• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
To
I tu mi mi się nasuwa pytanie, czy w związku z tym lanie dodatkowej chemi (różnych dodatkowych) do gotowej receptury paliwa nie wpływa negatywnie na całość?
Jest wlasnie ta rzecz, którą pomijaja zawsze zagorzali uzytkownicy dodatkow.
 
Mi skończył się AR6900, do poprzedniego tankowania dolałem ostatnią, walającą się po bagażniku buteleczkę Mannola, w garażu stoi jeszcze cały litr pomarańczowego Kleen-Flo, może na zimę, może w ogóle.
Od ostatniego tankowania wróciłem do swojego domyślnego algorytmu obchodzenia się z samochodem 😉, czyli Verva solo i przy każdej wymianie filtra paliwa, czyli ca. 30.000km wlanie shota na jeden zbiornik paliwa, w postaci Unik+, LM2666, czy innego AR6400, tyla.

Z olejami z resztą podobnie, wymiana co 10.000km i raz na 50.000km długodystansowa, tyla, tym bardziej, że przechodzę już docelowo na jeden olej i kończę kombinacje alpejskie.
 
Cały pić polega na tym, że dają minimalną ilość dodatków czyszczących wysokiej jakości w zamian za niskiej jakości, która tworzy nagar i zamiast czyścić brudzi szczególnie przy jeździe w mieście i eko. Warto poczytać z rynku USA gdzie polecają dobre stacje, paliwo premium i czyszczenie środkami np. https://www.aa1car.com/library/2004/us80414.htm

 
@Triumphator - to widzę że zaczynasz myśleć podobnie jak ja. Też mam zamiar wrócić do starego cyklu czyli dodatki czyszczące co drugą wymianę. Tylko oleje pewnie będę zmieniał nadal jak rękawiczki, bo nie wytrzymam przy jednej marce :)

Chyba, że okaże się że na obecnym Oilemie (mam już ostatnią porcję w baku) spalanie spadło o jakąś realną wartość, to wtedy będzie orzech do zgryzienia.
 
Ja po przerobieniu butli AR6900D-max, amsoil cetane booster i zrobieniu interwalu w obydwoch swoich autach z ar9100 zrezygnowałem juz z dodatków. Nie wniosly one nic, co moglbym zauwazyc w spalaniu, wypalaniu dpf, korektach wtryskow itp.
Raz na rok moze wleje do baku K2 diesel dictum i to tyle.
 
Raz roku przed zmianą oleju wlewam coś z PEA, a te tańsze to 2 razy w roku by wodę z baku usunąć.
 
widzę że zaczynasz myśleć podobnie jak ja.
Znaczy, ja tak już funkcjonowałem zanim zacząłem na to forum uczęszczać tak naprawdę, także po prostu wracam do swoich "ustawień domyślnych" 😁
Tylko oleje pewnie będę zmieniał nadal jak rękawiczki, bo nie wytrzymam przy jednej marce
Mi się nie chce, pewnie nie będę przyklejony do jednej marki, ale będę kierował się zwyczajnie też względami ekonomicznymi, ale co to będzie? Może Magnatec A5, może Ineo ECS, może SynPower FE, a może Platinum F, albo XD, wiem, że raczej jak już kupię, to zostanie pewnie docelowo, i że skłaniam się jednak ku Orlenowi.
Nie wniosly one nic, co moglbym zauwazyc w spalaniu, wypalaniu dpf, korektach wtryskow itp.
Może czyszczą układ, fakt, stanem moich wtrysków byli w warsztacie trochę zaskoczeni, ale rozpylacze i tak były do wymiany mimo wszystko, a pompa jak miała zdechnąć przy 250kkm, tak zdechła, także poprawa smarności nic mi nie dała a silny dodatek czyszczący uważam, że co wymianę filtra i tak swoją robotę zrobi.
a te tańsze to 2 razy w roku by wodę z baku usunąć.
Żeby usunąć wilgoć, bo przecież nie wodę, z układu paliwa, wystarczy przed zimą zalać raz, czy dwa zbiorniki IPA 1ml/1l paliwa. Żadnych cudownych specyfików do tego nie potrzeba, tym bardziej, że poza depresatorami mało który z tych środków wiąże wilgoć w zawiesinie.
 
Wyjeżdżę do końca AR 6900 d max i pozostanę docelowo przy Kleen Flo 963(pomarańczowy) prosty skład wiele lat na rynku i to na trudnym rynku Canada/USA nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba .
Olej natomiast tylko z dodatkiem (jak to ja ;) ) w tym przypadku celuje w Orlena Max Expert , bo jestem zadowolony i po latach wracam do AR 9100
 
Last edited:
@Triumphator
Żeby usunąć wilgoć, bo przecież nie wodę, z układu paliwa, wystarczy przed zimą zalać raz, czy dwa zbiorniki IPA 1ml/1l paliwa. Żadnych cudownych specyfików do tego nie potrzeba, tym bardziej, że poza depresatorami mało który z tych środków wiąże wilgoć w zawiesinie.

No w dieslu to w niektórych jest nawet kontrolka woda w paliwie i spuszcza się ją, w benzynie nie ma tego, a dodatki Etanolu podobno wspomagają tworzenie się wody i myślę, że tani środek nawet nasz rodzimy Organiki sobie z tym poradzi.
 
No i git, nie ma przecież przymusu "dodatkowania"...
Z drugiej strony ktoś musi trochę poeksperymentować, żebyście mieli potem o czym podyskutować 😋
 
Samochody zmieniałem do tej pory co 2-3 lata, robiąc w tym czasie 15-25 tys. kilometrów.

Dodatków nie stosuję. Płukanki inne niż długodystansowe dla mnie nie mają sensu. Długodystansowe zamierzam stosować, ale wyłącznie na pierwszy interwał po zakupie samochodu, profilaktycznie, potem jedynie olej co 7-8k km, czyli moje typowe roczne interwały.
 
Wiem jedno są auta bardzie wrażliwe na jakość paliwa czy dodatków w nich się znajdujących i mniej, sam do jednego wlewam najtańsze i nie odczuwam jakieś większej różnicy do drugiego tankuje ostatnio Shell vpower 95 i po trzech bakach skończyło się mulenie auta i szarpanie przy mocniejszym przyspieszeniu z którym walczyłem ponad rok głównie pod wzniesienie i o dziwo nagle nie trzeba dolewać oleju, czy to zasługa wcześniej dolewanych preparatów do benzyny czy bardziej dynamicznej jazdy nie wiem, ale nagle na tym paliwie bez dodatków w baku auto się naprawiło.
 
Na MOLotosie w moim mieście (stary branding/nowe nalepki na dystrybutorach) pojawiły się nowe paliwa EVO (przynajmniej z nazwy).
To tak z ciekawostek, bo nie ogarniam tego bajzlu Na jednej stornie MOL piszą o paliwach lotosowskich >klik< a na innej o swoich >klik2<
 
Mam pytanko czy ktoś może coś kojarzy.Oj dawno dawno nie tankowałem ON verwa na Orlenie bo jak pamietam auto chodziło „twardo”.Dziś musiałem zalać na Orlenie i moje zdziwienie auto chodzi odsłuchowe jak na Dna Race ale zrywnosc auta bomba o wiele lepsza niż na Vpower Shell plus DNA Race.Coś zmieniali w dodatkach verwy
 
Wiele osob ma podobne zdanie do Ciebie, wiec cos moze byc na rzeczy.
 
Mi chodzi super auto, na on moya Power.
A i we wtorek cena jak za zwykły ON, a z aplikacją super moya dodatkowo -20gr/L
 
Ja wlasnie koncze przygode z dodatkami smierduchami ar6900d i przechodze na wtorki z moya power.
 
@jedrek1980 Takie same wrażenie mam, tylko na zwykłym on z Orlenu, po przejściu z v-power.
 
@se7en rozumiem ze tankowales na Shell Vpovera a teraz zwykły ON od Obajtka?
 
Last edited:
Back
Top