• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Cena baryłki ropy już od dobrych kilku dni spadła do poziomu około 110$. Teraz co prawda jest w granicach 113$ niemniej to już nie są okolice 120$. Na stacjach ceny jakie były takie są mimo, że były (niewielkie) obniżki cen w hurcie. Wychodzi na to, że dla Pb95 (i Pb98) na stacjach różnica w cenie między hurtem, a detalem to aż 90 groszy albo nawet 1 zł !!! Fakt, że dolar w stosunku do złotego wzmocnił się o ~20 groszy.

Swoją drogą ciekawe jaki jest głębszy cel owej akcji ? Zebranie danych jej użytkowników ? Na szczęście z tego co widzę aplikacja nie wymaga przyznania uprawnień do mikrofonu, aparatu czy lokalizacji w urządzeniu mobilnym. Ciekawe jaka będzie odpowiedź konkurencji ? Chyba, że też chodzi o jej wyniszczenie...
 
@Limonka program lojalnościowy, za pkt możesz sobie zamówić jakieś rzeczy jak patelnia etc. dlatego adres- tak samo jak shell, bp etc
 
Shell również wprowadził -30 gr/l na zwykłe Pb i On, obowiązuje do końca sierpnia, maksymalna jednorazowa ilość 50 l, liczba transakcji w tym okresie nieograniczona. Warunek karta/apka shell.
 
Informacje o nawykach zakupowych klientów muszą być w cenie, skoro takie myki robią wszyscy.
 
Szkoda że lpg się nie łapie. Tak jak nie mam zadnych kart lojalnosciowych tak na shella bym sobie może wyrobił.
 
Shell również wprowadził -30 gr/l
10 dni temu mówili, że tego nie zrobią, bo już oferują promocje na Vpower. Odpływ klientów musiał być srogi.

Szkoda jedynie, że promocje się nie łączą.
 
Szkoda że lpg się nie łapie. Tak jak nie mam zadnych kart lojalnosciowych tak na shella bym sobie może wyrobił.
Teraz u mnie LPG jest tańsze na mniejszej stacji te 10-15 groszy. Kiedyś prawie wszędzie były te same ceny
 
@SmartCheetah konkurencja ich zmusiła, na BP również trwają promocje od 1 lipca, w tym na lpg i uwaga na On Ultimate, które się sumują.
 
Te promocje (cała akcja) to bardzo mi przypominają dowcip z Desperado, ten z sikaniem ...
Zwłaszcza jak sobie zestawię ceny: baryłki w PLN, hurt Orlenu i ceny na stacjach. Tak od maja...
 
@Leo o tym mówię, wydali oświadczenie, że u nich promocji nie będzie, ale szybko zmienili zdanie. Prócz Orlenu podobne obniżki ma BP, Lotos, Circle K i Shell się nagle zrobił drogi.
 
Zawsze informują, że marża na 1l paliwa to na PB do 5gr, a na ON 2gr...
Teraz zeszli 30gr i by sprzedawali ze stratą? No chyba, że to myślenie długofalowe i ma utrzymać klienta..,

Coś nie bardzo mi chce się wierzyć w te małe marże :)
 
@klonek żadna stacja by się nie utrzymała przy marżach detalicznych rzędu 2, 5 gr. Wystarczy porównać cenę hurtową paliwa (doliczyć do niej 8% vat) z ceną na stacji i wtedy mniej więcej widać wysokość marży.

 
Co jakiś czas na forum pojawiają się informacje, iż po zatankowaniu ON premium, wydłuża się dystans pomiędzy wypalaniem FAP czy DPF (różnica 200 km i więcej). Czy macie doświadczenia w tym temacie, zwłaszcza przez dłuższy okres tankowania ON premium ? Swoją drogą ich smarność jest większa niż stand. ? (w tym temacie też różne wartości czytałem).
 
@Anduin
Ja robiłem po 10.000km najpierw lejąc Effecte, później następne 10k Verve, później zacząłem stosować dodatki. Bez względu na wszystko, filtr wypala mi się co 700-900km, w zależności od tras jakie Mondeo jeździ w danym okresie. Nie spała mniej, nie zbiera się lepiej, nie zmienia się akustyka silnika.
Smarność ON i ON premium to ciężki temat, bo zazwyczaj w certyfikatach jakości są parametry dla paliwa podstawowego z informacją, że do danej cysterny został dodany uszlachetniacz.

Teraz robię już piąty tysiąc lejąc to, za który pistolet mi się akurat złapie. Już ze trzy miesiące sprawdzam sobie certyfikaty na stacjach, na których tankowałem i w przypadku paliwa letniego, HFFR rzadko kiedy przekracza 200-220um, także przy normie do 460um nie widzę potrzeby lania czegokolwiek więcej do baku. W zimie co innego, bo częściej zdarzają się wyniki w okolicach 400um i więcej.
 
Mam pytanie do doświadczonych użytkowników LPG
Jako że całe życie jeździłem na PB i On a dopiero od 8miesięcy na LPG - nie mam doświadczeń. Stąd pytanie:
czy można przyjąć jakąś generalną zasadę odnośnie jakość LPG na różnych stacjach ? sieciowych i tych prywatnych ?
Ja większość tankuję na Orlen, ale 3 razy kiedy tankowałem do na Shell samochód robił większy dystans na baku - spanie było mniejsze.
Ale to za mało żeby wyciągnąć jakieś sensowne wnioski :)
 
Od 6ciu lat tankuję LPG tylko na Shellu. Co 10kkm wymiana filtrów i filtry są czyste. Orlen tylko jak jestem w trasie bo chcąc nie chcąc tych stacji jest najwięcej.
Co do dystansu to fakt 3 razy zatankowalem na Circle i zauważyłem, że przejechałem ok 60km mniej. Trasy ciągle te same.
 
Dzięki za informacje - ja tankuje na Orlen bo do najbliższego Shell-a mam 30km.
A co sądzisz/sądzicie o BP ?
 
Dla mnie BP najgorsze jest. Takie paliwo jakby było bez żadnych dodatków 😀ale różnice są niewielkie w benzynie. Najlepiej jak dla mnie silnik pracuje na shell v power 95 ale tak jak pisałem różnice są niewielkie
 
U mnie jest na odwrót, na Pb95 z BP wydaje się najlepiej pracować, dopiero potem Shell ale różnice są rzecywiście niewielkie.
 
U mnie tak samo. Na BP mam wrażenie, że silnik najlepiej pracuje i zasięg jest większy. Na moim wlewie Paliwa jest logo PB, może to nie przypadek. Podobnie jest na Lotosie. Na Avia, też mam pozytywne odczucia.
 
Back
Top