Paliwa - dyskusja ogólna

alexaa

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 16V / KIA 1.6 CRDI
wiec nie wiem dlaczego nie lejecie regular ON, dolać AR6900-d, który poprawia smarność, liczbę cetanową, ma detergenty itp, a zastanawiacie się nad parametrami paliw premium czy spełniają poszczególne, czy nie. Cenowo wychodzi nawet lepiej lać regular + AR6900 niż od razu premium.

Odpowiem tak: z tego co pisali handlowcy na tym forum, poprawa smarności nie jest jakaś bardzo duża - minus 100uM maksymalnie, a jednak premium z prawdziwego zdarzenia ma około 200um - oczywiście wiem że i na standardowym 460uM diesle robią po 400 tys km, ale warto o tym wspomnieć, LC też dosyć wysoko u naszych producentów się zdarza. Druga kwestia to cena, którą muszę od razu wyłożyć za dodatek, 80-150 zł jednorazowo, a na stacji powiedzmy te 5 zł na zbiorniku. Trzy: jeszcze jestem nie przekonany do niego, bez badań czy dowodów na papierze że faktycznie zawiera tyle i tyle cetan boostera i poprawia realnie smarność. Karta jakości jednak daje jako taką pewność przy paliwach. Nie mówię że go nie zastosuję ale na ten moment nie kalkuluje mi się to. Być może zmienię zdanie w przyszłym roku lub przy następnym aucie :)
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
@alexaa ok, jeśli u Ciebie 5zł jest na zbiorniku to gratuluję. U mnie w przypadku benzyny wychodzi ponad 20 zł, więc wolę lać AR6900-p ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa plus standardowe 95. Zestaw się sprawdza co już nieraz potwierdziłem sobie parametrami live data oraz tym, że samochód po walnut blasting już 40tys km i dalej trzyma moc ;)
Post automatically merged:

@jerseyAdmin ok, zawsze można przetestować, przecież są małe butelki za ułamek ceny.

@alexaa Jak komuś na dodatkową chemię do samochodu żal te 80-90 zł raz na kilka miesięcy to współczuję przyszłemu nabywcy samochodu.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
To
Zdecydowanie, to bym nie przesadzał. Jednemu się sprawdzi, innemu nie. Nie każdy też chce wozić dodatkowy środek i go dolewać, skoro może osiągnąć to samo zalaniem paliwa premium. Nie przesadzałbym też z tym Archoilem - mnie w dieslach AR6900D-Max się nie sprawdzał. A to były czasy, gdy pakowałem jeszcze kupę kasy w złomka żeby był w stanie perfekt i jeździłem z lapkiem logując parametry.

Ja bym raczej polecał ropę premium, w okresie zimowym ze stacji mającej arktyczne paliwo, niż dodatki. Z dodatków to, jeżeli ktoś ma nowy wóz albo wymieniał wtryski, raz w roku po zimie zalać czyścik.
zależy czego oczekujesz bo moje kryterium to przede wszystkim

- czyste i wydajne wtryski co daje potem mniej zanieczyszczony układ obróbki spalin (EGR, jak i samo turbo, potem kat i DPF)

- smarność - tutaj muszę wierzyć bo testów lb nie robiłem

A po czym widzę różnice z i bez?

Korekty wtrysków po kilku bakach - znaczna poprawa - odstawienie ponowne ale na szczęście powolne rozjazdy

Potem częstotliwość wypalania DPF - pod kompem widać różnice na korzyść AR.

Dokladnie tez zgadzam się z opinia ze jedni wola sami a inni preferują gotowe paliwo bez babrania się ( bo nie oszukujmy się że to dodatkowa czynność przeważnie „brudna” dla niedoświadczonych userow;))
 

alexaa

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 16V / KIA 1.6 CRDI
@alexaa Jak komuś na dodatkową chemię do samochodu żal te 80-90 zł raz na kilka miesięcy to współczuję przyszłemu nabywcy samochodu.

Przed wszystkim ja piszę o ON, nie o benzynie. Skoro leję premium to mi nie żal, a w parametrach na których mi zależy Premium wypada lepiej niż dodatek, na papierze tak wychodzi - realnie nie wiem bo nie mam porównania, na ten moment premium mi odpowiada ale nie wykluczam zmiany. Wiesz 150 zł niby nic, ale jak weźmiesz pod uwagę że nie samą motoryzacją człowiek żyje, dom i mając kilka aut na głowie, 3kosy, kosiarkę i do ogarnięcia pole na wsi na paliwo i chemię, oleje do tego wszystkiego już kasa leci konkretna jak się zsumuje, nie mówiąc o akwariach sprzętu. A pensja przynajmniej moja na ten moment nie jest oszałamiająca. Tak samo nie leję oleju silnikowego po 300 zł i nie wstydzę się tego. Żeby ludzie tak dbali o auta jak my tutaj to chciałbym od nich później kupić takie auto, bo znam takich co nie spieszą się z wymianą oleju czy nawet klocków ;) Podsumowując szanuję że lejesz dodatek, którego również nie wykluczam.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Odpowiem tak: z tego co pisali handlowcy na tym forum, poprawa smarności nie jest jakaś bardzo duża - minus 100uM maksymalnie, a jednak premium z prawdziwego zdarzenia ma około 200um - oczywiście wiem że i na standardowym 460uM diesle robią po 400 tys km, ale warto o tym wspomnieć, LC też dosyć wysoko u naszych producentów się zdarza. Druga kwestia to cena, którą muszę od razu wyłożyć za dodatek, 80-150 zł jednorazowo, a na stacji powiedzmy te 5 zł na zbiorniku. Trzy: jeszcze jestem nie przekonany do niego, bez badań czy dowodów na papierze że faktycznie zawiera tyle i tyle cetan boostera i poprawia realnie smarność. Karta jakości jednak daje jako taką pewność przy paliwach. Nie mówię że go nie zastosuję ale na ten moment nie kalkuluje mi się to. Być może zmienię zdanie w przyszłym roku lub przy następnym aucie :)
Niekoniecznie trzeba akurat AR stosować - równie dobre efekty daje no Kleen Flo (zielony depresator) czyli mieszanina ksylenow i izopropanolu.

AR akurat jest wielofunkcyjny i wygodny i niedrogi (relatywnie) i i mnie sprawdza się.

Na rynku jest pełno dodatków np depresatorów (już bez konkretnych nazw ale karty sa dostępne i można śmiało pozyskać wiedzę o składzie) zawierających składniki które robią robotę.

Niemniej trzeba podkreślić, że paliwa z polskich rafinerii stoją na bardzo wysokim poziomie ale często styl jazdy powoduje komplikacje i konsekwencje stad dodawanie środków rekompensujących owe problemy są wg mnie bardzo dobrym pomysłem.

Oczywiście jak jest czwartek i promo i akurat tankuje to wiadomo, nie pogardzę :)
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
@alexaa ale Ty się nie masz niczego wstydzić, spokojnie 👍 po prostu ten dodatek nie wychodzi 150zl, tylko 69-79 jakoś tak ;-) i wystarczy na 500l paliwa.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Po to jest forum żeby można znaleźć rzetelne informacje o produktach i nie płacić za marketing :) lub poznać faktycznie działające rozwiązania jeśli czynnik econo nie jest priorytetem.

BTW Millers ecomax ma kompozycje zbliżoną do AR6900 - stosowałem -tez działa👍 (obecnie 55 PLN w detalu na 500 litrów, koncentrat)
 

alexaa

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 1.4 16V / KIA 1.6 CRDI
Chyba muszę zmienić dział ale jakie właściwości ma ksylen, naftalen, izopropanol w paliwach / dodatkach? Ksylen czyści / zmniejsza spalanie? Bo znalazłem stary artykuł w gazecie gdzie była opisana procedura jego dodawania jako ''chrzczenie'' paliwa na stacji.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
@alexaa w skrócie: poprawiaja parametry spalania i znacznie oczyszczają depozyty węglowe.

Zmniejszanie spalania można osiągnąć tylko poprzez oczyszczenie wtryskiwaczy (pełniejsza mgła paliwowa) i/lub poprzez dodawanie katalizatorów spalania.

Podkreslam, ze mówimy o ilościach rzędu ppm a przekładając na na biznes paliwo premium jest komponowane jako produkt biznesowy czyli majacy generować zysk poprzez np dodanie składnika w mikroskopijnych ilościach a monetyzowanego jak płynne złoto.

To samo (prawie) można uzyskać własnymi dodatkami za ułamek ceny.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Kilka danych opracowań dot ON



Tutaj pośrednio można dowiedzieć się, jak wyglada kompozycja paliw i oczyszczanie spalin. Pośrednio można wydedukować dlaczego tak wazne jest rekompensowanie niedogodności porzez mądrze dodawane dodatki we własnym zakresie.

przykład 1 -koszt pompy WC - opiłki w układzie - dodatki odbywają w czasie możliwość wystąpienia tego czegoś.

przykład 2 - czysta ekonomia - mniejsze spalanie w ujęciu globalnym oraz mniej kłopotów „za silnikiem”

przykład 3 - dla tych, którym leży na sercu ekologia - emitujemy lepsze do obróbki spaliny = konwersja zachodzi sprawniej i jest ekologiczniej (od razu podkreslam ze dobrze zaprojektowany i zadbany Diesel emituje mniej niż auto benzynowe starszej generacji albo z uszkodzeniami np układu WN)
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Reasumujac i nie chcąc popsuć biznesu nikomu podpowiadam ze w większości depresatorów jest zawarty NAFTALEN, który ma ogromne właściwości czyszczące.
Ar2820 zawiera go >1% .
AR2300 brak składu na butli .
AR6900 nie zawiera.
AR9200 brak składu na butli.
AR6400 nie zawiera .

Dla kogoś kto nie lubi babrać się we własne dolewki jest opcja opcja wyboru.
Lać PB premium , ale pozostaje różnica kosztów premium do dodatków . Ja kupuje 6900 za 71.45pln ,na bak wychodzi 7pln ,a spadek spalania przy mojej monotematycznej specyfice o 0.3-0.4L ..
Ale i tak muszę sprawdzić różnicę 98 Lotos/Shell .

U mnie .
1 auto - ponad 1000km ,2 auto - przed 1000km z AR6900 , obserwuję jakąś zmianę w obrotach . 1 auto - po postoju (nocy) obroty jakoś początkowo sobie latają swobodniej góra/dół , 2 auto - przy ciepłym silniku na luz obroty są tak uciszająco niskie silnik , aż czasem sam podnosi je trochę . A ja kompletnie przy muzyce nie słyszę silnika i boję się że zgaśnie . Czyżby już ten specyfik wszystko nasmarował i poczyścił na tyle ,że reakcje są bardziej płynne/wychylne do dołu i góry . Spalania pospadały i to pewnie bardziej zauważalnie niż na PB premium .

Trochę loteria bez patrzenia w kartę jakości na stacji
Karta swoje a paliwo swoje , w tym momencie z dodatkami i samodzielnemu nalewaniu jest pewniej ,że PB polepszone jest .
Wedle tabelki z forum ,wychodzi że ani AR6900 ani 6400 nie powodują wzrostu cetanu ,co do smarności bardziej ją polepsza AR6900 o dwa punkty więcej niż 6400 .

przynajmniej wiemy czego możemy się spodziewać.
No dokładnie ,bez czytania i analiz PB, się wlewa i sumienie spokojne ,bez wątpliwości .
Jednemu się sprawdza premium,a innemu dodatki . Czy to tylko kwestia silnika ,chyba też i ludzika .

Na marginesie ,przy tankowaniu i przeliczaniu potem . Prawidłowo jest do odbicia ,a nie pod korek . Jedynie w trakcie można przerwać i dać oparom wylecieć przed końcem.
Post automatically merged:

Druga kwestia to cena, którą muszę od razu wyłożyć za dodatek, 80-150 zł jednorazowo, a na stacji powiedzmy te 5 zł na zbiorniku.
Ej przelicz 80 na litry i wyjdzie ci grosze , a premium to 30 - 40 groszy na L ,tym bardziej jak Shell i wtedy wyjdzie z 3x tyle co dodatek .
 
Last edited:

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Sprawdziłem w miejscowym Shel . Promo jest wtorek PB ,a czwartek ON . Premiumy w cenie zwykłych .
Cenowo ich zwykłe PB u mnie 4.66 a premium 5.09 , czyli różnica 43 grosze na litrze . Tyle że Lotosa i Orlena mam po 4.45 ,czyli i tak 21 groszy taniej od Shel PB zwykłej ,a zarazem drożej niż wychodzi dodatek ,ale sprawdzić trzeba będzie .
 
Top