• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pacjent Honda CBR F4i

Petrus

Użytkownik
Samochód
Mercedes Benz M119.980/Honda CBR F4i ulubiony zawsze będzie Fiat Cinquecento VK
Dzień dobry, kolejna prośba o wsparcie przy wyborze oleju. Pacjent jeździ głównie w mieście ale zdarzają się przejażdżki na torze. Do tej pory ze względu zalewany Motul 300v 10w-40, bo nikt nie był w stanie doradzić nic lepszego bądź podobnego pod względem właściwości/jakości w lepszej cenie... Zastanawiam się nad OEMowym olejem Pro Honda GN4 ale jest trudno dostępny w Polsce.
 

Attachments

  • 996DBA6D-FA8B-4CF9-8A56-A40712724729.jpeg
    996DBA6D-FA8B-4CF9-8A56-A40712724729.jpeg
    151,4 KB · Odwiedzin: 388
Osobiście wybrałem Orlen Platinum Rider Sport 10W-50 a gdybym mógł poczekać kilka dni na przesyłkę, wybrałbym Eurol Sportbike 10W40 lub 10W50. I mój sprzęt i Twój nie są zbyt wymagające a powyższe w zupełności dają radę. Możesz je zmieniać nawet 2x częściej ze względu na cenę wobec 300v.
 
Zastanawiałem się nad nim ale nie znalazłem nigdzie testów - oprócz danych z ich strony.
Raczej nie chciałbym zmieniać na inny niż 10w-40, bo w motocyklach nie widzę takiej potrzeby - chyba, że masz inne doświadczenie.
Robiłeś może płukankę przed wymiana oleju?
 

Attachments

  • 37D0B822-74EB-401C-B704-84EDD342D5D5.png
    37D0B822-74EB-401C-B704-84EDD342D5D5.png
    326,2 KB · Odwiedzin: 332
Jedno jest pewne, po wielu latach odchodzę od 300V Motula - uważam, że to dobry olej ale cena/jakość... Gdyby nie to forum, to pewnie bym przy nim został, więc Motul pewnie nie zostanie partnerem strategicznym tego forum ;)
Rozważam polecony przez Kabana Eurol Sportbike a także Repsol Motosintetico, Repsol Motoracing i Shell Advance 4T Ultra. Czy jest sens zmienić na 10w50 - zakładając, że producent dopuszcza taką możliwość? Czy warto zrobić płukankę przed zmiana - prawdopodobnie 0,3-0,5l Motula zostanie.
 

Attachments

  • 21EAD1BC-806A-4109-967D-348D9DD2257E.png
    21EAD1BC-806A-4109-967D-348D9DD2257E.png
    326,2 KB · Odwiedzin: 329
  • DB788B46-FD25-4CCF-9AE9-1AA5DB95599D.png
    DB788B46-FD25-4CCF-9AE9-1AA5DB95599D.png
    434,9 KB · Odwiedzin: 310
  • 1230FDFB-6D5D-4241-B7DD-CE632552D880.png
    1230FDFB-6D5D-4241-B7DD-CE632552D880.png
    683 KB · Odwiedzin: 309
  • A72B3A34-1368-4888-BBB0-9C20727C9C8E.png
    A72B3A34-1368-4888-BBB0-9C20727C9C8E.png
    456,8 KB · Odwiedzin: 315
No właśnie mam tylko VOA Motula 300V. Do tego chciałem porównywać inne/tańsze produkty.
 

Attachments

  • 3F617BCF-E078-42DA-9D59-DE36561FD39D.png
    3F617BCF-E078-42DA-9D59-DE36561FD39D.png
    260,2 KB · Odwiedzin: 358
No właśnie nie wiem czy jest sens przechodzić na 10w50. W instrukcji jest podany 10w40.
 
Taki mam podany w serwisówce. Od 2007 do teraz Honda zaleca wszędzie 10w30.
Gdzieś czytałem, że jest to spowodowane lepszym chłodzeniem głowicy i lepszą ochroną silnika.
Post automatically merged:

Ciekawi mnie jak działa skrzynia w Hondzie na tym Motulu 300V. Ze względu na podwójny ester podobno działa jak marzenie.
Czy to prawda, jakie twoje doświadczenie.
 
Last edited:
Działa super przez pierwsze 3-4 miesiące lub ok. 2000 km a później zaczynaja się „zgrzyty”. Najpierw myślałem, że coś zepsułem a później przyszła wymiana oleju i to samo (super a później powrót do normy) ;)
Post automatically merged:

PS. Honda jest staruszkiem z 2004 r. i 24k km ;)
 
Na 300v w moim przypadku skrzynia chodziła najgorzej ze wszystkich stosowanych olejów. Nawet na najtańszym motulu 5100 10w40 chodziła o niebo lepiej.
 
Back
Top