• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Może źle się wyraziłem . Auto mam niecały rok, znając tryb serwisowy poprzedniego właściciela to płyn hamulcowy ma pewnie z 10 lat . Zostało mi z dobre pół litra więc powinno wystarczyć na wymianę. Teraz pomogłeś
śmiało wymieniaj na ten DOT4.
 
Z doświadczenia podpowiem, lepiej mieć więcej i przelewać prze układ więcej niż mniej - najlepiej zerknij sobie co wylejesz w przezroczystym naczyniu :D

Tutaj, tak jak w życiu moim zdaniem pół litra to za mało ale nie znam konstrukcji auta wiec to tylko sugestia.
 
Za mało, ja zawsze przelewam z litr łącznie.
 
j.w najlepiej przelać trochę więcej, a druga sprawa płyn hamulcowy się aż tak nie starzeje w butelce, kiedyś sprawdzaliśmy temp. wrzenia 5 letniego płynu (świeżego z butelki) i była mocno zbliżona do tego co deklarował producent.
 
Żonie kupiłem litr . Według instrukcji wchodzi 0.7 . Zostało mi około pół litra , więc obstawiam że mechanik sie słabo przyłożył , tak czy siak lepiej to wlać do następnego auta niż zmarnować na polce
 
Płyn hamulcowy o niższej lepkości lepiej ate sl6 czy shell esl? czy różnicy nie odczuje wgl?
 
@lukaszewski
unnamed.jpg

zobacz to, źródło hamulce.net
 
Będę zmieniał płyn hamulcowy przed wyjazdem na tor. Jaki polecacie? Producent auta przewiduje DOT4, samochód oczywiście z ABS, wolałbym, żeby mi się płyn nie zagotował.
 
Motul juz typowo na tor...nalezy go rowniez czesniej wymieniac tzn. co 6 miesiecy.
 
@Karopir typ 200 nie do zajechania ;-) jeśli nie ma ESP to polecam. Natomiast RBF660 miałem, wymieniłem po roku, temp wrzenia nie zmieniła się, więc nie naciągnął wody, natomiast przynajmniej u mnie ten płyn okazał się przerostem formy nad treścią
 
@lukaszewski to faktycznie ten typ 200 wydaje się być rozsądniejszy. ESP nie ma, brak również niestety wentylowanych tarcz, ale są wloty chłodzące hamulce ze zderzaka
 
BMW mi się darło o nowy płyn więc kupiłem mu sl6 . W piątek wymiana , mój typ jest taki że nie będzie widać różnicy 🤷
 
Sl6 to jedyny i rozsądny wybór do samochodów BMW (i nie tylko) z ESP. W każdym innym przypadku będzie czkawka i lagi w działaniu - płyny o większych lepkosciach.
 
W sierpniu wymieniałem stałe przewody w 20 letnim E39 wraz z elastycznymi. Jedna robota, a elastyczne mniej wytrzymują jak stałe. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. :)
 
Back
Top