• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Sprawdziłem w instrukcji, to 1.6 THP w Peugeot 508 może jeździć max na E10.
KIA Picanto I 1.0 G4HE też przystosowana do max E10.
Także luzik.
 
Bredzenie dyletantów. Jest na to dyrektywa i koniec, jak ktoś chce czysty diesel niech wyjedzie z Uni do sąsiadów-w Norwegii można kupić ON bez biokomponentów.
 
Kupowałem teściowi do ciągników B0 i bez problemu było dostępne, tylko trzeba było zamówić min 1000l.
 
A nie jest tak, że można sprzedawać firmom, ale nie konsumentowi? Paliwo kolejowe i żeglugowe też jest BO, ale z racji braku akcyzy trudniej handlować takim paliwem, niż granatnikami.
 
Zamawiane jako rolnik z fakturami imiennymi. Nikt nic więcej nie chciał tylko dane do faktur. Więc chyba nie będzie problemu dla indywidualnych klientów bo to tylko dane komu sprzedali.
 
Szczerze-patrze, co jest napisane na instrybutorze. "Zerówek" nie widziałem.
 
A nie jest tak, że można sprzedawać firmom, ale nie konsumentowi? Paliwo kolejowe i żeglugowe też jest BO, ale z racji braku akcyzy trudniej handlować takim paliwem, niż granatnikami.
U mnie w mieście na stacji MZK tankują wszyscy.
 
Zanin jeszcze raz ktos napisze "ekooszolomy z UE".
Aktualnie wTajlandii na stacji jest:
- diesel
- diesel b7
- benzyna 95
- benzyna 91
- benzyna E20
 
Miałem głęboką rezerwę i zatankowałem na leclerc z ciekawości bo jeszcze nigdy tego nie robiłem. No i tutaj zonk. Auto nie miało tyle mocy ile na zwykłej benzynie z Orlenu czy Shell. Z ciekawości sprawdziłem świece czy się nie zużyły, ale po przebiegu 20 tysięcy wyglądały okej. Zatankowałem inne paliwo i jak ręką odjął moc wróciła
 
Ciekawe stwierdzenia można przeczytać w artykule:

Poza obowiązującymi normami opisującymi jakość paliw jest jeszcze "Światowa karta paliw", która dzieli je na cztery kategorie. Jakość ocenia ona m.in. po ilości nagarów pozostawianych przez benzynę na częściach silnika - głównie zaworach i komorach spalania. Im mniej nagarów, tym wyższa kategoria. Aby paliwo spełniało wymagania najwyższej kategorii, koncerny paliwowe muszą się bardzo postarać. Każde paliwo zawiera dodatki uszlachetniające (np. antykorozyjne, antypienne), które są potrzebne. Ale im więcej dodatków, tym więcej nagarów w silniku. - Trzeba używać najwyższej jakości dodatków i starannie je dobierać - mówi Piotr Giżyński z Orlenu. - Obecnie każdy olej napędowy i prawie każda partia zwykłej benzyny sprzedawanej na stacjach Orlenu to paliwa bezsiarkowe, ale Verva tym różni się od zwykłych paliw, że spełnia większość kryteriów najwyższej kategorii, tj. IV wg "Światowej karty paliw". Typowe paliwa sprzedawane na stacjach klasyfikowane są w kategoriach II i III. Mniej nagarów w silnikach to mniej problemów z samozapłonem, niższa emisja spalin, lepsze domykanie zaworów i - w dalszej perspektywie - lepsze osiągi silnika. Ale nie od razu.
 
To akurat logiczne. Im więcej chemii tym więcej szans na osadzenie się. Całość musi być tak skomponowana, żeby wszystko się czysto i w całości spalało. Jak jeden albo drugi warunek nie będzie spełniony to coś się z resztkami dodatku albo z nieprzewidzianym produktem spalania musi stać. Wszystko w wydech nigdy nie idzie.
 
I tu mi mi się nasuwa pytanie, czy w związku z tym lanie dodatkowej chemi (różnych dodatkowych) do gotowej receptury paliwa nie wpływa negatywnie na całość?
 
Kwestia chemii. Można raczej założyć że producenci, w każdym razie ci uznani, testują swoje produkty chociaż w minimalnym stopniu. albo korzystają, jak w olejach, z gotowych i przetestowanych przepisów.

Stosowałbym się tylko do przepisu, czyli nie lał dawki x2 czy więcej. Nie wiem jak mieszanie i efekty bo różna chemia może reagować ze sobą, albo jeden być katalizatorem drugiego i diabli wiedzą co powstanie. Wiem, że np. Hybrogen kiepsko reaguje z paliwem premium z Circle K (mocno rosło mi spalanie).
 
Back
Top