• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Panther P52 GRAFEN

siapek

Użytkownik
Lokalizacja
warszawa
Samochód
Alfa Romeo 147 JTD 16v
jest na rynku taki oto dodatek:
http://www.p52.com.pl/Produkty/
https://zmienolej.pl/pl/dodatki/4923-dodatek-do-oleju-panther-p52-grafen-5901052200101
 
no jest i już np. zmienolej na facebooku zaczyna kampanie "achy i ochy" jak to dawniej na forach wypromowal wiele produktow od bardzo dobrych bo mega kiepskie.

Wstepnie producent duzo pisze ale z tego wszystkiego sam marketing zero jakis konkretow.
Edit.
Przegladnalem te testy na stronie i zakladke teorie i ciekawostki i mozna sie cos dowiedziec np ten dodatek pozwolil w autobusach miejskich pracowac skrzyni biegow bez oleju przez 25tys km

To by musial [mention]wlyszkow[/mention] sie wypowiedziec o tych dodatkach bo ma spora wiedze w tych dziedzinach
 
Papier przyjmie wszystko. Tylko analiza może pokazać, czy dodatek coś pomaga.
 
Masz rację , zobacz jak produkty Archoila np AR 9100 jest cały przeanalizowany z olejem,bez oleju UOA,WOA i wszystko co możliwe.
 
Właśnie na zmienolej się o tym dowiedziałem. Opis obszerny ale nie ma tam konkretow. Chciałem rozpocząć dyskusję, może ktoś wie coś wiecej, testował, stosował.
 
pawelus napisał:
Przegladnalem te testy na stronie i zakladke teorie i ciekawostki i mozna sie cos dowiedziec np ten dodatek pozwolil w autobusach miejskich pracowac skrzyni biegow bez oleju przez 25tys km

E, no bez jaj, takich cudów to nawet Archoil nie obiecuje, a oni przeca o noblistach i reszcie w marketingu piszą ;) W życiu nie uwierzę, żeby dodatek za jakieś grosze w sumie pozwolił przez tak długi czas pracować niesmarowanej skrzyni zwłaszcza w warunkach tak cięzkich jak ruch autobusów miejskich. Jak widzę takie zapewnienia to zapala mi się lampka z napisem "Motodoktor"...
 
[mention]jerseyAdmin[/mention]
no mi tak samo sie zapala lampka, tez dziwna sytuacja ze teraz to promuja a w testach na stronie maja juz badania tego dodatku od 1997

Zasadnicze parametry warstwy ceramiczno-metalowej powstałej po obróbce:
● Współczynnik tarcia kinematycznego: 0,015 – tj. 10-cio krotnie mniejszy niż w przypadku urządzeń smarowanych tylko olejem lub smarem. (Współczynnik tarcia pary trącej stal po stali w oleju wynosi 0,15).
● Mikrotwardość – 4000-4500 MPa (400 – 450 kg/mm2) (dla porównania mikro- twardość stali wynosi przeciętnie 600 MPa (60 kg/mm2)
● Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm2);
● Wysoka odporność obrobionej preparatem PANTHER P52 powierzchni na korozję agresywnymi substancjami chemicznymi.

Co ciekawe Archoil 9300 miał współczynnik tarcia (COF) = 0,003 czyli jeszcze mniej a 9200 v2 ma = 0,03
 
Przeczytajcie sobie "testy" https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/testy-preparatow-panther-p52-oraz-referencje-uzytkownikow

Jednym słowem macie stary autobus lub rajdowe seicento to jak najbardziej warto ;)
 
Jakbym miał rajdowego Seja to lałbym wyczynowego Motula albo Amsoila, a jakbym miał stary autobus to bym w nim zapieksy sprzedawał :D Te wyniki to dziwne są. Zmniejszenie emisji CO o 20%, CO2 o 5 i NOx o 10% przez dolanie do oleju Panthera? Przecież z takimi wynikami to VW powinien wchodzić w d..ę producentowi tego dodatku i to bez pomasty, a sam dodatek powinien być wymogiem w każdym dieslu :D

No chyba że to na zasadzie zaklejania silnika a'la Motodoktor i "paaanie, oleju nie bierze". Ale wtedy chyba lepiej jednak ten silnik wyremontować?

Ech, marketing.
 
Co do motodoktora to gdzieś tam w tych "testach" jest porównanie dodatków i ten grafen porównano z motodoktorem i jakimś tam K2 miltec wiec konkurencja gruba :D
 
https://zmienolej.pl/img/cms/Panther%20P52/Testy/choma_opinia2.jpg
Czy to jest wgl realne?
Dziwi mnie tez to ze te publikacje wzsystkie maja prawie po 20lat a teraz dopiero slychac o tym specyfiku.
 
Koledzy,

Czuję się trochę zobligowany do odgrzania kotleta i zamieszczenia tego materiału.

Jeśli dysponujecie wolną chwilą - zachęcam do obejrzenia.

Materiał dotyczy oczywiście Panther'a.

 
Jak Łysego nie oglądam, tak tutaj fajnie, że taki materiał zrobił. No powiem szczerze, że jak usłyszałem cenę, to czaszki w oczach...
 
Myślę, że siła marketingu jest potężna i tak, na pewno są tacy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Na pytanie czy ktoś to kupuje - odpowiem wymijająco. Zadzwoniłem ostatnimi czasy do wysoko cenionego niezależnego serwisu jednej z popularnych marek aut - w kwestii ewentualnych czynności serwisowych, naprawczych. W rozmowie wyszło, że "mają petardę i że działa i że są w szoku i że ten tego... i że to właśnie ten Panther P52". :D

Myślę sobie, że skoro warsztat ma renomę a dystrybutor i właściciel serwisu to prawdopodobnie przyjaciele - to biznes się rozkręci o ile nie będą obiecywać 15% dodatkowego wydatku mocy a skupią się na kwestiach co Łysy zaznaczał - kwestiach "tribologicznych". ;)
 
Nie przepadam za Łysym ale ma czasem dobre odcinki. Dobrze, że zajął się tym tematem. Prawie 4k pln to złodziejstwo w biały dzień -w tej cenie mamy 2 chipy. Przeraziła mnie ilość szybkich płukanek na jeden raz. Ciekaw jestem jak sprawa się rozwiąże.
 
Badania z 90 lat i dużo dalej wynalezienie grafenu, wiele wyjaśnia. Jest ich filmik gdzie Megan 1.6 16V zyskała 9% czyli 10KM. To są "dobre" przykłady na to, że nie tylko w USA potrafią się dobrze reklamować, nasi też potrafią coś z niczego. Jak pamiętacie wynaleźli to u nas, ale z okazji czy braku możliwości i wsparcia w dalszych badaniach, sprzedali gdzieś za granicę. Do tego te okrągłe testery czystości oleju, kolejna firma jest co coś takiego niby super badaniami promuje za niezłą kasę. Podczas gdy papier laboratoryjny to grosze.
 
Witam wszystkich.
Rzućcie okiem na deklarowany skład - co ciekawe, w wersji grafenowej jest dokładnie to samo, co w bazowej i nie ms tam grafenu...

co ciekawsze, użyłem kiedyś tego specyfiki (jeszcze wtedy, gdy był normalnie dostępny za sensowną cenę na stronie innej niż 44tuning) i .... byłem zadowolony z efektu.

teraz powtórzyłem całą zabawę i jakiś efekt jest - silnik szybciej i lżej wkręca się na wyższe obroty, ergo lepiej przyspiesza, nieco zyskała elastyczność, płynniej reaguje na wciśnięcie pedały podania paliwa.

Tyle z zaobserwowanych objawów pozytywnych.

Negatywnych na razie nie stwierdziłem, ale i nie oczekiwałem cudów typu "moc do góry o 15%", bo to ewidentna bzdura.

Reasumując - jest nieco dynamiczniej i płynniej, a resztę obserwuję. Całość traktuję jako eksperyment.

Nabyłem jedynie to, co na zdjęciach - bez płukanek, olejów i innych dodatków, bo to aplikowałem sobie wcześniej samodzielnie sam.
 

Attachments

  • 20210502_170645.jpg
    20210502_170645.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 404
  • 20210502_170627.jpg
    20210502_170627.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 329
silnik szybciej i lżej wkręca się na wyższe obroty, ergo lepiej przyspiesza, nieco zyskała elastyczność, płynniej reaguje na wciśnięcie pedały podania paliwa.
Rozumiem, że nie jest to subiektywna opinia, tylko zmierzyłeś czasy wtrysków i sprawdziłeś na hamowni? Bo jeśli nie, to trudno to uważać za argument.
 
Back
Top