• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B5 FL AVB / AVF / AWX 1.9TDI-PD

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
No dobra mamy 2019 rok, może coś się pozmieniało na lepsze albo na gorsze, a ja nie śledzę sytuacji na rynku. Czym zalać 1.9 TDI-PD ?

Marka samochodu: VW Passat B5FL
Data produkcji: 2000r
Silnik: 1,9 TDI-PD AVB
Filtr cząstek stałych: BRAK
Budżet/ile litrów: 150zł / 5 Litrów
Jaki olej masz obecnie: Zawsze polecany i zgodny z normami
Jakiego oleju wymaga: VW 505.01 5W40 C3
Styl jazdy: 90% trasa


Zostawać na Eurolu Fluence czy coś tam się pojawiło lepszego cena / jakość?
 
Last edited by a moderator:
A gdybym miał wybierać pośród tych dwóch Ravenolów VPD i VMO to który brać?

https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1272-RAVENOL-VPD-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723610.html
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1281-RAVENOL-VMO-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723818.html


Jeden i drugi w opisie ma, że jest specjalnie dla pompowtryskiwaczy.
 
Rzuć monetą bo wielkiej różnicy nie ma oba to HC. W 5W40 midsaps straszna posucha bo chyba mało kto przy TDIku-PD bez DPF trzyma się VAGowskiej normy i leje 5W40 midsaps, większość albo leje 5W30 midsaps albo 5W40 fullsaps
 
Jak byś chciał znaleźć full sapsa z normą 505.01 jak ta norma determinuje obniżone popioły do wartości takiej samej jak w ACEA C3? Nie da się bo 505.1 to midsaps :)
 
Różnice między nimi naprawdę są marginalne? Wydaje mi się, że VPD wyprzedza prawie we wszystkim VMO ale te różnice nie ma aż takiego znaczenia?
 
Jedne wartości są lepsze w jednym inne w drugim. NOACK i TBN delikatnie wyższy w VPD, ale znowu temp. płynięcia niższa w VMO. Jakiś większych różnic brak. Brałbym tańszy :)
 
Więc biorę tańszy bo i tak muszę kupić jeszcze jedną bańkę do procesu płukania płukanką.
 
Miałbyć specol jakiś najtańszy ale to jeszcze zobaczę co będzie w sklepie, w którym będę brał.
 
Plywak napisał:
Jak byś chciał znaleźć full sapsa z normą 505.01 jak ta norma determinuje obniżone popioły do wartości takiej samej jak w ACEA C3? Nie da się bo 505.1 to midsaps :)

Neste Premium+5W40 to dobra oliwa z normą 505.01, która nie jest mid sapsem. Pewnie jest gdzieś tam na granicy ale oficjalnie ten olej nie spełnia normy C3 a spełnia normę 505.01 :
http://www.lejolej.pl/pl/p/NESTE-PREMIUM-5W40-4L/276
Dobre parametry i niska temp. płynięcia (-45) świadczą o dobrych bazach użytych do produkcji. Generalnie bardzo dobry olej do starszych TDI na pompkach.
 
Norma 505.1 okresla w wymaganiach maksymalny poziom popiolu 0,8 czyli tak jak dla midsapsow więc brak normy ACEA C3 nie swiadczy o tym, ze to Neste to fullsaps.
 
Niby jest 0,8 jak piszesz ale z drugiej strony to Neste nie spełnia normy C3 więc formalnie rzecz biorąc nie jest midsapsem. Pewnie jest gdzieś na granicy dlatego producent nie deklaruje C3 a jednocześnie łapie się pod 505.01, choć teoretycznie wymagany poziom popiołów dla tej normy jest jak piszesz 0,8. Kojarzę też inne przypadki kiedy nie było deklarowanej normy C3 a było 505.01 ale teraz nie pamiętam o jakie produkty chodziło.
 
Zupełnie nie rozumiem jak może spełniać 505.01 i nie byc midsapsem skoro norma 505.01 definiuje popioly na poziomie midsapsa to albo spelnia 505.01 i jest midsapsem albo nie spelnia 505.01 i jest fullsapsem z popiołami powyżej 0,8
 
Pewnie nie wiemy wszystkiego na ten temat. Ja podejrzewam, że jest gdzieś na granicy normy C3. Może być tak, ze 505.01 zakłada jednak jakieś minimalne odchylenia a C3 już nie. I co jak olej ma równe 0,8 bo może na 505.01 się łapać ale na C3 już nie bo jest wymagane 0,79. Ja tylko stwierdzam, ze producent nie deklaruje spełnienia przez olej normy C3 co też mnie dziwi i zastanawia ale z drugiej strony gdyby olej spełniał C3 to raczej ta informacja była podana.
Tutaj jest ten olej (jeszcze pod starą nazwą) rozkminiony przez Braci Rosjan :
https://www.oil-club.ru/forum/topic/21655-neste-city-standart-5w-40-svezhee/
Analiza pokazuje, że bardzo mocna oliwa z temp. zapłonu na poziomie 238/240 stopni i płynięcia -44 i niskim noackiem (8,8-9,8). Do tego dość dużo boru i wapnia.
 
Wszystkiego nie ale znamy specyfikacje i po raz trzeci powtarzam, ze obie specyfikacje mają maksymalny poziom popiołu 0,8 i nie ma opcji aby Neste miało 505.01 i było fullsapsem chyba, ze oszukują klientów. Dlaczego nie ma ACEA C3? Nie wiem ale norma to nie tylko poziom popiołów ale kilkanaście(-dziesiąt) innych parametrów, które musi spełniać. Być może olej spełnia wszystkie dla 505.01, a nie spełnia któregoś parametru dla C3. Istotne jest to, ze poziom popiołu w obu specyfikacjach się pokrywa i nie może istnieć olej fullsaps z normą 505.01
 
Tylko jeśli przyjmujemy, że Midspsem jest olej, który spełnia normę C3 lub C2 a ten olej tych norm nie spełnia to chyba nie można go uznać za midsapsa. Zresztą ja nie napisałem, że ten olej jest fullsapsem tylko napisałem, ze nie jest midsapsem, choć teoretycznie powinien nim być ze względu na normę 505.01.
 
Plywak napisał:
Skoro Neste nie jest ani mid, ani fullsapsem to ja już nie wiem czym :)

Ja też :D

Dodano po 2 minutach 58 sekundach:
Ale olej jest naprawdę niezły i może być ciekawą alternatywą dla bardziej znanych marek.
 
Back
Top