• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Czy dobrze rozumiem, że dCi z FAP może na tym jeździć bez problemu?
 
Ale chyba dopiero od Euro 6...
 
Taka ciekawostka odnośnie E10. W listopadzie 2022 kupiłem Zafirę 1.8 XER. Od początku zapalał się błąd silnika. Diagnoza podała, że to katalizator umarł (tak ,,mówiły sondy"). Błąd można było kasować, ale po mniej więcej miesiącu zapalał się ponownie. Od kiedy zacząłem tankować E10 błąd zniknął i do tej pory się nie pojawił.
Możliwe, że wyższa temperatura spalania E10 oczyszcza lepiej katalizator!
 
Wg literatury czystość spalin na E10 poprawia się z powodu wyższej zawartości wodoru i tlenu w paliwie, dlatego wprowadzono E10 w stanach tak z 50 lat temu.
 
wyższej zawartości wodoru i tlenu i niższa temperatura spalin dziwne to?
 
Im więcej węgla tym cieplejszy płomień i spaliny, dlatego spawa się acetylenem a nie np. metanem
 
 
A na paliwa Shell V-Power zdarzają się teraz jeszcze jakieś promocje ?
Bo czytałem, że wtorki i czwartki zostały już wycofane.
 
Ja zwrociłem się do stacji Moya żeby przysłali mi aktualne świadectwo jakości dla ON Power na stacji na której zawsze tankuje.
I dostałem coś takiego. Zwykle z tego co wrzucaliście, to nie podawali smarności paliwa, tutaj w moim natomiast jest to podane.
Na papierze dobrze wygląda
 
Im więcej węgla tym cieplejszy płomień i spaliny, dlatego spawa się acetylenem a nie np. metanem
To nieprawda...w/g Twojej teorii lepiej byłoby użyć np. propanu lub butanu, które mają więcej atomów węgla w cząstce, bo acetylen ma tylko dwa, a jednak daje najwyższą temperaturę spalania wśród gazów, ...dlaczego? Bo to węglowodór nienasycony, o potrójnym wiązaniu między atomami węgla, a to co miałeś na myśli, bardziej związane jest z wartością energetyczną paliw, ale nie ma związku bezpośredniego z samym procesem spalania i jego temperaturą.
 
To nieprawda...w/g Twojej teorii
To wiedza ogólna, a nie moja teoria. Prościej: podziel liczbę atomów węgla/liczbę wszystkich atomów w cząsteczce. Bingo!
Post automatically merged:

Słowo w sprawie przechowywania E10. Tauron zmusił mnie dzisiaj do testu paliwa równo półrocznego, z plastikowej bańki stiga, zatankowanej na BP - paliwo klarowne, żadnych osadów, agregat zaskoczył za pierwszym szarpnięciem i pracował równo.
 
Last edited:
Ciekawe i procent było E? bo wiadomo, że wystarczy powyżej 5%.
 
Riva Del Garda, stacja benzynowa ENI. Diesel HVO100. Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu, że jeździ lepiej niż zwykły diesel z jakimikolwiek dodatkami. W drodze z Bratysławy było Efecta Diesel+Cetane Booster (Eurol)+Mannol Diesel Additive, a potem kolejne 10 litrów zwykłego diesla ENI. HVO 100 - od razu duża różnica w trakcji od niskich obrotów i płynna praca silnika.
 

Attachments

  • IMG_4216.jpeg
    IMG_4216.jpeg
    1,5 MB · Odwiedzin: 74
  • IMG_4215.jpeg
    IMG_4215.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 75
  • IMG_4217.jpeg
    IMG_4217.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 76
Ciekaw jestem o ile rzadziej następuje wypalanie DPF na HVO w porównaniu do zwykłego ON bo spalanie jest podobno znacznie czystsze.
Fajnie jakby trafił na stacje w tym roku.
 
To zalezy od oprogramowania silnika. Jeśli tam sa dwa warunki, jeden to roznica cisnien, a drugi to liczba rozruchow i kilometrów, to samo czystsze spalanie nic nie wniesie, bo ecu i tak wyliczy sobie, ze to "juz ten moment" pomimo dobrej roznicy ciśnień.

A druga sprawa, czy z tego swiadectwa wynika E8?
 

Attachments

  • Screenshot_20240618_104408_One Read.jpg
    Screenshot_20240618_104408_One Read.jpg
    660,1 KB · Odwiedzin: 55
ETBE też trzeba doliczyć. MTBE chyba też, ale tutaj nie jestem pewien. Wychodzi E10.
 
Back
Top