• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B5 FL AVB / AVF / AWX 1.9TDI-PD

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
No dobra mamy 2019 rok, może coś się pozmieniało na lepsze albo na gorsze, a ja nie śledzę sytuacji na rynku. Czym zalać 1.9 TDI-PD ?

Marka samochodu: VW Passat B5FL
Data produkcji: 2000r
Silnik: 1,9 TDI-PD AVB
Filtr cząstek stałych: BRAK
Budżet/ile litrów: 150zł / 5 Litrów
Jaki olej masz obecnie: Zawsze polecany i zgodny z normami
Jakiego oleju wymaga: VW 505.01 5W40 C3
Styl jazdy: 90% trasa


Zostawać na Eurolu Fluence czy coś tam się pojawiło lepszego cena / jakość?
 
Last edited by a moderator:
Plywak napisał:
Skoro Neste nie jest ani mid, ani fullsapsem to ja już nie wiem czym :)


To musi być tak zero jedynkowo wszystko? Poziom popiołów większy od norm mid saps ale mniejszy od norm full saps i tyle :cool:


tomek evo napisał:
Ale olej jest naprawdę niezły i może być ciekawą alternatywą dla bardziej znanych marek.

Bedę go rozważał jak tylko sprawdzę jego parametry w porównaniu z Ravenolem.
Zdaję sobie sprawę, że te silniki robią 500 000 na jakimś marketowym 10W40 ale skoro któryś może być lepszy, a któryś gorszy ...
 
Tak musi bo to technika, a nie filozofia i od tego jest specyfikacja oleju, która określa jasna granicę parametrów :)
 
STREAM-HD napisał:
To musi być tak zero jedynkowo wszystko? Poziom popiołów większy od norm mid saps ale mniejszy od norm full saps i tyle :cool:

Nie ma takiego czegoś. Poziom popiołów większy od maksimum dla oleju mid-saps odpowiada poziomowi właściwemu dla oleju full-saps, a mniejszy od minimum dla oleju full-saps - olejom mid-saps lub low-saps. Granica między mid-saps a full-saps jest stała.
STREAM-HD napisał:
Zdaję sobie sprawę, że te silniki robią 500 000 na jakimś marketowym 10W40 ale skoro któryś może być lepszy, a któryś gorszy ...

Ja do tego podchodzę bardzo prosto. Po pierwsze - kto jak kto, ale Volkswagen nie wymyśla głupich i pomijalnych specyfikacji olejowych. Skoro motor ma bezwzględnie 505.01, to znaczy, że używanie takich olejów jest uzasadnione. A po drugie - jeżeli za pieniądze, które są zaniedbywalne w kontekście ogólnych wydatków na eksploatację auta mogę użyć odpowiednio dobranego i wysokiej jakości środka smarnego, co z pewnością nie będzie in minus dla jego żywotności (bynajmniej), to to robię i nie dziaduję.
 
Michal126 napisał:
Nie ma takiego czegoś. Poziom popiołów większy od maksimum dla oleju mid-saps odpowiada poziomowi właściwemu dla oleju full-saps, a mniejszy od minimum dla oleju full-saps - olejom mid-saps lub low-saps. Granica między mid-saps a full-saps jest stała.

Chodziło mi o to, że jak olej przykładowo o 0,1 przekracza normę midsaps to odrazu staje się fullsapsem? Strzelałem, że może być tak, że olej przekraczający o ułamek midsaps może nie łapać się na minimum normy fullsaps.



Michal126 napisał:
Ja do tego podchodzę bardzo prosto. Po pierwsze - kto jak kto, ale Volkswagen nie wymyśla głupich i pomijalnych specyfikacji olejowych. Skoro motor ma bezwzględnie 505.01, to znaczy, że używanie takich olejów jest uzasadnione. A po drugie - jeżeli za pieniądze, które są zaniedbywalne w kontekście ogólnych wydatków na eksploatację auta mogę użyć odpowiednio dobranego i wysokiej jakości środka smarnego, co z pewnością nie będzie in minus dla jego żywotności (bynajmniej), to to robię i nie dziaduję.


Tu nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Miałem na myśli dylemat między Ravenolem VPD i VMO. W sensie, że skoro te silniki robią 500+ na tanim 10W40 ( na grupie facebukowej okazuje się, że mnóstwo osób latami na tym jeździ bo mechanik kazał) to nie zagłębiać się czy VMO czy VPD tylko brać tańszy bo i tak jest wystarczająco dobry. Jak widzisz pisałem tam, czy ten czy ten brać i napisałem, że ogólnie to jeden uj ale skoro któryś jest lepszy a któryś gorszy to po co mam brać tego gorszego. Nigdy bym nie wlał czegoś wątpliwego bo też dzięki stosowaniu dobrych olejów mam czysto i wałek taki a nie inny https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=8&t=294
 
STREAM-HD napisał:
Chodziło mi o to, że jak olej przykładowo o 0,1 przekracza normę midsaps to odrazu staje się fullsapsem?
formalnie... tak

olej te SAPSy i zalej dobry olej dedykowany do diesla (najlepiej z ciężarówki) i po problemie
 
Ja się tak zastanawiałem i wziąłem VPD, bo miał napisane Pumpe-Düse i miał trochę lepszą pompowalność. :) A teraz i tak wlałem 5W30 w specyfikacji 507.00, więc w sumie w cały świat idę z tymi olejami, a auto robi niebotyczne 5-6 tys. km rocznie i pewnie żaden z nich nie był nawet zużyty w momencie zlewania. :) To taka dygresja, niemniej trudno mi wskazać faworyta i szczerze mówiąc dziwię się, że Ravenol produkuje dwa bardzo podobne, ale jednak nie takie same oleje w tych samych specyfikacjach.
 
tomek evo napisał:
Eurola masz dokładnie przebadanego i jest na forum pełne badanie tego oleju. Ja od siebie napisze tyle, ze dużo osób jest z tego oleju bardzo zadowolonych. Ostatnio miałem Klienta, który lał ten olej do mocno gonionego 1.8 TSI i w porównaniu z Liqui Moly top tec 4100 5W40 oleju praktycznie nie ubywało a topteca na autostradzie w DE potrafiło sporo ubyć przy prędkościach ok. 200 km/h. Ravenol VPD na papierze ma również bardzo dobre parametry. Lepkość strukturalna ciut lepsza jest w Eurolu (ale w obu b. dobra). TBN i Noacka są identyczne. Zapłon wyraźnie lepszy w Ravenolu za to krzepniecie dużo lepsze ma Eurol (ale oba parametry w przypadku obu olejów są co najmniej dobre). Baza olejowa w Eurolu jest w części z udziałem grupy IV. Nie wiem jak w Ravenolu . Oba są b. dobre. Eurol jest gruntownie przebadany i parametry z karty ma potwierdzone w badaniu. W przypadku Ravenola należy opierać się na danych producenta. Porównaj sobie parametry oraz ceny i zobacz co Ci bardziej pasuje.

Bardzo Wam dziekuje za rzeczowe odpowiedzi :)

Ostatnie pytanie - czy w przypadku zwyklego uzytkowania pojazdu z silnikiem seryjnym (dzienna trasa ok 60km) bardziej odpowiedni bedzie Eurol Fluence 5w40, czy jednak Eurol DXS 5W30 ? Chodzi o silnik BKC 1.9tdi 105km
 
Witam ponownie po 10 000 kilometrów. Pojawiło się na rynku coś wyróżniającego się w kwestii 5W40 505.01 czy bez zmian?
 
@STREAM-HD

Stara norma, cudów nie bedzie ale z ciekawych propozycji możesz rozważyć Orlen MaxExpert C3 5w40, ma oficjalną aprobatę 505.01.

Olej był analizowany w działach UOA i VOA, dodatkowo analiza z komentarzem jest też na rosyjskim forum.
 
Dzięki, tak myślałem, że nic się nie zmieniło. Pewnie znowu wleci Eurol Fluence 5W40

EDIT: Albo żeby był utrzymany trend zalewania nowego oleju z każdą wymianą, teraz wlejemy Neste Premium+
 
Last edited:
@Binas96

Ma

PDS:
STANDARDS, APPROVALS. SPECIFICATION:
Approvals:
MBApproval 229.31
VW 502 00/505 00/505 01

Meets the requirements of:
MercedesBenz 226.5
Renault RN0700/0710
Porsche A40
Ford WSSM2C917A
General Motors GM Dexos 2
 
Hm, czyli Orlen kłamie albo olej uległ reformulacji i nie odnowili certyfikatu?
 
Dziwna ta lista, tzn. krótka, Eurol Turbo DI ma oficjalną aprobatę bo nawet na stronie Eurola jest jej skan, a jakoś w Erwinie go nie ma. Bankowo ta lista jest aktualna i zawiera wszystkie oleje?
 
Back
Top