• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Oczywiscie ikarusy nie chodziły wszystkie noce od października do kwietnia tylko np wtedy gdy przychodziła "bestia ze wschodu" 😉
 
Kolejny obiecany test ON z dodatkiem Skydda. Tym razem zakupione Shell Vpower, ok. 0.9 L. To rozlane do dwóch butelek po równo.
Do jednego poszło 5 ml Skyyda (dokładnie odmierzone).
Wszystko stało całą noc w temp. ok -13-14.
Na ranem przy robieniu zdjęć było -13.
Jak widać ponownie w butelce z samym ON wytrąciła się parafina na dnie. Ze Skyddem na dnie nie było widocznego osadu, tylko pływająca zawiesina.
Wydaje mi się, że Skyyd podobnie się zachowuje bez względu czy będzie mniejsza czy większa dawka (ostatni test 25 ml Skydda w 250 - 300 ml ON).
Cały zestaw po wymieszaniu dalej poszedł na balkon, zobaczymy jaki będzie efekt przy cieplejszych temperaturach. Możliwe, że będzie tam kilka dni i będę obserwował jak się zachowa w plusowych temperaturach i dłuższym postoju po nocy.
 

Attachments

  • IMG_20210216_080127.jpg
    IMG_20210216_080127.jpg
    790,8 KB · Odwiedzin: 197
  • IMG_20210216_072855.jpg
    IMG_20210216_072855.jpg
    643,4 KB · Odwiedzin: 199
  • IMG_20210216_072848.jpg
    IMG_20210216_072848.jpg
    609,9 KB · Odwiedzin: 208
@morfe1 Czy ten kolor jest realny czy aparat upiększa? To wygląda jak jakaś orangina, a nie olej napędowy.
 
aż stach pomyśleć, tu jest 0.4 i ile parafiny, a w całym zbiorniku jak jest 60L xD
 
@morfe1 Czy ten kolor jest realny czy aparat upiększa? To wygląda jak jakaś orangina, a nie olej napędowy.
Aparat trochę zniekształca kolory, dodatkowo pierwsza butelka stoi bliżej okna.
Po tego jest szron na butelkach.
Tak czy inaczej jest duże zmętnienie obu paliw. Po południu wrzucę nowe fotki z postoju przy zapewne temp. ok -5-3.
 
Jak widać ponownie w butelce z samym ON wytrąciła się parafina na dnie.

Dlatego warto tankować do pełna, wtedy jest szansa, że nie zdąży się wytrącić większa ilość parafiny, która zablokuje filtr w baku.

Inna sprawa, że zbiornik ma grubsze ścianki niż butelka i być może przez to proces tworzenia się "mleka" na dnie jest wolniejszy. Do tego jeśli jeździmy w dłuższe trasy to paliwo na powrocie trafiające do baku też ma wyższą temperaturę niż te z twojej próbki, to + lepsza izolacja samego baku może ratować sytuację.
 
aż stach pomyśleć, tu jest 0.4 i ile parafiny, a w całym zbiorniku jak jest 60L
aż stach pomyśleć, tu jest 0.4 i ile parafiny, a w całym zbiorniku jak jest 60L xD
Powiem, że też czuję duży niedosyt. Człowiek miał nadzieję, że tankując to lepsze, droższe paliwo bedzie trochę mniej tej parafiny. Nawet liczyłem ze przy takich temperaturach będzie prawie niewidoczna. Może kiedyś jeszcze kupie i postawie obok siebie same, czyste paliwa w takich samych ilościach i porównam ilosci parafiny na dnie. Ale musza być srogie mrozy których w tym sezonie juz może nie być.
 
Jest sens robić coś takiego z Hybrogenem? Mam akurat jeszcze trochę w buteleczce, mogę wlać do zwykłego Orlen ON
 
Jestem głupi... Myślałem, że sobie odciągnę z baku czystego ON, a zapomniałem, że już dodałem tam Hybrogen...
Tak czy siak wrzuciłem do zamrażarki paliwo z hybro i zobaczymy co tam się pojawi.
 
Last edited:
I gitara. Hydrobogen nie działa jak depresator co z resztą nie powinno nikogo dziwić 🙂
 
Orlen ON + Hybrogen.
24H w zamrażarce na -20 stopni





Dzięki za test. Parafiny sporo jest i chyba ten preparat nie był opracowywany w kierunku zwiększenia płynności ON, zmniejszania (niwelowania) kryształków parafiny. Ma inne zadania, czytając opis specyfiku.
Szkoda, że nie ma porównania do ON bez dodatku, może wtedy widzielibyśmy jakąkolwiek różnicę.
 
Kolejny obiecany test ON z dodatkiem Skydda. Tym razem zakupione Shell Vpower, ok. 0.9 L. To rozlane do dwóch butelek po równo.
Do jednego poszło 5 ml Skyyda (dokładnie odmierzone).
Wszystko stało całą noc w temp. ok -13-14.
Na ranem przy robieniu zdjęć było -13.
Jak widać ponownie w butelce z samym ON wytrąciła się parafina na dnie. Ze Skyddem na dnie nie było widocznego osadu, tylko pływająca zawiesina.
Wydaje mi się, że Skyyd podobnie się zachowuje bez względu czy będzie mniejsza czy większa dawka (ostatni test 25 ml Skydda w 250 - 300 ml ON).
Cały zestaw po wymieszaniu dalej poszedł na balkon, zobaczymy jaki będzie efekt przy cieplejszych temperaturach. Możliwe, że będzie tam kilka dni i będę obserwował jak się zachowa w plusowych temperaturach i dłuższym postoju po nocy.
Wrzucam kolejne zdjęcia ON ze Skyddem. To zestaw z Shellem Vpower (testowany kilka dni temu). Od kilku dni stał na balkonie - czekałem na mroźniejsze noce i większe wahania temperatur. W tej nocy było ok. -10-12. Nad ranem przy robieniu zdjęć było -12.
To co widać i porównując do poprzednich obserwacji: ON ze Skyddem zalany na świeżo (po pierwszej nocy) ma mniejszą zawiesinę niż po kilku dniach postoju w różnych temperaturach (w dzień nawet +3, słońce trochę go trochę dogrzewało). To wszystko widać w fotkach robionych w tych samych warunkach czyli nad ranem przy temp. ok. -12-14.
Teraz zawiesina jest większa i powiedzmy bardziej widać te cząsteczki parafiny. O ile cząsteczki parafiny w samym ON są małe, jak "piasek", osadzają się na dnie, to ze Skyddem są takie płatki, cząsteczki bardziej "glutowate". To dalej pływająca zawiesina w dolnej połówce butelki.
Nie wiem czemu ale efekt taki kojarzy mi się z napojami, płynami, które długo stoją otwarte i w procesie fermentacji po prostu kisnął i juz nie ma tam czystej substancji tylko "głuty".
 

Attachments

  • IMG_20210219_071458.jpg
    IMG_20210219_071458.jpg
    654,7 KB · Odwiedzin: 161
  • IMG_20210219_071445.jpg
    IMG_20210219_071445.jpg
    730,1 KB · Odwiedzin: 176
  • IMG_20210219_071419.jpg
    IMG_20210219_071419.jpg
    745,4 KB · Odwiedzin: 181
  • IMG_20210219_071413.jpg
    IMG_20210219_071413.jpg
    718,7 KB · Odwiedzin: 172
Last edited:
Spojrzeniem laika można by dojść do wniosku że ze Skyddem jest gorzej 😂
Dokładnie, im dłużej Skydd pływa (nieużywany) w ON tym wygląda gorzej. Nawet nie jest to tak jak jeden forumowicz komentował (a fajnie porównywał moje duże ilości Skyyda to do rosołu i Maggi) że ilość Skyyda nie ma znaczenia i że przy mniejszych dawkach (nazwijmy to normalnych) może być lepiej. To właśnie z większą iloscią Skyyda wyglądało to lepiej. No chyba że teraz też jest go za dużo....
Z drugiej strony niektóre substancje, składniki mogą dziwnie się zachowywać w szklanym pojemniku gdzie świeci słońce, mało płynu a inaczej w ciemnym baku z dużą ilością paliwa.
 
Last edited:
W "instrukcji" stosowania Skydda jest, żeby dodawać go w temp. min. + 5 st.C. Może tutaj jest problem, że w niższej kiepsko się miesza z paliwem.
 
W "instrukcji" stosowania Skydda jest, żeby dodawać go w temp. min. + 5 st.C. Może tutaj jest problem, że w niższej kiepsko się miesza z paliwem.
Skydd był dodawany do ON w temperaturze ok.17 st. Samo paliwo stało ok. 1 godz. w takiej temperaturze zanim dodałem Skydda, więc mieszanie składników w złej temperaturze nie wchodzi w rachubę.
 
to, że coś wygląda jak zawiesina czy jak płatki śniegu o niczym nie przesądza. tak jak mówie, ja rano jak otworzę bagażnik to sam w sobie skydd jest mętny. Po prostu jest jak rasowy sok pomarańczowy- z miąszem :p
 
Zatem albo dodatki w danym paliwie gryzą się ze Skyddem, albo jest on średnio skuteczny...
 
Nie neguje Twoich testów , co chcę powiedzieć Skyyda używam już chyba naście lat jak już tu pisałem uratował mi nieraz tyłek z paliwem przejściowym przy -15 C więc działa , przez ten czas nigdy mnie nie zawiódł :) Nigdy nie prowadziłem testów jak Ty . Ale dalej będę go stosował baz zastanawiania :)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top