• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Lpg to mieszanina gazów propan-butan. Różnią się m.in. temperaturą wrzenia. Propan ma temp. wrzenia -42st , a butan -1st. Czyli w mieszance zimowej musi być procentowo więcej propanu niż to jest w mieszaninie letniej.
 
Przyznam że zrobiłem ponad 80 tyś km na lpg i nie zauważyłem różnicy między latem a zimą.
 
Lotos Kielce dostawa 04.10 smarność 205uM, arktyczny IZ-40 z poprzedniego roku 400uM. Tym razem brakowało liczby cetanowej na świadectwie - był jedynie indeks 53,6.
 
Jak będę tankował teraz Vpovera poproszę o świadectwo i zobaczymy ile ma tego LC .Bo po dodaniu połowy dawki AR 6900 czuć wyraźnie że auto zrywniejsze
 
Przerzucam się na Vervę na jakiś czas, ale Vpower też pewnie wleję. Mam nadzieję że udostępnią świadectwa :)
 
@Skiper on pisze o dieslu ;-)
Post automatically merged:

a dlaczego, ponieważ LC nie może być w nieskończoność podbijana, za wysoka LC odbija się często czkawką, dlatego ON premium + AR6900-d może skutkować gorszą i głośniejszą pracą silnika.
 
Tak chodzi mi o diesla .Połowa dawki tzn na 50 l ropy 25-30 ml Archiol 6900 dmax.
Teraz tak stosuje i jestem zadowolony
 
Wydaje mi się że lepiej lać zwykłe paliwo (czy to Pb czy ON) i pełną dawkę AR6900 wtedy dodatek lepiej zrobi to co ma zrobić.
 
Pisałem sam o tym już niejednokrotnie.
 
Last edited by a moderator:
No ale jak kolega tak woli i auto ma zrywniejsze . Ktoś już pisał ,że nie zawsze dobrze wychodzi jak w paliwie coś już jest i się jeszcze dodaje/dubluje . Co nie znaczy że tak zawsze jest , kolega musi spróbować zwykłe ON i cała ilość 6900D , może zmieni zdanie . Nie tylko ze względu na kasę ,ale i odczucia podobne .
 
Leje w służbowe AR 6900 d max z paliwem Orlen i klekocze w ciul.
V lovers leje do prywatnego auta na dodatek w cenie normalnego (tanie czwartki).No ale zaleje teraz zwykle ON i pełna dawkę
 
Mój na paliwie z Orlenu też gorzej pracuje dlatego zacząłem tankować na Lotosie.
 
Ja pełna dawka Ar6900-d do zwykłego ON na Shellu i fajna praca silnika.
 
Dziś zapałem pełna dawkę na Vpover diesel i już nie jest tak aksamitna praca silnika.Poprosiłem też o świadectwo Vpover diesel i faktycznie nie ma LC55
IMG_20201008_181956.jpg
 
Dlatego wole najzwyklejsze ON b7/b0.
I ewentualnie jakiś dodatek do paliwa
 
Wyjadę ten bak i leje dalej Vpovera ale z połową dawki 6900.
Nie jestem specem ale zmarnować widzę że jest mniejsza niż wymagana
 
Do tej pory nie widziałem świadectwa v-powera diesel ale jestem mocno rozczarowany. Chyba najdroższe paliwo premium do diesla w PL, a mamy tylko 52LC oraz średnica skazy 370um, gdzie Verva ma 200um.
 
Nie znam się ale czy czasami nie jest tak że czym mniejsza marność to gorzej.?
I to jest ta smarnosc (smarnosc średnia śladu zużycia)?
 
Nie, w tym wypadku smarność jest wynikiem średnicy skazy (mniej = lepiej). Dla paliw sprzedawanych w PL czyli z normą PN-EN 590 minimum wynosi 460um, dla paliw zwykłych na markowych stacjach jest to zwykle 400um, a dla Vervy premium 200um, chociaż tu zdarzają się odchyłki. Innych paliw "klasy wyższej" :D nie sprawdzałem.
 
Back
Top