• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 1.6tdi dpf

kluczos

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia III 1.4 tsi
Marka samochodu
Passat
Budżet/ile litrów
250zł /5l
Styl jazdy
Silnik
1.6 tdi cayc
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30 x-cess + ar9200
Witam od ponad roku jestem posiadaczem tego auta, wcześniejszy właściciel zalał motulem, wcześniej zrobił płukankę, ja na tym oleju zostałem, ale zastanawiam się czy nie zmienić na coś innego.
Dodatkowo dolewam dodatek do oleju z AR u dodatek do paliwa też od nich. Oleju nie bierze, chyba że jest rozcieńczone z paliwem i stąd się zużycie nie zmienia 😂
Rocznie robię Ok 25 tys. Część przebiegu pokonuje w trasie część w mieście trudno mi powiedzieć jaki stosunek. Styl jazdy spokojny. Na autostradzie średnia prędkość 110-120, ale zdarza się też 140, szybciej nie jeżdżę.
Czytałem podobne tematy i polecany jest eurol fs 0w30 czy vag oem. Szczerze mówiąc nic mi nie mówią dodatki ani analizy, a jest to mój pierwszy motor dieslowy, więc totalnie nie wiem co jest dobre. Do benzyn od jakiegoś czasu leje tylko Shell ultra 5w40 i dość zadowolony z niego byłem. Z góry dziękuje za pomoc i sugestie.
Edit. Wymiana co 10k, aktualny przebieg 280k
 
Last edited:
Zacznijmy od tego co napisał Kolega powyżej. Norma wymagana to VW 504/507 co w praktyce oznacza lepkośc 0W30 lub 5W30. Ze średnio-wysokiej półki sprawdzone masz m.in Texaco PRO DS V 5W30, Shell helix ultra ETC c2/c3 0W30 /AV-L 0W30/VW OEM 0W30 (w sumie ten sam olej), Mobil 1 ESP 5W30 . Krajowej produkcji m.in Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 i Orlen Max Expert V 5W30. Z droższych mocniejszych "bazowo" olejów jest wspomniany Eurol FS 0W30 a także Ravenol VSW 0W30 i VMP 5W30 a także Amsoil EFL 5W30. Bardziej egzotyczne i drogie ale dobre oleje z tą normą ma też Millers czy Penrite.
 
Moim skromnym zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny ma VAG OEM
 
@tomek evo wedlug Ciebie olej, który posiada nieco więcej PAO będzie automatycznie lepszy? :) Hehe
Co to znaczy wg. Ciebie nieco więcej PAO ? Nic nie dzieje się automatycznie a Ty chyba próbujesz generalizować. Nigdy nic takiego nie napisałem. Prawda jest natomiast taka, że oleje z wysoką zawartością PAO z reguły są lepsze od tych ze śladową ilością PAO albo w całości opartych na grupie III. W olejach z normą 504/507 najwiekszą różnicę stanowi właśnie baza olejowa bo praktycznie cały pakiet dodatków jest dedykowany. Zastosowany olej bazowy ma też największy wpływ zarówno na parametry świerzego oleju jak i utrzymywanie parametrów oleju w czasie.
 
Last edited:
Zdecydowałem się na mobil esp 5w30. Zobaczymy jak się sprawdzi. Dziękuje za pomoc.
Jeszcze się zastanawiam, czy w przypadku tego oleju można dodać AR9200v2 lub ceratec? Gdzieś ktoś pisał że ten olej nie polubił się z dodatkiem AR…

Edit. Wkradł mi się błąd przy opisie, nie motul x-cess a x-clean+ był dodawany. Dodatkowo jest po modzie silnik, +15km i 40Nm
 
Gdzieś ktoś pisał że ten olej nie polubił się z dodatkiem AR…
Ja miałem taką nieprzyjemność, nie wiem co się podziało, ale fakt faktem, po dorzuceniu 9200 do M1 ESP silnik zaczął pracować głośniej i bardziej metalicznie. Ale, nawet gdyby wszystko było OK, nie uważam, żeby olejom klasy M1 ESP potrzebne były jakiekolwiek dodatki.
 
Jak byl dpf to lałem Statoil lazerway LL. Motul xclean+ słabo się rozgrzewał. 0w30 do kitu w tym silniku [lałem SHELLa]. Było jeszcze parę innych. Castrol 507 tez było ok
Bez dpf leje mobil 1 fs 0w40

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Auto mam od nowości. Po 3 latach dostal program I tak już jeździ do teraz. Auto z 2010
Mial w sobie z 7 olejów i tylko na shellu [miał avl i ect] przy butowaniu na autostradzie temp oleju doszła do 130stopni, nagle spadła moc i zaczął się dźwięk jakby się silnik rozpadał.
Na szczęście jeździ dalej wiec nie wiem co to było.
Ale po tym mialem trochę z nim problemów [nie wiem czy związane]

Dodatkowo zaczęła puszczać pokrywa zaworów.
Przy spuszczaniu ogólnie woda była nie olej. Teraz bez dpf mam 0w40 I chodzi jak zloto


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Też leję motul x-clean plus 5w30, jestem przed wymiana, trochę poczytałem i zauwazylem ze większość odchodzi od motula, nikt już nie poleca.
 
Last edited:
Zacznijmy od tego co napisał Kolega powyżej. Norma wymagana to VW 504/507 co w praktyce oznacza lepkośc 0W30 lub 5W30. Ze średnio-wysokiej półki sprawdzone masz m.in Texaco PRO DS V 5W30, Shell helix ultra ETC c2/c3 0W30 /AV-L 0W30/VW OEM 0W30 (w sumie ten sam olej), Mobil 1 ESP 5W30 . Krajowej produkcji m.in Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 i Orlen Max Expert V 5W30. Z droższych mocniejszych "bazowo" olejów jest wspomniany Eurol FS 0W30 a także Ravenol VSW 0W30 i VMP 5W30 a także Amsoil EFL 5W30. Bardziej egzotyczne i drogie ale dobre oleje z tą normą ma też Millers czy Penrite.
A Ravenol SMP 5w30?
Nie zakładając nowego tematu dodam ze mam golfa 1.6 cayc 105km 2012r, ktos go podkręcił w niemczech , nie wiem na ile ale leci 220km/h i osiąga te predkosc w zadowalającym i zadziwiającym tempie. Wymieniam co 10tysi, nic nie bierze oleju, nie dodaje uszlachetniaczy, ma dpf,nie stosowałem plukanki bo zdania są podzielone wolę nie ryzykować, jezdze nim tylko w dłuższe trasy w góry do czech , niemcy bo lubię, do pracy latam innym. Od maja 2021 za chwile bede 2 raz zmienial olej.
 
Last edited:
Mi się zdażyło w lecie, że zagrzał się dość mocno w okolice 120st a nie jechałem jakoś bardzo szybko. Stwierdziłem, że spróbuje czegoś innego. Na kolejną wymianę chyba spróbuje oem Vw 0w30, bo akurat wypadnie na jesień.
 
Zapytam z innej beczki? Czy olej który odbiera bardziej niż inne temperaturę jest zły?
 
Taki co przy nim silnik nie zachowuje jak charger doma z FF1. A tak miałem na 0w30 SHELLa .

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top