• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Dzisiejsze świadectwo z Shella. Jak wiadomo świadectwo dla V Power i Fuel Safe jest takie same bo dodatki wlatują później do V Powera.
 

Attachments

  • P_20210520_193829.jpg
    P_20210520_193829.jpg
    3,8 MB · Odwiedzin: 221
Podobnie jest na moich świadectwach z Orlen, czyli dane w pewien sposób ukryte (nie badają?) - liczba cetanowa nie wiadomo jaka nawet w podstawowym ON. Reszta to typowe wartości standardowego ON Orlen - smarność jak widać. Ale warto zaznaczyć, co potwierdza też się w waszych świadectwach i u mnie w mieście też, teraz ORLEN oferuje nam ostatnimi miesiącami w podstawie LC w okolicach 53 (tutaj ciężko stwierdzić, ale też pewnie tak jest). Vpowera za bardzo nie widać, ale kiedyś na jednym ze świadectw Shell była właśnie przy nim lepsza smarność (czy ta sama baza tego nie wiem, bo według niektórych pracowników żaden dodatek stacji nie zmienia LC/smarności).
 
dla V Power i Fuel Safe jest takie same bo dodatki wlatują później do V Powera.
No właśnie też tak gdzieś czytałem, a ostatnio byłem w czwartek na jednym Shellu i patrzę, że nie ma ON Vpower, pytam się obsługi, powiedział że jest tylko zwykły diesel, czekają na dostawę, niedługo będzie cysterna. Nie daleko mam drugi i pojechałem na drugi, ale jeśli na stacji zwykły ON był a na Vpowera czekali na dostawę, to może jednak dodatki są już w paliwie?
 
Musiało im się skończyć paliwo w zbiorniku
Dlatego
 
Po Łęczycę przyjechał za mną kawałek Francji😉🙃
BP zamieniło się na AVIA. Mają paliwa Orlen - panda zatankowana 😁
20210520_132529.jpg20210520_132524.jpg
 
Avia to Szwajcarzy, nie Francuzi :p W Polsce to dawny Unimot, chociaż nie wiem czy oni mieli własne stacje czy tylko podkupili inne po dołączeniu do Avii.

U mnie w Trójmieście też jest jedna stacja (dla odmiany z paliwami Lotos :D), ale w wyjątkowo felernym miejscu i mi nie po drodze. W Szwajcarii tankuję zawsze u nich, zwłaszcza że w Genewie i Lozannie mają parę fajnych stacji "wbudowanych" w domy i kamienice. Po lewej wiata śmietnikowa, po prawej stacja paliw :D
 
Last edited:
Bp , Orlen ,Lotos, Circle K, Shell 😉które dla was najlepsze i czy jakieś różnice czujecie w paliwie w swoich autach tankując na wybranych stacjach?😉
 
@magic27 odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz w tym, jak i pokrewnych tematach, wystarczy przejrzeć wcześniejsze wpisy.
 
Avia to Szwajcarzy, nie Francuzi :p W Polsce to dawny Unimot, chociaż nie wiem czy oni mieli własne stacje czy tylko podkupili inne po dołączeniu do Avii
No i czar prysł. Wracam na Bliską :)

Nawet nie spojrzałem na paragon. Płatność mam dla Avico sp z o.o. Widzę, że jest kilka stacji w regionie.
1621779827051.png
 
Last edited:
@magic27
ON z Auchan + AR6900d-max więc jedyne czego oczekuję od stacji to żeby paliwo spełniało normy i sama stacja miała stały obrót klientów. W trasie Orlen, Lotos i jeśli się trafi to Shell/BP.

Kiedyś tankowałem premium ale od kiedy stosuję dodatki nie widzę takiej potrzeby.
 
Paliwo wszędzie takie samo, ja tankuję na Cyrklu bo najlepsza kawa, potem na Orlenie, bo można płacić przy dystrybutorze no i kawa też bardzo spoko :) Reszta stacji to jak muszę, Lotosa nie lubię bo kawa strasznie kiepska :D chociaż ich ropa z czasów jak miałem Alfy bardzo mi odpowiadała.

Bardzo lubię VP100 z Shella, ale na żadną stację mi nie po drodze, chyba że na MOPach na A1, ale aż taki bogaty nie jestem żeby na autostradzie tankować :D
 
U mnie w okolicy brak dużych marek.
Jest Pieprzyk i jakaś prywatna.
Jak tankowane jest w Łodzi, to wtedy Moya albo BP.
Moya jest świeżo po remoncie, uczęszczana i wspiera się polską firmę.
Choć w sumie wszystko jedno, bo paliwa i tak idą z polskich rafinerii, poza VP100.
 
Lotosa nie lubię bo kawa strasznie kiepska :D chociaż ich ropa z czasów jak miałem Alfy bardzo mi odpowiadała.
No właśnie. Z czego to może wynikać skoro paliwo wszędzie takie samo? U mnie Lotos ma paliwa raczej z Orlenu, a mimo to ich ON bardziej odpowiada mojemu dCi niż ON zatankowany na Orlenie...🤔
 
Mimo to, że olej napędowy bazowy jest Orlenu to do cysterny dodawane są inne dodatki pod konkretnego odbiorę. Stąd różnice między paliwami na stacjach różnych marek.
 
Ale do zwykłego ON też są dodawane jakieś dodatki? Myślałem, że to dotyczy tylko paliw "premium"...
 
@gopiter oczywiście że są, w każdym razie na dużych koncernowych stacjach. Shell chwali się że ich dynaflex jest nawet w podstawowym paliwie, które handlowo nazywają FuelSave. Orlen ma efecte, Circle Miles itd. Do BP mam uraz po Zatoce Meksykańskiej.
 
Ostatnio na Moya zatankowałem motocykl. Jakie zdziwienie było rano-motocykl zimny po dłuższym postoju gdyż "średnio" odpalał. Gdy zapalił to bez gazu gasł. [kilkakrotnie tak odpalany, dojazd do pracy i 8h postoju] Dotankowałem na Orlenie 98 do pełna i jak ręką odjął. Pali na dotyk.
 
Bp , Orlen ,Lotos, Circle K, Shell które dla was najlepsze i czy jakieś różnice czujecie w paliwie w swoich autach tankując na wybranych stacjach?
BP Ultimate Bena ciszej mi silnik pracuje niż na Orlen Verva , tu i tu dawka AR6900-P z butelki z dozownikiem AR .
Przyspieszenie takie same.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top