• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Tzn.? Mógłbyś rozwinąć?
Zarowno pracownicy Shell podczas sprawdzania swiadectwa jak i kilka osob tutaj wcześniej mówiło że świadectwo dla Vpower Diesel jest rakie samo jak dla Fuel Save bo dodatki dodają później. Trochę słabo ale co poradzić.

Swoja drogą ktoś sprawdzał ile bio dodatków jest w Dieslach od BP. Patrzac na politykę firmy możnaby sie spodziewać że powinni dodawać max ile się da zawsze.

Mi autko fajnie jeździ na Dybamicu od Lotosa ale kilka razy już mialem tak że na wolnych obrotach czułem delikatne drgania na kierownicy. Nie mam takich objawów na Shell VPower i 80% tankowań to właśnie Shell VPower Diesel. Podejdę jeszcze raz do Dynamica przy najbliższym tankowaniu. Czy letni Dybamic tez jest bialy i bez BIO tak samo jak arktyczny? Ja pod klapką mam przekreślone BIO Diesel :)
 
Moim zdaniem jeśli chodzi o 95 benzyny to na Shell v power autko chodzi trochę ciszej niż na innych i pracuje silnik dobrze
 
Zarowno pracownicy Shell podczas sprawdzania swiadectwa jak i kilka osob tutaj wcześniej mówiło że świadectwo dla Vpower Diesel jest rakie samo jak dla Fuel Save bo dodatki dodają później. Trochę słabo ale co poradzić.

Swoja drogą ktoś sprawdzał ile bio dodatków jest w Dieslach od BP. Patrzac na politykę firmy możnaby sie spodziewać że powinni dodawać max ile się da zawsze.

Mi autko fajnie jeździ na Dybamicu od Lotosa ale kilka razy już mialem tak że na wolnych obrotach czułem delikatne drgania na kierownicy. Nie mam takich objawów na Shell VPower i 80% tankowań to właśnie Shell VPower Diesel. Podejdę jeszcze raz do Dynamica przy najbliższym tankowaniu. Czy letni Dybamic tez jest bialy i bez BIO tak samo jak arktyczny? Ja pod klapką mam przekreślone BIO Diesel :)
W Dynamicu letnim jest 7% BIO jak w niemal każdym letnim ON.
 
Ja pod klapką mam przekreślone BIO Diesel :)
Ale BIO to oleje napędowe z FAME na poziomie B20 w górę. B7 dostępne na stacjach są jak najbardziej ok, a w porównaniu z B0 mają przynajmniej ludzką wartość HFRR, odsiarczone B0 są strasznie suche, dodatki biokomponentów poprawiają wyraźnie smarność paliwa.
 
A ja słyszałem , że bio dodatki bardzo chłoną wilgoć

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ale BIO to oleje napędowe z FAME na poziomie B20 w górę. B7 dostępne na stacjach są jak najbardziej ok, a w porównaniu z B0 mają przynajmniej ludzką wartość HFRR, odsiarczone B0 są strasznie suche, dodatki biokomponentów poprawiają wyraźnie smarność paliwa.
Ja mam inne zdanie na ten temat :) Może i BIO samo w sobie poprawia smarność, nawet tak wynika z opracowań naukowych, ale paliwo to produkt końcowy o danych parametrach. A w świadectwach widuję np. Arktyczny 0% BIO ze smarnością 400-460 (Lotos) i tak samo Orlen ostatnio 7%BIO 460um (Letni). Za bardzo plusów stosowania BIO nie widzę, a raczej większość minusów jak dla mnie osobiście. No ale co zrobić, skoro takie wymogi.
 
Zarowno pracownicy Shell podczas sprawdzania swiadectwa jak i kilka osob tutaj wcześniej mówiło że świadectwo dla Vpower Diesel jest rakie samo jak dla Fuel Save bo dodatki dodają później. Trochę słabo ale co poradzić.
Może po prostu było sprzedawane to samo paliwo pod innymi nazwami. Dodatki generalnie nie są dodawane na stacji tylko przyjeżdżają już w cysternie wymieszane z paliwem.
 
Wątpię ze taki wałek bylby jawnie uskuteczniany na kazdej stacji Shella. Raczej jest to swiadectwo do danej partii paliwa odebranej od rafinerii a nastepnie dodawane są dodatki do tanków z V-Power Diesel
 
Taką samą sytuację miałem na Lotosie gdy porównywałem świadectwa zwykłego ON z Dynamic. Świadectwa były identyczne, jedynie w przypadku Dynamic była na końcu adnotacja że "po badaniu do paliwa zostały dodane dodatki". Dla mnie jest to co najmniej dziwne, bo jeśli dodatki są rzeczywiście dodawane i coś dają (chociażby poprawa smarności czy LC) to producenci powinni się tym "chwalić" na świadectwie.
 
A ja słyszałem , że bio dodatki bardzo chłoną wilgoć

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Dlatego tankujemy zawsze do pełna ;)
Post automatically merged:

Tak w ogóle, dodatki robiące „premium” z bazowego paliwa są SKRAJNIE tanie, że aż żal patrzeć na różnice w cenie paliwa względem bazowej receptury. Myślę, że nie zdradzę tajemnicy handlowej- że dodatki robiące premium to koszt ok 4 groszy netto na litrze.

Dlatego warto samemu sobie robić „premium” bo receptury premium niektórzy dystrybutorzy robią najniższym kosztem, byle świeże paliwo przeszło „analitykę”.

Nie oszukujmy się, chemia jest tania. „Wiedza” dopiero czyni produkt końcowy.
 
Last edited:
Dlatego tankujemy zawsze do pełna ;)

Dlatego tankujemy bene

Tak w ogóle, dodatki robiące „premium” z bazowego paliwa są SKRAJNIE tanie,

A jeździłeś na Aral 102 ultimate ?

Ja tak , Insignia , cisza i coś mnie fajnie odpychało przy lekko wciśniętym pedale gazu ...tylko ta cena ...1,6€ /L teraz 1,78€

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Nie, ale jeździłem na LPG, który ma > 100 oktan z natury 😂 W benzynie akurat, bardzo ważna jest receptura, ponieważ im większa L.O. tym mniejsza energia uzyskana z jednostki objętości mieszanki paliwowej i dobrze skomponowane paliwa mają dodatki poprawiające proces spalania. Żeby skorzystać z zalet paliwa o wysokiej LO trzeba mocno przyspieszyć zapłon. W takim przypadku jest niesamowity przyrost parametrów. A automaty w elektronice nie ogarniają tak sprawnie jak sztywny „offset”.
 
Z dodatkami do paliwa to ciekawa sprawa. Testuje dodatek AR6200 i spalanie na 100km w Bmw750 mam 3.9l. Prędkość średnia to 60km/h wyliczona przez licznik. I właśnie, pilnuje ekonomiki jazdy bo dodaje dodatek. Żonka tak samo ma dodatki do paliwa i jej zawsze spala dużo paliwa. I chyba tu klucz do niskiego spalania. Dając szuwaks pilnujemy spalania, ekonomicznej jazdy. Ale gdy ktoś ma gdzieś dodatki w paliwie.. zawsze dużo będzie mu palić :D
 
Kiedyś zalałem AR6500 jak był jeszcze dostępny, to na A2 przy 89 na GPS na tempomacie pomiędzy dwoma tirami miałem 3,6 l.
Ale fakt, np. właściciele elektryków przyjmują pewien styl jazdy aby maksymalizować zasięgi - kopiując to w zadbanym aucie spalinowym średnia z dynamicznej w TDI to ok 4,5-4,7 l. Wyłączenie klimy i dowalenie 3 atm w koła mamy 4,0 l.
 
A mnie tam na LPG i AR6200 spalanie jakoś wyraźnie nie zmalało :) . Żeby być uczciwym, to jechałem ~170/180km/h, więc próbka mocno średnia. Po dłuższym czasie ocenię ten dodatek na podstawie bardziej zróżnicowanej próby.
 
Czy ktoś wie gdzie w Warszawie można kupić paliwo B0?
Z ciekawostek w ostatni czwartek chciałem dolać promocyjnego vpower diesel to po 23 już nie było towaru :)
 
W dieslu najlepszą różnicę czuję na v powerze z shella. Najciszej i najmniejsze korekty + mannol 9930
 

Attachments

  • Screenshot_20210723-164631.jpeg
    Screenshot_20210723-164631.jpeg
    136,6 KB · Odwiedzin: 171
Back
Top