• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Paliwa w usa sa ogolnie bardzo ciekawe. Np diesel wystepuje w standardzie czesto z liczba cetanowa nizsza niz 50 i zanieczyszczony woda. Na amerykanskich forach kierowcow ciezarowek czesto poruszany problem. Nawet zlomnik kiedys testowal jakas osobowke w dieslu ze stanow (mercedes z przelomu 70-80lat) i na desce mial czujnik informujacy o tym, ze w paliwie jest zawarta woda. Az ciekawi mnie jak z takimi jakosciami te nowoczesne tdi tam jezdza.
 
Nie jeżdżą. Byłem w Nowym Jorku 5 miesięcy. W rodzinie ciotka ma dwuletnie X5 w Dieslu. Po przebiegu 14000 mil wtryski były podobno bardzo w złym stanie i samochód miał problem z jazdą. ASO od pół roku nie potrafi w USA nic z tym zrobić - ani wymienić ani nic. Także nie polecam kupowania Dieslow z USA.

Po wojnie oddali samochód i kupili Teslę 😁
 
Last edited by a moderator:
Co odnośnie paliw ze swojego doświadczenia tylko zauważyłem ze mój kopciuch najlepiej i najładniej chodzi na samym VPower z Shell bez dodatków typu Archiol
 
Nie jeżdżą. Byłem w Nowym Jorku 5 miesięcy. W rodzinie ciotka ma dwuletnie X5 w Dieslu. Po przebiegu 14000 mil wtryski były podobno bardzo w złym stanie i samochód miał problem z jazdą. ASO od pół roku nie potrafi w USA nic z tym zrobić - ani wymienić ani nic. Także nie polecam kupowania Dieslow z USA.

Po wojnie oddali samochód i kupili Teslę 😁
Kolega ma jauara E 2.0d w Australii, jakntylko cos mu pada, to części kupujeny w uk lub w polsce i wysylam mu do australii, bo tam nikt nie potrafi tego auta naprawic, nawet aso. A za czesci to sobie licza jak za zloto.
 
Co odnośnie paliw ze swojego doświadczenia tylko zauważyłem ze mój kopciuch najlepiej i najładniej chodzi na samym VPower z Shell bez dodatków typu Archiol
U mnie na Shellu w prywatnym i służbowym fakt: równo i ładnie, spalanie niższe, ale smród jakiś taki intensywniejszy i wrażenie jakby dołożył ktoś przyczepę.
 
Czyli co gorzej się zbiera?Ja mam wręcz odwrotnie mam wrażenie jak nie dodam AR6900 to tak jakby lepiej się zbieral
 
No dokładnie tak. Nie wiem, może to kwestia lokalnego dostawcy paliw.
 
Kurde może faktycznie z dołu jest słabiej nawet ostatnio pare razy mi zgasł automat.Wyjezdze shela zatankuje verve podobno sie poprawiła i
Już tak nie klekoczą diesle
 
Mnie ten klekot po Vervie zraził do niej i jakoś nie mogę się przemóc na ponowny eksperyment. Zostaje lać Dynamica, Moya Power, albo Amic Pro po których ciszej chodzi, tyle że szkoda notorycznie dopłacać do premium.
W cenie regularnego ponoć w czwartki jest jeszcze BP Ultimate, ale dawno go nie próbowałem, pomijając fakt, że jakoś żadnego BP nie mam po drodze.
 
A nie lepiej lac zwykłego on,i raz albo dwa razy kupić cos do czyszczenia wtryskow ?
 
zatankuje verve podobno sie poprawiła i
Już tak nie klekoczą diesle
Nie słyszałem/czytałem żeby zmienili formulację. Skąd takie info?
Chyba, że w gratisie dają herbatę z melisą i stopery do uszu :)
A nie lepiej lac zwykłego on,i raz albo dwa razy kupić cos do czyszczenia wtryskow ?
Pewnie i lepiej. Niby większy obrót to i bardziej świeże. Zależy też czy ktoś ma czas i możliwość żeby się brudzić z miksturami. Kwestia też tego typu, że gotowe paliwa premium są bardziej przemyślane niż nasze często dość przypadkowe chemicznie kompozycje. Ze wszystkim na dwoje babka wróżyła. Taka już uroda forum - tematy dodatków zataczają co kilkadziesiąt stron koło do punktu wyjścia.
BTW jakbyśmy jeździli Teslami to szukalibyśmy dodatku uszlachetniającego do prądu albo prądu premium.
 
Shell i BP mają w czwartek premium diesla w cenie standardowego. Ja się teraz na jakich czas na MOYA, dodatkowo z ich kartą jest 5gr mniej na litrze.
 
Zatankowane Power B0 na Moya. Cena 2gr wyższa od standardowego diesla na Orlenie.
 
Dziwna ta polityka cenowa na w różnych regionach. U nas Moya-Orlen niemalże 1:1, tj. cena regularnego na obu podobna, a Verva i Power odpowiednio ok. 20 gr. więcej.
 
Od dobrych dwóch lat tankowałem auto tylko na shellu VPower Diesel ale od jakiegoś czasu odczuwałem tak jakby auto było zamulone.W czwartek bo tez jest promocja zatankowałem na BP ultimate i auto jest zrywane z samego dołu tak jakby odżyło.Wychodzi na to ze przynajmniej w moim mieście cis się pochrzaniło z tym Vpowerem ma shellu
 
A ja już się nachwalilem paliwem z Moya...poprzednie tankowanie bez zarzutów, wpadło ON Plus z AR 1:2000, swoją drogą B7 zarówno wg. niedawno naklejonych piktogramów na instrybutorach, jak i certyfikacie. Ostatnie tankowanie robiłem we wtorek, oczywiście ON Plus z AR 1:2000, i od razu trasa 200km, nie wiem co się podziało, ale podziało się grubo. Poza tym, że silnik dostał takich drgań, że mało go momentami nie wyrywało z poduszek, w czasie jazdy poszarpywał i na odcinku 200km zawaliło mi DPF, który skończył regenerację raptem może 1000m od stacji.
Zjechałem na Lotos, dorankowałem Dynamica i wlałem jeszcze AR trochę ponad 1:2000, żeby mniej więcej mieć pełną dawkę na zbiorniku.
I spokój, zrobiłem tak już 400km i DPF nie ma jeszcze nawet 40% zapełnienia.
Po podłączeniu kompa błędy chyba od każdego elementu układu paliwowego, w tym litania błędów dotycząca jakości paliwa.
 
Ale, żeby nie było tak źle. Oczywiście na stację wróciłem, żeby sprawę wyjaśnić, stąd też Info o B7 z certyfikatu. Kierownik stacji zapewnił mnie, że próbka paliwa z dostawy pojedzie do laboratorium i będą się ze mną kontaktować jak otrzymają wyniki.
 
Naklejka B7 oznacza maksymalny dodatek BIO, niezależnie od rzeczywistego, tak samo w okresie zimowym Arctic ON na Lotos i CIrcle K pomimo braku biokomponentu miały naklejkę B7.
Niemniej jednak, skoro zerknąłeś w świadectwo to wychodzi na to, że koleś z Anwim, który mi odpisywał jest zwykłym ściemniaczem.
W drugim mailu zapytałem czemu nie chwalą się brakiem BIO na stronie swojego produktu. Pozostał bez odpowiedzi. Czyli brak odpowiedzi jest w tym wypadku odpowiedzią.

@jedrek1980 odnoszę podobne wrażenie. Odkąd V-power jest w czwartki w cenie regularnego (wcześniej też we wtorki), zakrawa mi to na jakąś grubą ściemę marketingową.
 
Odpowiedź dlaczego zdarzają się kiepskie partie paliwa, może wynikać z faktu, że Orlen I Lotos nie mają wystarczających zdolności przerobowych aby pokryć zapotrzebowanie rynku. Gotowe paliwa w PL: ropa 72% krajowa produkcja, 28% import; benzyna 80 % krajowa, 20 % import. A teraz doszło dodatkowe zamieszanie z sankcjami, więc zrobiło się gorzej.
Bardzo wysokie ceny spowodowały, że paliwa premium zaczęły zalegać, stąd więcej akcji promocyjnych aby sprzedać.

 
Back
Top