• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 1.6 DPF OFF

Piotr82

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B7 1.6 2014
Marka samochodu
VV PASSAT B7
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.6
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VMP 5W30
Passat B7 1.6 2014. Fabrycznie 105km. 2 lata temu zrobiony na 150. Silnik nie bierze oleju. Wczoraj zrobione DPF OFF I EGR OFF. Aktualnie jest Ravenol VMP 5W30. Skoro niema już DPF to nie trza oleju niskopopiołowego. Co polecacie zalać?
 
A po co wywaliłes DPF przy tym przebiegu???
Jesli cena VMP Ci pasuje, to zostań na nim. To bdb olej
 
Skoro niema już DPF to nie trza oleju niskopopiołowego.
Ogólnie, to jeśli nie pobiera oleju w ilościach zauważalnych, to też tego DPF nie zapcha. Niby teraz nie ma potrzeby stosowania nisko popiołowych odmian, ale na dłuższą metę stosowanie full saps to niekoniecznie jest dobra ścieżka. To, że oleje full saps chronią lepiej, to mit.

Pytanie, jaki charakter użytkowania samochodu i jakie planowane przebiegi roczne?
 
Ogólnie, to jeśli nie pobiera oleju w ilościach zauważalnych, to też tego DPF nie zapcha. Niby teraz nie ma potrzeby stosowania nisko popiołowych odmian, ale na dłuższą metę stosowanie full saps to niekoniecznie jest dobra ścieżka. To, że oleje full saps chronią lepiej, to mit.

Pytanie, jaki charakter użytkowania samochodu i jakie planowane przebiegi roczne?
Co drugi dzień robię ok 190km. Rocznie ok 40tys
 
Jak bardzo chcesz coś mocnego z wyższymi popiołami to bardzo ciekawie wygląda ten PMO Exterme 5W30 (powinna być analiza) ale tak na dobra sprawę to niekoniecznie bym rezygnował z normy 504/507. Akurat w przypadku tej normy ochrona jest na wysokim poziomie i niekoniecznie zmiana na full spasa musi ten aspekt poprawić. VMP to bardzo dobry olej i możesz na nim zostać ale masz też dużo tańsze alternatywy, które mogą być interesujące zwłaszcza w sytuacji gdy nie przeciągasz interwałów.
 
proszę rozwiń myśl
Skracając myśl @soszo: nie wiem, co musiało by pójść nie tak, żeby przy 40.000 km rocznie i trasami w okolicach 200 km co drugi dzień, DPF zaczął sprawiać jakiekolwiek problemy...a jeżeli, to nie z winy filtra, co już zdychającego CR ;).
 
I tutaj koledzy znów teoria "wielkich" tego forum mija się z praktyką wywalając dpf miałem go prawie czysty. Czemu poszedł bo zaczął cyklicznie padać EGR. A bez niego wypalanie dpf jest problematyczne w tym silniku


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Pchanie się w stare formulacje z wyższymi popiołami ma dyskusyjny sens. Pozostałbym raczej w okolicach C3.
 
I tutaj koledzy znów teoria "wielkich" tego forum mija się z praktyką wywalając dpf miałem go prawie czysty. Czemu poszedł bo zaczął cyklicznie padać EGR. A bez niego wypalanie dpf jest problematyczne w tym silniku


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Co było przyczyną padania egr?
 
DPF wywalony że względu na EGR. Tak jak kolega pisał jest problem z wypalaniem w tym silniku bez EGR. Poza tym miałem już dość wypalania co 250km. Soft po aferze diesel Gate.
 
Last edited:
Do starszego softu zawsze można wrócić, EGR można wymienić, ale dla silnika raczej lepiej że nie ma DPF i EGR.
 
Tylko że EGR zaczyna się otwierać dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, wiec czas rozgrzewania się silnika pewnie znacznie się nie wydłuży. Potem owszem efektem ubocznym schładzania spalin jest ogrzewanie płynu chłodzącego i przy mocno niskich temperaturach zewnętrznych temperatura silnika może spadać. Dobrze że ostatnio nie ma ostrych zim.
Kolejnym efektem działającego EGRa jest szlam w kolektorze ssącym.
Sam EGR obniża temperaturę spalin a mimo to jego awaria powoduje problemy z DPF, ale nie we wszystkich silnikach, głównie w TDI.
Poza tym EGR nie działa przy dużym i maksymalnym obciążeniu silnika, więc sporo zależy od stylu jazdy.
 
Last edited:
A bzdura. Jeździłem z podpiętym kompem .jeszcze silnik nie był Dobrzany i już otwierał się egr. Z zaślepionym Egrem czyli bez ciepłych spalin dopalanie dpf było niemożliwe [też testowałem] poprzez zaślepienie blaszka i wyprogramowanie egra.

Więc teoria teorią a praktyką znów inaczej wygląda niż forumowi mędrcy od 0w20 by chcieli

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Nie napisałem że EGR otwiera się gdy silnik jest już dogrzany, tylko gdy osiągnie odpowiednią temperaturę (wg algorytmów sterownika). Dla różnych silników jest to różna temperatura, ale zawsze jakiś próg temperaturowy jest.
Tylko że EGR zaczyna się otwierać dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę.

Sam EGR obniża temperaturę spalin a mimo to jego awaria powoduje problemy z DPF, ale nie we wszystkich silnikach, głównie w TDI.

Gdzie tu jest bzdura i to co napisałem nie zgadza się z tym co Ty napisałeś?
 
Back
Top