• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Z tego co wiem to odwrotnie. Ja ponownie zastosowalem DOT 5.1.

Prawda, ATE DOT5.1 na opakowaniu ma okres wymiany 3 lata. Bratu zamówiłem tego ATE, pójdzie do Astry H.
 
Duża zrobiłem wtopę dolewając dot.3 do Mazdy podczas zmiany osłon pyłowych tłoczków? Na korku w aucie od płynu hamulcowego napisane jest dot.3 więc taki kupiłem. Częściej zmieniać płyń? Mniejsza temp wrzenia ?
 
@miro producenci dopuszczaja do 3 lat, w przeciwienstwie do DOT 4 SL.6 tzn. 2 lat.
 
@Lo-buz żadna wtopa, producenci z Japonii oraz z US preferują DOT3.
 
Z tego co wiem to odwrotnie. Ja ponownie zastosowalem DOT 5.1.
Chemicznie wręcz niemożliwe 🙃
Chyba, że pakują dodatki antykor. anty wodne.

Płyn zaleca się zmieniać głównie z 3 powodów:

- higroskopijność (im nowszy układ tym dłużej można - nowy samochód 1. wymianę ma po 36 miesiącach m)

- przepłukanie układu z płynu pozbawionego dodatków antykor

- rozruszanie zaworków.

W 5 letnim płynie parametry w aucie u mechanika bylo ok jak byłem na zmianie kiedyś to pokazywał i dziwił się. Ale to wyjątek pewno.


Tutaj chłopaki opisują podstawowe zależności pomiędzy klasami

 
Last edited:
@miro producenci dopuszczaja do 3 lat, w przeciwienstwie do DOT 4 SL.6 tzn. 2 lat.
Chyba masz na myśli ate5.1 vs ate4sl6, nie ogólnie dot5.1 vs dot4 jak pisał @Pedros. Powyższe płyny ate są bliźniacze, nie są to płyny dot4. Zalecenie o którym wpomniałeś to zalecenie firmy ate nie producentów.
 
Rowniez Bosch ENV6, podejrzewam, ze to ten sam przepis pewnie...ale kto jeszcze z niego korzysta? Nie wiem.
 
Nie zrozumieliśmy się.
Poryłem w konstrukcji płynów i wychodzi na to że kolosalne znaczenie ma proporcja składników i dodatków.
Płyny sportowe 5.1 gdzie deklaracja temperatury jest w okolicach 320°C maja skrócona żywotność.

Cywilne dot 5.1 jak ATE Super DOT 5.1 ma przedłużoną trwałość do 3 lat w układzie hamulcowym, czego nie można powiedzieć o innych „piątkach”.

Czyli głównie niuanse na poziomie składu dają różnice.

Mi 3 lata pasuje idę w to bo jak pajac przelewam co 2 a szkoda mi czasu 🙃
 
Planuję kupić płyn i zastanawia mnie poniższy wpis z instrukcji:

We recommend you use MOPAR® DOT 3 Brake
Fluid, SAE J1703 should be used. If DOT 3, SAE
J1703 brake fluid is not available, then DOT 4 is
acceptable.

W skrócie - lać DOT 3, chyba, że nie ma, wtedy od biedy DOT 4. Dlaczego DOT 3 jest pierwszym wyborem, skoro DOT 4 ma lepsze właściwości, a oba są ze sobą mieszalne i kompatybilne? Który zamówić?
 
Dlaczego DOT 3 jest pierwszym wyborem, skoro DOT 4 ma lepsze właściwości, a oba są ze sobą mieszalne i kompatybilne?
Bo USA podchodzi zdziebko inaczej do motoryzacji, niż EU i wydaje się, jakby nie bardzo lubili wprowadzać nowe rzeczy, z resztą, Japończycy, może z trochę innej strony, ale też mają podobne podejście. Zobacz, że np. Amerykańskie V8 jeszcze parę lat temu praktycznie wszystkie były konstrukcjami OHV, gdzie w EU takie silniki montowane były, ale w skansenach, ciężarówki mają niezsynchronizowane skrzynie biegów, gdzie w EU ciągnik już sam potrafi dobierać biegi na podstawie lokalizacji pojazdu, zobacz że w USA ładnych parę lat po EU zaczęli dopiero importować samochody z silnikami FSI, bo był taki okres, że te same modele w EU jeździły już na FSI, a na rynek USA nadal były produkowane z silnikami MPI. To samo tutaj, taka dziwna hamburgerowa przypadłość. że jeżeli coś działa, to nie ma po co tego zmieniać :).
Który zamówić?
Ja bym brał nawet jakiś najtańszy DOT4, bo jak sam widzisz, wielkich wymogów eksploatacyjnych ta maszyna nie ma.
 
Ja bym brał nawet jakiś najtańszy DOT4, bo jak sam widzisz, wielkich wymogów eksploatacyjnych ta maszyna nie ma.
I bardzo dobrze :)

Biorę DOT4 z SAE J1703 - naszą Organikę. Dzięki!
 
są lepsze lub gorsze p. hamulcowe ?
a. do motocykla
b. do samochodu

czy bez różnicy byle dot-4 ?
Dzięki Admin
 
Last edited:
Nie ma różnicy, bdb dobre i niedrogie są płyny Organika, Boryszew.
 
Ja w sobotę nalałem Textar dot4 LV. Nie wiem kiedy płyn był zmieniany ale na pewno nie dwa i nie trzy lata temu, bo zlałem płyn koloru kawy!

Jeszcze pewnie raz go wymienię, bo nabrałem chęci na przewody w stalowym oplocie.
 
Back
Top