• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 1.4 TSI, miasto

Toster

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat 1.4 TSI
Marka samochodu
VW Passat B7
Budżet/ile litrów
150zł, 4l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 TSI 90kW/122KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL
Cześć,
Szukam oleju optymalnego do miasta - głównie krótkie odcinki 8-10km.
Wybieram spośród C3 żeby uniknąć nagaru.
Czy któryś z poniższych jest lepszy/gorszy od pozostałych?

Eurol Syntence 5w30
Texaco Havoline Pro Ds V 5w30
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3
Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 XTL

Przebieg 160 tys, wymiana rozrządu zaplanowana na lato
 
Texaco Pro DS V
 
Podbijam Texaco.
 
Pro DS V vs MaxExpert V:

Wybór należy do Autora wątku.
 
Z tej listy to wg mnie Texaco. Albo zostać przy Fuchsie. Oleje nie są "lepsze" czy "gorsze", będą dość podobne w ramach swoich specyfikacji. Zarówno Texaco jak i Fuchs to marki z dużymi tradycjami: Texaco to de facto Chevron czyli jedna z większych firm w branży. A Fuchs to pamięta czasy w ząbek czesanego Fuhrera.
 
Last edited:
A czemu nie 0W30? Albo wręcz 0W20 508/509? Az się prosi do miasta.
Chyba że 1,4 TSi nie lubi się z 0W20?
 
Texaco Pro DSV 0W30 lub Shell AV-L 0W30. Nie ma rekomendacji producenta na 0W20 dla tego silnika.
 

Pro DS V vs MaxExpert V:

Wybór należy do Autora wątku.
Orlen odpada

A czemu nie 0W30? Albo wręcz 0W20 508/509? Az się prosi do miasta.
Chyba że 1,4 TSi nie lubi się z 0W20?
Nie spełnia kryterium ceny


Dziękuję wszystkim, biorę Texaco
 
Każdy z ww. olejów będzie dobry. Który najlepszy to kwestia dyskusyjna. Z. www. jako jedyny komplentną analizę ma Eurol i pod wzgleem shear stability i odparowalności noack ten olej wymiata. Może to być istotne w eksploatacji miejskiej. Warto moze do tego grona dorzucić krajowe produkty w szczególności ostatnio analizowany Lotos bo po co my w końcu robimy te analizy? Odporność na ścinanie Lotos ma genialną a cena też jest ok. 1.4 tSI jak najbardziej lubi się z 0W20 i analiza Eurola Syntenca LV0W20 kolegi Cytrynowca jest tego najlepszym dowodem.
Post automatically merged:

Przecież Orlen to bliźniak Texaco...
Valvo i Fusch też chyba sa mniej wiecej wg. tego samego przepisu.
 
@tomek evo To są zupełnie inne silniki. W Passacie B7 nie było ea211, tylko starszy na żeliwie z łańcuchem rozrządu.
 
Faktycznie mój błąd zasugerowałem się, że tam jest wersja 140 KM. Jednak jeśli chodzi o samą lepkośc to myśle, że do wersji 122 KM też 0W20 podejdzie.
 
Back
Top