłem szukać, sklepu firmowego brak, na mieście brak, jak mam zamawiać przez internet bo w mieście gdzie to produkują nie ma gdzie tego kupić to odpuściłem... coś się zmieniło ostatnio?
 
@Janciak123 Jak już ogłaszasz się lokalnym patriotą to Venol z miasta Łodzi pochodzi. Mi tam przeszły takie ambicje.
 
coś się zmieniło ostatnio?
Nic się nie zmieniło :(
Płyn do chłodnic kupiłem w osiedlowym motoryzacyjnym przy okazji zakupu innych części,
letni do spryskiwaczy koncentrat organiki jest w DINO.
Zimowy to aura nano z biedry, ale zawsze patrzę z tyłu czy to partia produkcji organiki, a wodę demineralizowaną nabywam w Castoramie.
Brak sklepu firmowego jest swoistym kuriozum, zdecydowanie wolał bym raz skoczyć na Teofilów, a nie kupować po jednym produkcie, przy okazji zakupów w różnych miejscach.
Venol z miasta Łodzi pochodzi
Przecież to niemiecka firma. ;):p
10W40 Venola mam litr w agregacie i litr w Volvo jako dopełnienie 5 litrów GM 10W40.
Wciąż nie udało mi się uporać z wyciekiem z tyłu silnika i szkoda mi wlewać tam Helixa Ultra, po to, żeby uciekał.
A venol gold 5W40 korci mnie żeby wlać do Fabii.
Ma deklarację 502.00 tak jak polecany tu specol gold.
Najwyżej zleci po kilku tysiącach.
 
A tak zapytam: czy do starszego samochodu (z late 90-tych) bez systemów ABS oraz ESP powinno się zalewać płyn hamulcowy o możliwie najwyższej temperaturze wrzenia płynu zawodnionego ? Pytam, gdyż w takim pojeździe płyn prawdopodobnie nieco szybciej będzie wchłaniał wilgoć (potencjalne drobne nieszczelności w układzie hamulcowym) i tym samym trochę szybciej ulegał degradacji. Może nawet warto przejść w takim przypadku na płyn klasy DOT 5.1 (przy zachowaniu dwuletnich interwałów pomiędzy wymianami) ?
 
Może nawet warto przejść w takim przypadku na płyn klasy DOT 5.1
Nie warto, DOT 5.1 jest bardziej higroskopijny niż DOT 4. Zachowując 2 letni interwał wymiany, nawet najtańszy DOT 4 doskonale da sobie radę.
 
A co sądzicie o tym płynie DOT-4 na tle konkurencji???
1628864803352.png
 
Back
Top