• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwo ON do Diesla

jendrek.pzl@o2.pl

Użytkownik
Samochód
-honda VIII 2.2,Audi A4B5,Mercedes 124 300D,VW Vento 1.9
Witam,temat benzyny do aut jest na tym forum,ale nie ma nic na temat ON.Chciałbym żeby osoby zorientowane w temacie rozwinęły kwestię tego paliwa do diesla.Jaki ma wpływ na owe paliwo na filtry cząstek stałych,wtryski,pompy wysokiego ciśnienia.Odnoszę może mylne wrażenie ale nasz olej napędowy nie jest zbyt dobrej jakości.Zapraszam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
 
Z moich doświadczeń na podstawie świadectw jakość ON mogę powiedzieć, że zwykły ON z Lotos ma lepszą smarność od zwykłego ON z Orlenu. Nie wiem jak z Vervą i Dynamic.
 
Wielu tunerów samochodowych twierdzi że paliwa premium znacznie podnoszą egt w nowych dieslach co nie wpływa pozytywnie na moc. Mógłby ktoś się wypowiedzieć w tym temacie? Czy może zamiast premium lepiej lac zwykły on + ar6900-d?
 
Mam aplikację BTOOL, którą używam do sprawdzania DPF w BMW. Tam mam pokazaną temp. spalin i nie zauważyłem jej wzrostu wraz z tankowaniem Premium. Przynajmniej w BMW nie ma takiej zależności. Mam silnik N47. Tankowałem Vpower, Ultimate. Na tych nigdy nie było zwiększonej temp. spalin.
 
Paliwa w PL mamy dobre, tzn spełniające odpowiednie normy i wymagania.
Oczywiście, jak nie są "chrzczone", ale dzisiaj ten proceder jest już jakby mniej powszechny.

Orlen vs Lotos
Orlen ma dobre paliwa.
Robiąc badanie smarności ON z 2T (forum peugeota), jedna próbka to był czysty ON z orlenu.
Wykazał HFRR na poziomie 200 um, gdy na świadectwie widniało "poniżej 400um".
Odpowiednie paliwa na Lotosie/Shellu/Statoilu (paliwa lotos) miały odrobinę niższą wartość, ale chyba tylko dla poprawy nastroju (187um np).


Paliwa premium
Szczerze mówiąc, nie wiem jaka jest ich przewaga nad zwykłymi paliwami.
Ze świadectw niewiele wynika.
LO oczywiście wyższa 95 vs 98.
LC ON to już przeważnie jest taka sama.
Ostatnio ponoć zaczęli dodawać jakieś środki czyszczące wtryski, ale dotyczy to każdego paliwa.
Osobiście nie widzę różnicy między jednym a drugim paliwem.
W poniedziałek wlałem bak Pb98 na BP i ani lepiej nie przyspiesza, ani mnie nie pali, ...
Więc o co chodzi?
OK, bak jest droższy o te 20PLN i to jedyna zauważalna różnica.
 
SACZI napisał:
Osobiście nie widzę różnicy między jednym a drugim paliwem.
W poniedziałek wlałem bak Pb98 na BP i ani lepiej nie przyspiesza, ani mnie nie pali, ...
Więc o co chodzi?
OK, bak jest droższy o te 20PLN i to jedyna zauważalna różnica.

Czyszczenie, konserwowanie i wydłużanie żywotności układu paliwowego - to jest główna cecha paliw premium moim zdaniem. Ja bym się nie doszukiwał lepszych osiągów i odczuwalnych różnic. Te paliwa raczej stawiają na komfort psychiczny kierowcy, że układ paliwowy jego samochodu będzie miał lepiej na paliwie premium i oby tak było w rzeczywistości.
 
SACZI napisał:
W poniedziałek wlałem bak Pb98 na BP i ani lepiej nie przyspiesza, ani mnie nie pali, ...

A dlaczego by miał? Oktany nie dodają mocy, zapobiegają spalaniu stukowemu. Jak nie masz silnika wymagającego 98 albo takiego który ma czujnik spalania stukowego i jest w stanie przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu to nie ma sensu lać 98 bo nic na tym nie zyskasz. Poza tym 98 to nie jest paliwo premium to po prostu benzyna z LO 98. I z ładną nazwą. W Polsce benzyn faktycznie premium jest niewiele. Shell ma V-Powera 95 (premium wersja Fuel Safe), ale to chyba tyle? Od biedy V-Power Racing bo to dość wyjątkowe paliwo.

Diesel to inna sprawa, różnice między "premium" i zwykłym faktycznie są (bo muszą) ale też raczej w dodatkach niż w samej "bazie". Arktyczne paliwa zimą są wyjątkiem, ale te ma chyba tylko Lotos teraz.
 
98 robi robotę w benzynie z wysokim stopniem sprężania, czyli głównie silniki z bezpośrednim wtryskiem - szczególnie wolnossące z grupy VAG, BMW, Mercedesa :) przede wszystkim po wystrojeniu robi robotę takie paliwo.
 
Acha, jest jeszcze jedna różnica - 1:3 :D
Co 3 dostawy zwykłego paliwa, napełniają zbiorniki "premium" :D
Powiedział mi o tym kierownik pewnej staji Orlen.
 
logiczne, schodzi go mniej i idzie wolniej. Dlatego raczej nie pozwoliliby sobie na wałek przy tego typu paliwie.

Dodano po 41 minutach 56 sekundach:
jerseyAdmin napisał:
SACZI napisał:
W poniedziałek wlałem bak Pb98 na BP i ani lepiej nie przyspiesza, ani mnie nie pali, ...

A dlaczego by miał? Oktany nie dodają mocy, zapobiegają spalaniu stukowemu. Jak nie masz silnika wymagającego 98 albo takiego który ma czujnik spalania stukowego i jest w stanie przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu to nie ma sensu lać 98 bo nic na tym nie zyskasz. Poza tym 98 to nie jest paliwo premium to po prostu benzyna z LO 98. I z ładną nazwą. W Polsce benzyn faktycznie premium jest niewiele. Shell ma V-Powera 95 (premium wersja Fuel Safe), ale to chyba tyle? Od biedy V-Power Racing bo to dość wyjątkowe paliwo.

Diesel to inna sprawa, różnice między "premium" i zwykłym faktycznie są (bo muszą) ale też raczej w dodatkach niż w samej "bazie". Arktyczne paliwa zimą są wyjątkiem, ale te ma chyba tylko Lotos teraz.

Lotos ma fajne paliwo Dynamic 98 z dodatkiem Keropur od BASF :)
 
jerseyAdmin napisał:
SACZI napisał:
W poniedziałek wlałem bak Pb98 na BP i ani lepiej nie przyspiesza, ani mnie nie pali, ...

A dlaczego by miał? Oktany nie dodają mocy, zapobiegają spalaniu stukowemu. Jak nie masz silnika wymagającego 98 albo takiego który ma czujnik spalania stukowego i jest w stanie przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu to nie ma sensu lać 98 bo nic na tym nie zyskasz. Poza tym 98 to nie jest paliwo premium to po prostu benzyna z LO 98. I z ładną nazwą. W Polsce benzyn faktycznie premium jest niewiele. Shell ma V-Powera 95 (premium wersja Fuel Safe), ale to chyba tyle? Od biedy V-Power Racing bo to dość wyjątkowe paliwo.

Diesel to inna sprawa, różnice między "premium" i zwykłym faktycznie są (bo muszą) ale też raczej w dodatkach niż w samej "bazie". Arktyczne paliwa zimą są wyjątkiem, ale te ma chyba tylko Lotos teraz.

Powszechnie na forach powielane jest błędne info,że oktany i cetany dodają moc.
 
oktany dadzą moc, jak przyspieszysz zapłon :twisted: :twisted: :twisted:
 
Panowie, a wiecie może dlaczego producenci nie podają kaloryczności paliw?
Bo to jest parametr odpowiadający za to, ile "mocy silnik wyprodukuje z paliwa".
 
Czy są wykonywane analizy olejów 2T?
Ciekaw mnie fakt, czy producenci do tych olejów dodają podobne modyfikatory tarcia, jak do "zwykłych smarowideł"?
 
Back
Top